3892
Sök

Varning för fälgtjuvar

310 Inlägg
22 april 2008
Team-Adolfsson skrev:
tur man har låsbart garage och fullt vapenskåp i källaren wink
har aldrig haft inbrott här jag bor
bor ju på landet och det brukar va vanligt men aldrig varit nåt här även om det står x antal bilar ute ^^

Att bo på landet är inte så säkert det.. fick alla rutorna knackade på min reservdels bil samt att dom snodde växellåda och startmotor från motorpaketet som stod brevid.. och detta stod bakom en ladugård mitt ute i ingenstans.

Tattarjävlar, pundare, white-trash svennar, zigenare, negerjon, blattar - Ja ALLA som INTE lärt sig vad skillnaden på ditt och mitt är borde det fan vara skottpengar på.

7 Inlägg
22 april 2008
Så jävla tråkigt när folk inte kan se skillnad på mitt och ditt...
När jag satte på mina fälgar, och rulla in i byn,
så var det "en viss del av folket" som kollade in dem rätt nogrannt.
Vet att om dem får chansen och den skulle stå där över natten,
så är dem borta. inte ens säkert det hjälper med låsbultar då inte. sad

Glädjen finns i högra pedalen.

35 Inlägg
22 april 2008
Irmscher Vectra skrev:
Jävla folk att inte kunna låta bli andras bilar.. mad
Skulle ju vara tufft om man kunde strömför hjulmuttrarna/bultarna som ironhead sa. tongue
Från ett elstängsel med 10000V med lite ampere.. BZZT! Hehe

Eller varför inte hela bilen, då jävlar skulle dom bli förvånade
bara koppla dit på låset så fixar det sig

Jag kör ÅPEL

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 april 2008
Hehe just av denna anledningen jag tänker rulla med fem uppsättningar låsbultar när mina nya fina 20-tummare kommer tongue

Har man bara en enda låsbult kan dom som sagt skruva ut alla andra bultar och sen bara rycka till så knäcks låsbulten men har man fem låsbultar per hjul får dom nog fan lite mer problem med att rycka sönder dom wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Flickspanare
728 Inlägg
22 april 2008
Strömför bultarna.
Då rör nog dessa svin inte dina fälgar igen.
Dock finns risken att dom blir arga och slår sönder bilen.
Finns tyvärr inget att göra, vill dessa personer åt dina stora, dyra fälgar, ja då tar dom fälgarna till vilket pris som helst. TYVÄRR. Tycker otroligt synd om er som blivit drabbade! sad

Mvh.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

403 Inlägg
22 april 2008
Helt otroligt att det finns så många idioter som inte fattar att dom ska ge fan i sånt som inte tillhör dom!

4 Inlägg
22 april 2008
Polyphony skrev:
Finns sjukt mycket tattare nu för tiden! Det är nu dom är framme nu när våren är här för det finns en sån fruktansvärd efterfråga efter fälgar just nu! Kom ihåg förra året när jag kom in i mitt garage efter nattskiftet då hade dom tagit min grannes fälgar som satt på hans BMW. Det sjuka va att ett av hjulen var bakom en pelare så man kunde inte komma åt, då hade dom krossat rutan hoppat in å släppt på handbromsen å slitit ut bilen så dom kunde komma åt det andra hjulet som var svårt å komma åt bakom pelaren. Bilen stod på ett par stenar när jag kom. Jag gick raka vägen till min hyresvärd å sa att jag ville ha min bil i en sån bur å det fick jag smile Så nu känns det lite säkrare i alla fall.

Det hände mig förra veckan, satt hemma en lördag kväll och drack några öl. tillbringade kvällen framför garaget.org och spånade i att skaffa nya däck till mina 18 cromodroa fälgar. gick till sängs runt halv 3 på natten. och som vanligt slängde jag ett öga på bilen ( BMW 525i) som står ute på parkeringen för att se så allting står rätt till( vanesak:P) Sen vid halv 4 bankade grannen på och tykte ja skulle följa med ut och kika på bilen. han hade precis kommit hem från krogen och även han kollat till sin bil som står precis bredvid min. Jag tänkte att han måste ju skoja men klädde på mig endå och knatade ut. Hel*ete var mitt ord, tror nästan hela byn hörde mig.

Då hade någon under den timmen , tagit sig in i bilen, länsat den på allt. Pallat upp bilen med min verktygslåda, min alu kaffemugg och antagligen deras domkraft och snott dom. sen sänkt ner det igen på stenarna. fint, så karossen på dom ställerna blivit en del av bilen kan man säga! Satt intryckta i karossen:( så  det var ju inte mycket till upp pall. skrivorna helt vinda mm.sad

Ibland blir man bra ledsen på människor:( Funderade på vad som hade hänt om jag skulle sett dom, hade jag varit förnuftig nog och bara skrämt dom eller hade jag jagad dom jälvarna med bössan och skjutit hejvillt? bra fråga. antagligen det sistnämnda.roll

så PÅ MED LÅSBULTARNA, helst 5 olika modeller på alla 4a hjul. för att va på säkra sidan!
Senast redigerat av neuroleptica (22 april 2008)

Våga lev idag

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 april 2008
neuroleptica skrev:
för att va på säkra sidan!

