Pappan släpptes ur häktet

Explosiv_Tomte
26 augusti 2008 · 195 Inlägg

Helt jävla rätt!
Jämför t.ex. om ett farligt djur skulle attackera en, visst fan skjutar man det om man kan. De här killarna uppträdde ju lika hotfullt, hotade t.om familjen till livet, så jag tycker det var helt rätt att Pappan sköt, det hade ändå fått ett tragiskt slut förr eller senare, eftersom polisen inte verkade bry sig.

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?
TexoN Evolution Garage
26 augusti 2008 · 171 Inlägg

''pappan'' borde ha en kall kula i nacken. ett liv för ett annat, Min åsikt!

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
742pickup
26 augusti 2008 · 3 Inlägg

skulle inte finnas någon kvar då?

Jaacke90
26 augusti 2008 · 122 Inlägg

TexoN skrev:
''pappan'' borde ha en kall kula i nacken. ett liv för ett annat, Min åsikt!

Den som levererade den kalla kulan skulle ju också få en själv isåfall? tongue

öga för öga gör bara hela världen blind som nån gammal tokstolle sa wink

Senast redigerat av Jaacke90 (26 augusti 2008)

"En klok man är den som begriper att han ingenting förstår"
TexoN Evolution Garage
26 augusti 2008 · 171 Inlägg

Jaacke90 skrev:

TexoN skrev:
''pappan'' borde ha en kall kula i nacken. ett liv för ett annat, Min åsikt!

Den som levererade den kalla kulan skulle ju också få en själv isåfall? tongue

öga för öga gör bara hela världen blind som nån gammal tokstolle sa wink

aja alla dör å alla problem är borta, så jätte bra.

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
hedley Saaboholic
27 augusti 2008 · 3 129 Inlägg

Han skall inte sitta i fängelse för att ha försvarat vad som är hans och vad han håller kärt.

Om man inte upplevt något liknande själv, och sitter här som någon jävla moral kärring och gnäller om att gubben är störd i huvet, tänk er istället in i hans situation, tänk om det var DU och DINA BARN som var ständigt utsatta utan att varken föräldrar,social, polis gjorde ett jävla piss. Vad hade då DU gjort när ditt BARN ständigt trackades?

Farsan borde ha medalj, synd att inte båda asen avrättades.
Hade inte tvekat en sekund om det var min familj det gällde att göra samma sak.

/B

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
27 augusti 2008 · 3 129 Inlägg

TexoN skrev:

Jaacke90 skrev:

TexoN skrev:
''pappan'' borde ha en kall kula i nacken. ett liv för ett annat, Min åsikt!

Den som levererade den kalla kulan skulle ju också få en själv isåfall? tongue

öga för öga gör bara hela världen blind som nån gammal tokstolle sa wink

aja alla dör å alla problem är borta, så jätte bra.

Du snackar om ett liv för ett annat och liknande trams, vad tror du inte dessa jävla små skitstövlar orsakat familjen? Tror du att en person bara kan glömma flera års förtryck och trackaserier? Asen har ju förstört istortsett hela barnet/barnens uppväxt. Där har du ditt liv för ett annat.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
TexoN Evolution Garage
27 augusti 2008 · 171 Inlägg

hedley skrev:

TexoN skrev:

Jaacke90 skrev:

Den som levererade den kalla kulan skulle ju också få en själv isåfall? tongue

öga för öga gör bara hela världen blind som nån gammal tokstolle sa wink

aja alla dör å alla problem är borta, så jätte bra.

Du snackar om ett liv för ett annat och liknande trams, vad tror du inte dessa jävla små skitstövlar orsakat familjen? Tror du att en person bara kan glömma flera års förtryck och trackaserier? Asen har ju förstört istortsett hela barnet/barnens uppväxt. Där har du ditt liv för ett annat.

Jo jag hadde kanske gjort samma sak som han gjorde, men ett mord är ett mord.
Den pojken som blev trakaserad lever ju idag? Och det har lämnat spår det kan jag hålla med om.
Men att ta någonsliv är alltid en alldeles för stor gärning. Varför inte skjuta varningsskott.
Därför tycker jag som jag gör.

och som någon sa innan här: Men den som tar mördarens liv då?
Ja den saken kan ju diskuteras.

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
Holiace
27 augusti 2008 · 1 754 Inlägg

Klart han ska släppas så länge. Don't fuck with other peoples shit!

Senast redigerat av Holiace (27 augusti 2008)

Jag kan inget om allt.
hedley Saaboholic
27 augusti 2008 · 3 129 Inlägg

TexoN skrev:

hedley skrev:

TexoN skrev:

aja alla dör å alla problem är borta, så jätte bra.

Du snackar om ett liv för ett annat och liknande trams, vad tror du inte dessa jävla små skitstövlar orsakat familjen? Tror du att en person bara kan glömma flera års förtryck och trackaserier? Asen har ju förstört istortsett hela barnet/barnens uppväxt. Där har du ditt liv för ett annat.

Jo jag hadde kanske gjort samma sak som han gjorde, men ett mord är ett mord.
Den pojken som blev trakaserad lever ju idag? Och det har lämnat spår det kan jag hålla med om.
Men att ta någonsliv är alltid en alldeles för stor gärning. Varför inte skjuta varningsskott.
Därför tycker jag som jag gör.

och som någon sa innan här: Men den som tar mördarens liv då?
Ja den saken kan ju diskuteras.

Jag ser inte mord som mord, mord av god anledning som detta faktiskt är då föräldrarna försökt prata med samtliga parter UTAN RESULTAT!

