2913
Sök

BMW 325 - Hur tar man bort njurarna/grillen

Naajlle
17 april 2008
Trådstartare
Hej.. har ingen aning om hur man får av den.. någon som har gjort det förr? tänkte lacka om den idag... men har ej hittat hur den sitter, inte ens i bmw's mega handbok tongue

MVH!

Thorssa
17 april 2008
Trådstartare
menar du hela grillen som sträcker sig under lysena? Den sitter skruvad dels underifrån har jag för mig och sen tror jag det sitter någon skruv upptill i mitten.

DFFL
9 020 Inlägg
17 april 2008
Thorssa skrev:
menar du hela grillen som sträcker sig under lysena? Den sitter skruvad dels underifrån har jag för mig och sen tror jag det sitter någon skruv upptill i mitten.

Njurarna är de två "runda" sakerna.

Hur man får av de vet jag inte, men nu vet du nånting mer. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

vinnarskalle!
907 Inlägg
17 april 2008
sitter med nå sorts clips tror jag, väldigt bökig att få bort har ja för mig.

Thorssa
17 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Thorssa skrev:

Njurarna är de två "runda" sakerna.

Hur man får av de vet jag inte, men nu vet du nånting mer. big_smile

Jo jag vet att det är njurarna men han frågade ju om njurarna/grillen. Och eftersom han ska lacka om den antar jag att han syftar på hela grillplåten. Bytte själv den på min när jag hade E36 men minns inte hundra hur den satt.

3 059 Inlägg
17 april 2008
Väldigt enkelt att få bort njurarna. Inte lönt att försöka pilla på ALLA klipsen som sitter på insidan.. Dom har en förmåga att gå sönder då också.

Du gör helt enkelt så att du bankar till mitt på njuren med näven så kommer den att lossna och glida in en liten bit.. Den brukar bara lossna på 3 sidor så sen är det bara att föra både den och "ramen" åt sidan och vika ut hela genom hålet.
Hur hårt ska du slå til den då? Behövs inte så värst hårt så testa lite nättare först, funkar inte det så lite hårdare.
När du ska montera den sen igen så tryck fast njuren helt på "ramen" igen och bara tryck den på plats utifrån på bilen.
Du behöver inte ens montera av något annat, inte ens öppna huven.
Senast redigerat av Smajly (17 april 2008)

Hydraulik/Bil Elektriker
26 Inlägg
17 april 2008
jag tog loss mina igår å lackade dom idag å monterade idag och ja tog loss dom genom att ta loss den kåpan som även skickar luft till generatorn som sitter ovanför njurarna i motorrummet och dom "clipsen" dom sitter i krokade i varrandra så ja tog å bände lite försiktigt i dom övre först sen tog ja typ ett på sidan så var de bara att bända lite så lossnade dom (bänd dock inte med något verktyg) men ta loss den kåpan över där så löser du nog de ganska så bra själv ifall du tycker min beskrivning var kass:P
lycka till// niclas

Sök