Det finns ingen säker sida sad

Men däremot kan man ju vara mer eller mindre försiktig med att bjuda in tattare till att sno ens grejor.

Finns ju trots allt idioter vart man än i världen sig vänder.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 april 2008
stoffe_V70 skrev:
Nortmas skrev:
hjälper tyvär inte med en låsmutter dom sparkar lite på däcket så ger sig fälgen lite där muttern sitter så tar dom den med fingrarna sen svin är det spm gör det

Dock finns det olika låsmuttrar. Detat hade aldirg funkat på mina... Då utsidan är lös och bara snurrar runder utan man måste ha nåt som går in i låsmutteren med rätt gängor.

Var får man tag på sånna låsmuttrar? Låter jävligt najs, jag har ungefär samma fast på alla mina ventilhattar, funkar perfekt!

1 Inlägg
23 april 2008
Varför köper ni inte en Cargard T70c alarm? Lägg till en nivåsensor som känner av när bilen hissas upp eller något liknande så börjar den tjuta. smile

ElectroRaggare
885 Inlägg
23 april 2008
Så långe det finns folk som köper stulna fälgar så kommer folk att fortsätta sno fälgar.
tråkigt, men sant sad

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

474 Inlägg
23 april 2008
neuroleptica skrev:
så PÅ MED LÅSBULTARNA, helst 5 olika modeller på alla 4a hjul. för att va på säkra sidan!

Kan bli ett helvete och hålla reda på alla hylsor till bultarna då ju tongue skämt åsido.. det är tråkigt när det händer

Volvo S60 2.5T AWD

874 Inlägg
23 april 2008
Det värsta är väl att för de "seriösa" skurkarna hjälper det väl inte med låsbultar, de har la sådana där universal hylsor och sånt? Det e vad jag hört iaf, att låsbultar invaggar en i en falsk trygghet. Sen kör man ju naturligvis med det ändå.. men ändå tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

1 297 Inlägg
23 april 2008
Jag kör en uppsättning låsbultar OCH nivåsensor på larmet.. men vad hjälper de om någon vill ha fälgarna? Garage med larm, hund och hagelbössa hjälper nog smile

Odåga
45 Inlägg
23 april 2008
robban_chevrolet skrev:
Råkade ut för bekymmer när jag skulle åka ifrån jobbet igårkväll.
Någon har då varit på och försökt lossa mina nya fälgar på min s80. bara låsmuttern och en bult till som satt kvar när ja upptäckte det ett par hundra meter därifrån.
Dom hade även varit på kompisens honda s2000 som stod på samma parkering.
Obs allt detta skedde på schenker i värnamo på dagtid då det alltid rullar lastbilar där.
Hur vågar dom!

Ja man blir så jävla trött på folk som inte kan skilja på "ditt o mitt" :-(
Har själv råkat ut för liknande händelser och då dom inte fick med sig vad dom ville slog dom sönder alla rutor på bilen :-((
SKJUT DOM !
Senast redigerat av salmonizer (23 april 2008)

huvudsaken är inte att kämpa väl utan att vinna :)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 april 2008
brillmongo skrev:
Det värsta är väl att för de "seriösa" skurkarna hjälper det väl inte med låsbultar, de har la sådana där universal hylsor och sånt? Det e vad jag hört iaf, att låsbultar invaggar en i en falsk trygghet. Sen kör man ju naturligvis med det ändå.. men ändå tongue

Allt går att knäckas om folk verkligen vill, gäller i princip allt..men för den skull behöver man ju inte underlätta för söndagspundaren som bara vill få snabba stålar utan kunskap?

Trucker
234 Inlägg
23 april 2008
Det är väll övervakning på parkeringen, borde ju i sådana fall synts ikamerorna.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

Cromeaholica
23 april 2008
Ett stängselagregat och dubbla baterier vore inte helt fel i bilen iaf -.-

Tyskstuk
466 Inlägg
23 april 2008
Ja det finns bra många idioter. Det bästa sättet måste ju vara att installera ett larm som både tjuter och skickar en signal till ägaren så att man fort som fan kan springa ut med kofoten. Men det är ju inte så konstigt heller att det finns idioter som försöker för landet vi lever i har ju för milda straff på allting!

299 Inlägg
23 april 2008
SÅ jävla synd att folk ska sno allt!

Fast lås mutrar gör ju ju jobbet himla mkt jobbigare, men oftas så går de ju typ att slå på en anna hylsa på med en släg hamare! De gjorde vi på skolan, på en bil som hade tappa bort special hylsan! så vi tog bara en slägg och banka så lossa de! fast de tar ju ifs litte längre tid oxå!

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Sök