3916
Sök

Mensiga j*vla poliser!

Starter
98 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Jasi, poliser med mens är aldrig roliga.. De kom ner på stan ikväll där vi stod ett helt gäng o snackade skit o d började ta regnr. Stod ivägen för kompisens bil så de inte kunde se hans regplåt och då slog de stopp. Kvinnliga polisen gick verkligen in för att bilen skulle vart obesiktad men jag meddelade snabbt att jag faktiskt besiktade den IGÅR. Hon verkade ändå inte riktigt kunna bara ta d o låta d vara.. utan hon skulle gnälla på de tonade baklycktorna.. men va fan den går ju igenom besiktningen så?!mad

Vad gäller riktigt kring sånt där? Man måste ju kunna gå efter besiktningens "regler".. dvs om de nu tycker d e ok med tonade baklycktor så ska väl inte polisen köra efter nå andra regler?!

Nu slapp han ju göra något åt de men hon var putt och allmänt sur..neutral

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 april 2008
Polisen/besiktning går inte hand i hand polismannen kan göra egna bedömmningar...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 april 2008
Nej, t.ex du kan besikta bilen med bara ett fungerande dimljus fram, men om polisen stoppar dig och gör en flygande besiktning kan du få ombes. för att det inte funkar. hmm
Jävligt snett tycker jag med, men så är det tydligen.

Besiktade en bil med röd skyltbelysning bak, sen en vecka senare stod det en polis och klagade på färgen... sad
Efter det har jag bara vitt...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Hmm.
19 april 2008
Flygande besiktning kan göras när som helst, t.o.m. 5 minuter efter du kört ut från SBP.
Senast redigerat av Hmm. (19 april 2008)

KHRacing
19 april 2008
Cerran (hej).

Polisen kan inte göra ett dugg om ni står parkerade på en allmän p-plats & snackar, INGET.

Troligen har någon ringt & klagat på buskörning/annat, annars finns där ingen  anledning för dem att ta regnummer ju.

Starter
98 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:
Flygande besiktning kan göras när som helst, t.o.m. 5 minuter efter du kört ut från SBP.

Men då kan man ju tycka att det inte ska vara några som helst problem med en flygande besiktning om bilprovningen har sagt ok på bilen. Varför har vi annars en bilprovning, kan man ju fundera över?!

SAABlare
190 Inlägg
19 april 2008
acab

Mja Mjo! Så kan de gå!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
19 april 2008
1:Som sagt snuten har för mycket  fritid o för lite pengar... tänk om dom skulle sätta igång o göra nått vettigt i stället...

2:Det stämmer bra det en polis kan  säga att du får ombesiktiga bilen med tex tonare bakljus om du  för en dag senda åkte igenom SBP dom har sina egna lagar o regler mewdans SBP har sina...
Sen visst  är du godkänd på SBP o dom vet om det så kan det vara så här med: LÄS FRÅGA 1 !

Mvh// Okim // Jocke

Eliminator
1 441 Inlägg
19 april 2008
En besiktning på en bil får ta max 18 minuter att göra på SBP.
Antingen så kollade besman inte så noga på dina tonade bakljus eller så sket han i det.
Hur svårt är det att tex byta bakljus på en bil, det går på 5 minuter, hur bilen ser ut ena dagen på SBP och andra dagen inför polis på parkeringen kan skilja rätt mycket.
Det är hur din bil ser ut här och nu som gäller på SBP och framför polis, vifta med ett bespapper har du ingenting för.
Vad gnäller du om?
Det är olagligt med all toning av ljus oavsett lite eller mycket,,,,

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

KHRacing
19 april 2008
Hmm. skrev:

Stämmer ej, måste finnas skälig anledning !smile

Starter
98 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Nu är det ju till o börja med INTE min bil.. tycker bara att det är konstigt att så skiljda "regler" verkar gälla.

1 174 Inlägg
19 april 2008
Sokrates skrev:
En besiktning på en bil får ta max 18 minuter att göra på SBP.
Antingen så kollade besman inte så noga på dina tonade bakljus eller så sket han i det.
Hur svårt är det att tex byta bakljus på en bil, det går på 5 minuter, hur bilen ser ut ena dagen på SBP och andra dagen inför polis på parkeringen kan skilja rätt mycket.
Det är hur din bil ser ut här och nu som gäller på SBP och framför polis, vifta med ett bespapper har du ingenting för.
Vad gnäller du om?
Det är olagligt med all toning av ljus oavsett lite eller mycket,,,,

//Tommy.

Citerar: Det är olagligt med all toning av ljus oavsett lite eller mycket,,,, Det är så sjukt sant varför ska vi klaga när det är olagligt? om vi ej tycker om de så ska vi inte gnälla på snuten utan på regelverket!

blacken
19 april 2008
Cerran skrev:
Nu är det ju till o börja med INTE min bil.. tycker bara att det är konstigt att så skiljda "regler" verkar gälla.

Det är inte så "konstigt", svenska snutar kör sitt eget "race" har alltid gjort och kommer alltid att göra. Men om din bil står parkerad på en parkering med motorn avstängd och det är inga passagerare i och du står utanför den, så kan dom enligt lag inte säga så mycket mer än att denna däringa bilen kör du inte på vägen med.

Avstängd
519 Inlägg
19 april 2008
men då har väl sbp gjort fel me baklycktorna, för de ska inte gå igenom me tonade baklycktor.. iaf inte här i tidaholm och inte i de flesta "hålor" heller tongue .men de beror ju på om besiktningsmannen tycker att de e okej att ha tonade lycktor,då gör de ju fel tycker jag

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

5 198 Inlägg
19 april 2008
SBP går mej veterligen efter trafiksäkerheten på bilen.. Polis går efter det som är lagligt/olagligt.. så enkelt är det ,, varför ha massa olagliga saker på bilen å sen sitta gnälla,,, Flygande bes ( besiktning på hela bilen på plats) går på både olagligheter och trafik säkerhet

9 108 Inlägg
19 april 2008
Polisen gjorde sitt jobb, hur kan du veta att hon hade mens förresten, vilken sexistisk kommentar tongue Hon var antagligen bara trött på att folk med tonade bakljus tror att det är lagligt bara för att besiktningsmannen råkat se mellan fingrarna.

Nej ta och skriv ett blogginlägg eller använd gnälltråden istället, en egen tråd känns onödig.

Sök