3448
Sök

Hjälp att hitta bra bil i 20-30k klassen

Dräparen!
52 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Tja, skulle villja ha hjälp att hitta någon vettig bil. Är ute efter en två dörrars. som det finns mycket delar till med tanken på styling m.m.
Har inte så mycket stålar så måste ligge i 20 - 30000kr klassen.
Har fått förslag på Toyota celica års m. 90-94
eller opel calibra 2.0 16v.

vill gärna också ha information om motorerna i dessa och hur svår meckade dom är.

Väldigt tacksam för svar!

MVH/ my_style:)

Allt som rullar är bra!

130 Inlägg
22 april 2008
Opel Astra Gsi.
Skottsäker motor om den sköts och relativt lättmekad smile

Rycketofta Racing
292 Inlägg
22 april 2008
Volvo 850 t5 .. finns mängder med grejer och du kan hitta en skaplig i din pris klass. går soom f*n osså big_smile

//Rycketofta Racing

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
22 april 2008
Tab skrev:
Volvo 850 t5 .. finns mängder med grejer och du kan hitta en skaplig i din pris klass. går soom f*n osså big_smile

För att sedan kapa bort två dörrar då eller? wink

MVH Rikard

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 april 2008
En Golf 3 GTI kanske kan vara något? Den är hyfsat lättmekad och det finns gott som styling till den smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

4 586 Inlägg
23 april 2008
hittade en VW Polo GTI svart -98 11.000 30.000:-på blocket låter helt klart vettigt kan nog inte få en såpass rolig bil för dom pengarna och som inte är jätte gammal här är annonsen

http://www.blocket.se/vi/16071904.htm?ca=8_s

8 156 Inlägg
23 april 2008
Volvo Amazon. Motorerna är lättmekade. Styling finns väl, men är kanske inte speciellt modern.
Skattebefriade wink
Eftersom dom väger mindre än moderna bilar i samma storleksklass så behöver dom heller inte lika mycket hk för att få hygglig prestanda.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
23 april 2008
Phaetoon skrev:
Volvo Amazon. Motorerna är lättmekade. Styling finns väl, men är kanske inte speciellt modern.
Skattebefriade wink
Eftersom dom väger mindre än moderna bilar i samma storleksklass så behöver dom heller inte lika mycket hk för att få hygglig prestanda.

Du är ju värre än mig med Omegor wink No offense men det är bara en viss typ av människor som köper Amazon, och dom som tänker på Calibra eller Celica från början hör inte till den typen tongue

Dräparen!
52 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Tack för förslagen! Du har rätt Amazon e liksom rätt fel för mig winktongue

Allt som rullar är bra!

kral
110 Inlägg
23 april 2008
köp min

no turbo shit

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
23 april 2008
MilleN skrev:
Phaetoon skrev:
Skattebefriade wink

Du är ju värre än mig med Omegor wink No offense men det är bara en viss typ av människor som köper Amazon, och dom som tänker på Calibra eller Celica från början hör inte till den typen tongue

HAHA ni e för sköna....

Amazonen e ena ute ur tiden fast en dom e lätt meckade o extremt lätt att få fart på så är den juh ingen skönhet precis smile
och så har vi då oss Omega frälsta tokar som är kära i rosthögar smile men å andra sidan så går dom som fan (3,0l) och sköter man dom så rostar dom inte smile

men 2 dörrars var det... ASTON MINI   smile 1600 cc  hur mera roligt kan man ha??
Senast redigerat av Okim (23 april 2008)

Mvh// Okim // Jocke

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök