Fronten är rätt diskret, men skriv gärna att originalfronten medföljer. Tycker inte du ska behöva byta till original själv innan du säljer, men var beredd på att kanske gå ner lite i pris för besväret det skapar för köparen ifall han/hon vill ha originalfronten på igen.
Däckens skick kan vara intressant, och jag hade inte skrivit nånting om att den har gått som tjänstebil innan. Dessutom kan du ju slänga in ett BVSA längst ner i annonsen, brukar hjälpa lite... Den är lite dyr, men du skrev ju själv att du kan tänka dig att gå ner i pris, vilket de flesta intresserade räknar med också...
Automat blir nog lite mer svårsåld, men ha tålamod. Hade den varit manuell så hade jag kanske kikat på den...
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför? Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.
Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.
Det där är en myt som borde vara död sen länge tillbaka iaf när det gäller moderna automatväxlade bilar. Jag kör en automat o den drar inte en droppe mer än grannens manuellt växlade bil. Han har en S60 han med.
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför? Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.
Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.
Personligen förstår jag absolut inte hur automatlåda ens får existera i samband med "sportbilar"
Tror du har en mycket smal grupp potentiella kunder till en bil som denna. Dom som uppskattar automatlådan (seniorer?) vill nog inte ha en stylad ungdomsbil, och dom som vill ha en snygg stark bil för aktiv körning (juniorer?) vill nog inte ha någon automatlåda.
Tror inte att du kan få mer än max 40 000 kr.. så det är bara att sänka priset..
Att den är stylad gör också att det bara är ungdomar som precis har fyllt 18 år som kan vara intresserade av bilen och de brukar inte ha så mycket pengar i fickan att handla bil för..
Skulle jag lägga ut min bil till försäljning skulle jag bli glad om jag fick 40 000 kr för den, och då är den i riktigt fint skick.
Jag reagerar på orden "T5" och "svensksåld" i annonsrubriken. 850 T5 såldes aldrig i Sverige.
Det där har du fått om bakfoten, finns svensålda t5:or med 2,3 liters motor
icke svensksålda t5:or har 2 liters motorer dvs vanliga 850 turbo med lite extra utrustning.
Dom som tillverkades i Sverige hette "Volvo 850 turbo" och inte T5.
Saxat från Wiki: 1994 kommer första ansiktslyftningen, på GLT och nya 850 Turbo. Med 225 hk är den Volvos starkaste personbil dittills. Nedåt breddas programmet med GL, som har enklare utrustning. GLE byter namn till SE. Första (välbehövliga) förstärkningen av växellådorna. Turbo får M56H, övriga M56L.
1995 toppas programmet av 850 T-5R, kallad T-Gul, efter den speciella gula färgen. Volvo begränsar upplagan till 2500 bilar, men efterfrågan är mycket större. Därför tillverkar man lika många svarta bilar till, samt ytterligare en del gröna. Motorn är trimmad till 240 hk. I andra änden av programmet döps GL om till S, samtidigt som den får utseende och stolar från Turbo. En tvålitersversion av 10-ventilsmotorn introduceras med 126 hk, samtidigt ökar effekten från 140 till 144 hk i S/SE 2,5.
1996 följs förra årets succé upp av 850R, som genast blir T-Röd. 250 hk och ytterligare en förstärkning av växellådan. 850R har diffbroms med viskokoppling, för att få ner kraften i backen. Dessutom finns 850 nu även med en femcylindrig diesel från Volkswagen/Audi (850 TDI).
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Har du en cleant stylad bil med diskrekta smalfulla detaljer kan man nog få ut en del, men så fort det börjar bli skrikigt (enligt mig) tycker jag det drar ner värdet rejält, för 65k får du betydligt roligare bilar med eller utan styling! Men med rätt köpare går det o sälja allt till vilket pris som helst!
P.s hade jag haft 65 k liggades och sökt efter en 850 hade jag valt en T5R eller en R utan tvekan!
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför? Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.
Nu får du tänka på att den volvon är 13 år gammal, alltså en 13 år gammal icke uppfräschad Automatare som har gått 20.000 mil, det avskräcker iallafall mig! Automat på nyare bilar drar nog inte ned priset men jag skulle _ALDRIG_ våga köpa en 13 år gammal automatare.. Om vi säger kanske 2 år och 25.000 mil så börjar den inte växla normalt när bilen är kall och då är det en hel del dyra renoveringar på lådan..
Som jag själv när jag letade efter en 9000 Aero, hittade jag inte renoverad Automat låda i annons texten så tittade jag aldrig mer på den bilen bara för det, även hur fin och fräsch den var i karossen..
Men bilen är ju riktigt fin, men jag säger som några andra att Fronten passar inte in enligt mig, en styling front och resten av kjolpaketet är originalt, ser inte så jätte bra ut enligt mig
Men lycka till med säljandet eller är den redan såld eftersom du tagit bort den härifrån gorg?
aldrig att jag skulle gett mer än 40k för den och som många tror så fort man får på lite plast på dom så stiger värdet men så är det inte är snarare så att det sjunker så tryck dit orginal plasten istället så ska du se att du får mer spekulanter på den