2806
Sök

Hur man själv gör VITA MÄTARTAVLOR...

SKÅNING
1 215 Inlägg
26 mars 2008
dieselknackare skrev:
trimtrim skrev:
hur i håvete får man lös visaren på mätarna i en volvo 240 ?hmm hela jäkla pinnen som visaren har blivit sne så den står käpprätt åt håvete..

håller på att försöka få lös den just nu men har i stort sett pajat hela skiten för att den sitter så jävla hårt:S

Ja dom sitter så in i helvete.. jag pajade en när jag skulle byta mätare.. men d e bara å ta i helt enkelt!!

precis man får ta i och vara försiktig pajade också en när jag skulle byta, bilder på mina 240 mätare finns på min sida (fast utan en visare som gick av) ny ska hämtas på skroten, och jag har kombinerat detta med blåt ljus har dock ingen bild med ljus men bra blev det

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

81 Inlägg
26 mars 2008
dieselknackare skrev:
trimtrim skrev:
hur i håvete får man lös visaren på mätarna i en volvo 240 ?hmm hela jäkla pinnen som visaren har blivit sne så den står käpprätt åt håvete..

håller på att försöka få lös den just nu men har i stort sett pajat hela skiten för att den sitter så jävla hårt:S

Ja dom sitter så in i helvete.. jag pajade en när jag skulle byta mätare.. men d e bara å ta i helt enkelt!!

alla mätare pajar ju om man bara tar icool

vad använde du när du tog lös den sen då?smile

81 Inlägg
26 mars 2008
alexm- skrev:
dieselknackare skrev:
trimtrim skrev:

precis man får ta i och vara försiktig pajade också en när jag skulle byta, bilder på mina 240 mätare finns på min sida (fast utan en visare som gick av) ny ska hämtas på skroten, och jag har kombinerat detta med blåt ljus har dock ingen bild med ljus men bra blev det

okej ska ta mig en koll på dina mätare smile

sitter onödigt hårt tycker man ju..

5 Inlägg
29 mars 2008
Har www.vita-matare.org laggt ner eller? Kommer inte in på sidan?

1 772 Inlägg
8 april 2008
Har vita tavlor till 740, ska tydligen bli rätt storlek om man öppnar i photoshop och sedan skriver ut.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-tavlor.rar
Senast redigerat av Nordstrom_J (25 april 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

293 Inlägg
8 april 2008
varför fungerar inte länken som skrivs 100 gånger nu.. sad har dom lagt ner eller?

1 944 Inlägg
9 april 2008
Någon som har till Ford Sierra ? smile
länka gärna smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 april 2008
b0nd3n: jag har, kan skicka dom på msn imorgon för har inte tid nu, ska upp till ljungaverk och hämta en polare och du lär väll inte vara vaken när jag kommer tillbaka om nån timme smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

293 Inlägg
14 april 2008
Inga / ingen som har Vita tavlor eller malar till en Peugeot 206 ? smile skicka isåfall gärna

207 Inlägg
17 april 2008
Om jag printar ut detta i fotopapper, behöver man väl inte klistra på detta på den riktiga mätartavlan? (ny i denna branchen) tongue
Eller om nån har till Ford Sierra!
Senast redigerat av Bamse_ (17 april 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 april 2008
joo det måste du... annars kommer belysningen bli knas om du tar bort dom befintliga tavlorna... har själv forskat ganska mkt i detta till sierra... kom alldrig på nån bra ide ang belysningen när man gör egna tavor därför sket jag i det

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

207 Inlägg
17 april 2008
hmm.. okej, om jag printar ut sen. Behöver man skära ut en massa sen för att saker och ting ska lysa igenom (vilket jag gisar på att man bör göra) big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 april 2008
jag höll på med det där och fick alldrig till det så jag sket i det... men hey, du kanske är smartare än mig smile

207 Inlägg
17 april 2008
hmm... du, det kan vi nog diskutera när det kommer till detta! wink

207 Inlägg
17 april 2008
btw. Hur blir lyset genom vanligt papper/Fottopapper?

Soldat
44 Inlägg
25 april 2008
Söker bild / länk till bild där jag kan få mallen för Suzuki Swift gti -92ans Mätartavlor =P
Finns de någon japsare som har tro?

//Simma lugnt, Temperani

68 Inlägg
27 april 2008
tjena har lite problem jag. jag har för mig att jag hittade en svensk sida förut där man kunde ladda ner vita mätartavlor till de vanligare märkena men hittar sidan inte...

och den där www.vita-matare.org sidan hittar jag inte en enda mätartavla. det kommer bara upp nån bild på en bmw å massa skit...

40 Inlägg
16 maj 2008
hehe inte bara jag nu då smile, har själv hoppat in på sidan och försökt leta upp dessa bilder men som mr_fredrik ochså säger finns inte ett jota. Är ju själv ute efter en bild för min v70, har försökt goggla men det är så jäkla många sidor att gå igenom.

Avstängd
399 Inlägg
27 maj 2008
kan man it få en bild på hur det ser ut ?????????????????????????+

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

56 Inlägg
30 maj 2008
Någon som vet hur man bytar tavlorna på en S40? Skriv PM. puss big_smile

Sök