Det här blir en "Ellen-variant": förra veckan...
Jo det har jobbats en del i garaget under veckan som gick. Siktet va taget på South of Sweden Car Show i Markaryd som va nu i lördags 9/5. Missade du det? (!?) Det kommer igen nästa år. 8/5 tror jag det blir.
Finns lite bilder här:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=82890Efterson företaget jag jobbar för hade bestämt att det skulle va utbildning den dan så hoppades jag iaf på att kunna komma dit på em.
Men lite tur ska man ju ha, i onsdags fick jag reda på att jag behövde inte gå på utbildningen.
Yes!!!
Förutom att bilen låg utspridd över garagegolvet, på hyllor i garaget o i förrådet...
Här bestämde jag mig oxå för att INTE uppdatera tråden förrän efter helgen (för att va lite jobbig)
Första problemet att lösa va inkopplingen av IC´n som ställt till det. Funkade inte som jag tänkt. Efter en del letande på nätet så blev det nån sorts hybrid som iaf gjorde bilen körbar...
Hemmasmide av befintliga rör o slangbitar.Blev ett himla kapande o skärande....
En bit av nedre hörnet på fläktkåpan fick sågas bort för att slangarna skulle få plats...
Skam den som ger sig
Kopplat o klart Här ser man ju inte ett skit... ...men nånstans långt där nere skymtar lite slangar o rör...Efter det va det bara att smälla på fronten med kofångare, lampor, blinkers, oljekyl...
Av nån anledning passade helt plötsligt inte grillen o det fanns inte tid till att hålla på med den. Blev till att åka utan...
Ett gott råd:
När man ska montera stora nylackade bitar som kofångare tex, kan va bra att ha en hjälpreda.
Om det e en tjej, kanske flickvännen eller liknande:
Glöm inte att FÖRST plocka av henne allt bling-bling hon har på händer o handleder. Det blir repigt!!!Det går kanske o polera bort...
Då va bilen alltså körklar igen med ny motorolja o friskt kylarvatten.
Men ingen stereo.
Fick ett ryck o fällde baksätet.
Sågade till en MDF-skiva som lite snabbt kläddes med tyg.
Skruvade den rakt i plåten bakom klädseln o sen 10"-aren från baslådan på där.
Kunde ju va en kul grej om inget annat.
Så här då...Fundera inte ens på hur det lät.
Åkte ut direkt när jag kom från Markaryd i går...
Med lite justeringar så spelade 6,5"-kittet bättre UTAN basen.
Nå ja. Man kommer ingen stans om man inte provar
Det va så långt