3204
Sök

Laga frontspoiler..bra sätt?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Ska köpa en trasig front till min s70..är av en byt...kan man laga på något snyggt sätt och så att det inte spricker

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

26 Inlägg
21 april 2008
Helt omöjligt att svara på om det går att laga. Trasig kan ju vara allt ifrån att det är en liten spricka i ena hörnet till en helt pulveriserad front.

Är det sprickor så kommer glasfiberspackel att bli starkare än när fronten var hel. Saknas delar kan du skulptera med aluminiumnät/finspackel.

Techcnis
21 april 2008
Är den helt av lr fattas det bitar ur den?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
den sitter ihopp men den har gått av..är längst ner på en frontspoiler från realcar..Så det är som en stor spricka

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

403 Inlägg
21 april 2008
lägg upp en bild på den!

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
21 april 2008
Går bra att laga. Ta vinkelslip eller något annat trevligt och gröp ur runt sprickan (ta i ordentligt på båda sidor).. Sedan plastar du den med glasfiber duk eller väv och polyesterplast. Slipa och spackla sedan för att få det jämt! kommer bli som nytt!

Kolla länken (gå in på reparation) för mer utförlig information

http://www.kolfiber.info.se/

mvh

2 644 Inlägg
21 april 2008
Ta och slipa upp sprickan.. sen plastar du massa med glasfiberväv och polyester på baksidan så det blir hårt och bra.. Sen spacklar du igen sprickan och slipar smile

Johan Lindgren

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
okej..tack för alla svar...

Sök