2536
Sök

Tips Regbesikta volvo b204ft i Opel ascona b !!

32 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#1
Ska nämligen stoppa i en b204ft volvo motor i min ascona , Tänkte höra om någon Vet eller Har gjort detta å vad är det som krävs? Vet att Bromsar måste bytas... Är det någon chans att på någe vis regbesikta med denna motor i en ascona ?? Alla tips och svar är välkomna!!


220 Inlägg
15 april 2008
#2
Sharky har skrivit om just detta, läs det först sen om det är nått du inte förstår så fråga  smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245
Senast redigerat av 760turbo (15 april 2008)

32 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#3
760turbo skrev:
Sharky har skrivit om just detta, läs det först sen om det är nått du inte förstår så fråga  smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Vad jag förstår så mellan 76-88 så behöver jag inge intyg osv men jag måste ha någon som kan kontrollera att det är orginalmotor ?? Har jag rätt eller fel? Den motorn jag har är det Kat på så..Någon som har tips eller någe??


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 april 2008
#4
VARFÖR förstöra en Ascona med Volvomotor? hmm  Usch...
Ska bli kul om polaren sätter sin 16V GSi motor i sin amazon...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

220 Inlägg
15 april 2008
#5
motorn måste se ut att vara orginal och ha katt och lambda och så får inte effekten gå över effektgränsen som din bil har. om du nu inte har bytt drivlina m.m så det blir ombyggt fordon
Senast redigerat av 760turbo (15 april 2008)

32 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
#6
Irmscher Vectra skrev:
VARFÖR förstöra en Ascona med Volvomotor? hmm  Usch...
Ska bli kul om polaren sätter sin 16V GSi motor i sin amazon...

För att ascona bilarna är väldigt lätta och volvo motorer är lätt å trimma wink
och vad jag vet så är det ingen hittils som byggt med just denna volvo motor i en ascona smile


32 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
#7
760turbo skrev:
motorn måste se ut att vara orginal och ha katt och lambda och så får inte effekten gå över effektgränsen som din bil har. om du nu inte har bytt drivlina m.m så det blir ombyggt fordon

Katt å lambda har jag , å med effektgränsen så har jag räknat ut att jag inte får ha mer än 200hk och det är va den är orginal så smile drivlina och bromsar kommer byggas om senare efter regbesiktningen då mkt mer hästar kommer hamna under huven smile


10 287 Inlägg
18 april 2008
#8
Ring och prata med den station som skall besikta din bil. Det som bör räcka är någon hållbar koppling mellan motornumret och vilken slags motor det är samt nummer på boxarna.

/Göran

240Turbo skrev:
Vad jag förstår så mellan 76-88 så behöver jag inge intyg osv men jag måste ha någon som kan kontrollera att det är orginalmotor ?? Har jag rätt eller fel? Den motorn jag har är det Kat på så..Någon som har tips eller någe??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök