17 april 2008
Trådstartare
I veckan skulle jag kolla på en cross som jag skulle ha hemma och leka med. Hittar en annons o ringer upp killen som heter "Hampe" i annonsen. Får intrycket av hans röst att han är typ 30-40 år i runda slängar... Utifrån det jag får ut av mina frågor om crossen får jag en bild av att den verkar OK och värd att köra att kolla på.
Jag ringer upp Hampe dagen efter för att bestämma en tid att träffas. Jag o polarn kör iväg tidigt för risken att köra fel, för att möta upp honom i hans by kl 5. Ringer sedan Hampe när vi är i byn och det är då 20 minuters tills klockan är 5 då vi hade bestämt att vi skulle träffas. Han säger då att han väntar på bussen och kommer om 20 minuter. Tiden går och jag o polarn snackar skit. Jag börjar prata om Hampe och vad jag tror om människan. Jag säger att han låter som en volvo-raggare.. Säger till polarn att jag gissar på att han kör en Volvo 850 sedan... Polarn säger att eftersom jag nu gissat på 850 gissar han på 745/945.
30 minuter efter samtalet kommer det en bil med modifierat avgassystem och killen kör som svin, han kör förbi oss, men jag inser direkt att detta är Hampe. Han svänger in brevid min bil och vevar ner rutan.. Hampe är då en typ 20 årig kille med keps och har en 17-18 tjej brevid sig i sin fina blänkande 945a.... Utav ett samtal kunde vi få fram att killen var Volvo-raggare.. haha
Unikt? Jag, vet inte, bedöm ni...
/Martin - Wolfsburg GTI