Är en grabb på snart 17 år som just nu övningskör. Med tanke på mitt intresse för bilar har jag tänkt köpa en bil nu till sommar att små pilla med och även köra med såklart. Hade tänkt mig lägga runt 20 000 kr. Är inne på Celica gti 90-93 . Vad tror ni om det?
mycket härlig bil de där, hade en 91. dock problemet med min var att handbromsen hade rostat upp helt, alltså varenda detalj var upprostat. sen så drack den olja pga ventilstyrningarna var kass. annars så inga problem alls med den. drog lite soppa var billig att äga
Köp en Saab 9000 turbo..personligen hade jag letat upp en fin CC för de pengarna. Skulle du tröttna på effekten så e dom lätta att trimma o dom e ofta väldigt välutrustade..rolig bil!
Tack för alla svar hittills Jag är väldigt inne på celican. 740 har nästan alla och man vill ju sticka ut lite Inget fel på Saab men tycker dom är lite tråkiga och Calibran tycker jag inte är så lockande. Den är nästan likadan på insidan som den jag kör nu, Opel Astra kombi -97 Just det med två dörrar och japanare lockar. Så... nackdelar, fördelar, lite billiga styling saker, även andra bilar som kan vara av intresse ... Vad bör jag veta?
Det är en ganska stor grej för mig och all hjälp uppskattas
Bra övningskörningsbil? Något säkert, normalstort och med manuell växellåda om man frågar mig.
Typ Volvo, Saab, Audi, VW.
Men om du ska ha den när du tagit kort? 205 Gti är nice...
Manuell, inte för stor och säker låter bra. Kommer nog sedan behålla bilen ett tag. Går i skolan tre år till så att köpa dyrare bil innan jag har jobb blir det nog inte. Så planerar ha den när kortet är taget så att säga
850glt, Audi GT Coupé - skall det vara ngt som sticker ut så gör ju gt cupén 85-89 ut rätt mkt och är väldigt fin. Det enda felet min bror hade på sin var fjädrarna och det var för att den tidigare ägaren hade kapat dem för att sänka bilen...