Uppdatering va det ja. Lite sent på dygnet kanske men jag hade hoppats på lite fint kvällsljus o ta bilder i.
Börjar väl från början. Ny dekor på sidorna. Det blir samma som på huven med Saabs gamla logotype. Till o börja med har det gjorts ritningar o sen va det bara att skära ut.
Mera flygplan!
Jupp. Det e en Saab
Då har vi kommit ut i garaget. Bilen e tvättad o dekoren upptejpad på ett ungefär. Nya hjulen e redan på
Lite suddigt eller...? Nånting sånt här iaf
Bilen e rund åt alla håll o inte helt enkel att montera så här stora saker på men det går om man vet hur man gör. Flygplanet e redan på plats.
Klipp o klistra...
Så va det klart. Snyggt va
Klart. Bara städningen kvar...
Haha! Har kört några vändor på stan i dag o det e mer än en som har kliat sig i huvudet o sett fundersam ut. Jag ville att det skulle va stort o synas men samtidigt inte skrika ut att det finns där. Silver skiftar nyans beroende på ljuset. Alltså valde jag en som låg lite ifrån bilens lack. Resultatet ser ni på bilderna. Dekor o bil skiftar nyans beroende på ljuset o hur man tittar. Folk gillar det iaf
De nya fälgarna heter OXXO Peak o mäter 8x18" med 205-40 däck. Dom ser inte alls ut som jag såg dom på nätet men det gör inget, för jag tycker dom blev riktigt snygga.
Känner mig inte jättenöjd med dagens bilder men bilen e precis som jag vill ha den så här långt. Nu e däremot klockan mycke o de e nassedax
snyggt, men det saknas fortfarande en aero vinge på baggan.. och jag stör mig lite på att det ser ut som det står "SAAD" på högra sidan.. övre delen på "B" är ju borta
snyggt, men det saknas fortfarande en aero vinge på baggan.. och jag stör mig lite på att det ser ut som det står "SAAD" på högra sidan.. övre delen på "B" är ju borta
Kan ju bero på att det viker av under backspegeln... har lite funderingar på vinge men inte just nu
_DamnIt skrev:
Det blev grymt mycket snyggare med dom nya krossdekalerna än med den gamla!
Det gamla blev inte som jag ville ha det... Kul att du gillar det
weeeman skrev:
Snygg cab!
För övrigt är du rätt lik Grissom från CSI på din profilbild
Sommaren, enligt almanackan iaf, rullar på o bilen funkar klockrent. Finns inte mycke tid över att pyssla i garaget mer än att tvätta av bilen men radion som provisoriskt monterades för evigheter sedan driver mig till vansinne. Den har slutat spela CD-skivor o radion hittar knappt stationer i storstan Enda anledningen till att den suttit kvar så länge e aux-ingången. Jag har all musik i mobilen o använder den både i personbilen o lastbilen. Funkar bra o slipper skivor som ligger o skräpar över allt.
Har funderat ganska mycke på stereobygge men inte hittat nått jag gillar så jag stoppar tillbaka originalstereon fast med några modifieringar Apparaten har lågnivåutgång men med Din-kontakt. Detta uppgraderas till RCA. En Aux-ingång ska oxå fixas till.
Eftersom jag e kung av kall lödningar så tar jag hjälp av en kompetent kompis. Dessutom måste ju nån hålla i kameran
Originalburken i originalskick
Halvvägs i demonteringen
Lödning av RCA-kontakter
AUX-ingång e ett måste!
Dags att montera ihop igen. RCA-kablarna ska märkas upp med färger. De andra sladdarna e till AUX-ingången
Det va så långt
Nu ska den tillbaka i bilen...
Utförliga beskrivningar av hur man gör finns på www.stcs.nu
Tror hela det där beslutet var klokt. Alltså kompetent kompis och att du såg till att ge oss bilder!
Hej och hå vilket pill! Hoppas det där blir bra nu då!
Själv ska jag försöka få in kablar till slutsteg i min, har ju fortfarande inte blivit av?! Och med kablarna dragna blir det ju så mycket enklare att få till helheten den dag jag hittar en vettig huvudenhet för rätt peng... Om det nu händer, köpte ju hus för mer än jag hade pengar till...