Kan inte påstå att pappan skall stämplas på samma sätt som nån ligist som skjuter någon för att komma med i ett gäng eller för att offret kom före i bar kön eller liknande. Däremot mord vid sådana tillfällen som detta BÖR klassas som förmildrande omständigheter, lägre straff om fängelse överhuvudtaget råder.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
blacken
27 augusti 2008 ·

TexoN skrev:

hedley skrev:

TexoN skrev:

aja alla dör å alla problem är borta, så jätte bra.

Du snackar om ett liv för ett annat och liknande trams, vad tror du inte dessa jävla små skitstövlar orsakat familjen? Tror du att en person bara kan glömma flera års förtryck och trackaserier? Asen har ju förstört istortsett hela barnet/barnens uppväxt. Där har du ditt liv för ett annat.

Jo jag hadde kanske gjort samma sak som han gjorde, men ett mord är ett mord.
Den pojken som blev trakaserad lever ju idag? Och det har lämnat spår det kan jag hålla med om.
Men att ta någonsliv är alltid en alldeles för stor gärning. Varför inte skjuta varningsskott.
Därför tycker jag som jag gör.

och som någon sa innan här: Men den som tar mördarens liv då?
Ja den saken kan ju diskuteras.

Så om man försvarar sig själv och sin familj så ska man få fängelse?. En del individer funkar faktiskt på ett sådant sätt att om dom springer på en "pump" så backar dom och kommer sedan igen när dom har ett kraftigt övertag.
Att skjuta ett varningsskott på en sådan individ är inte så lyckat, man har i princip skrivit under sin egen och sin familjs dödsdom. Sådana snubbar finns det bara två sätt att hantera i ett civiliserat samhälle, det ena är att staten/samhället låser in dom och ser till att vederbörande ALLDRIG kan komma ut. Det andra att man "tar bort" dom.

Liner
27 augusti 2008 · 583 Inlägg

blacken skrev:
Så om man försvarar sig själv och sin familj så ska man få fängelse?. En del individer funkar faktiskt på ett sådant sätt att om dom springer på en "pump" så backar dom och kommer sedan igen när dom har ett kraftigt övertag.
Att skjuta ett varningsskott på en sådan individ är inte så lyckat, man har i princip skrivit under sin egen och sin familjs dödsdom. Sådana snubbar finns det bara två sätt att hantera i ett civiliserat samhälle, det ena är att staten/samhället låser in dom och ser till att vederbörande ALLDRIG kan komma ut. Det andra att man "tar bort" dom.

Word! Så jävla sant att de är tragiskt. hela vårat samhälle är ju korrupt av människor som i sin liknelse är som dom 2 som blev skjutna. Har man terroriserat en familj till gränsen att dom skjuter på en är man då fan värd skottet man får ta också!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
cowboy outlaw
27 augusti 2008 · 106 Inlägg

turbotompa skrev:
Lås in han o släng bort nyckeln mad

håller med!! man avrättar inte en kille!! vad hände med ett rejält kok stryk....

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
bojboj
27 augusti 2008 ·

cowboy skrev:

turbotompa skrev:
Lås in han o släng bort nyckeln mad

håller med!! man avrättar inte en kille!! vad hände med ett rejält kok stryk....

Han kanske inte kan slåss. Vad hände med ett kok stryk på gatan då när alla drar kniv idag? Eller börjar vifta med automatvapen? Hmmm?

cowboy outlaw
27 augusti 2008 · 106 Inlägg

bojboj skrev:

cowboy skrev:

turbotompa skrev:
Lås in han o släng bort nyckeln mad

håller med!! man avrättar inte en kille!! vad hände med ett rejält kok stryk....

Han kanske inte kan slåss. Vad hände med ett kok stryk på gatan då när alla drar kniv idag? Eller börjar vifta med automatvapen? Hmmm?

jo det är sant! men nu var väl dom här killarna inte beväpnade??

undrar vem den sinnessjuka gubben skjuter nästa gång??

bad ass boys drive bad ass toys
Volvo 745 (1988)
Nissan king cab "Generalen" (1991)
blacken
27 augusti 2008 ·

cowboy skrev:

bojboj skrev:

cowboy skrev:

håller med!! man avrättar inte en kille!! vad hände med ett rejält kok stryk....

Han kanske inte kan slåss. Vad hände med ett kok stryk på gatan då när alla drar kniv idag? Eller börjar vifta med automatvapen? Hmmm?

jo det är sant! men nu var väl dom här killarna inte beväpnade??

undrar vem den sinnessjuka gubben skjuter nästa gång??

Den "gubben" är inte sinnesjuk, tvärt om, Hans son HADE tidigare SKADATS och trakasserats av skitstövlarna och dom trängde sig in på HANS tomt i syfte att SKADA hans son ännu mer..

bojboj
27 augusti 2008 ·

blacken skrev:

cowboy skrev:

bojboj skrev:

Han kanske inte kan slåss. Vad hände med ett kok stryk på gatan då när alla drar kniv idag? Eller börjar vifta med automatvapen? Hmmm?

jo det är sant! men nu var väl dom här killarna inte beväpnade??

undrar vem den sinnessjuka gubben skjuter nästa gång??

Den "gubben" är inte sinnesjuk, tvärt om, Hans son HADE tidigare SKADATS och trakasserats av skitstövlarna och dom trängde sig in på HANS tomt i syfte att SKADA hans son ännu mer..

Jag tror inte han skjuter någon mer. Han lär ju inte må bra utav detta som har hänt och kommer nog aldrig att göra det. Sen har han gjort sig av med sina vapen och sin vapenlicens. Jag kan sätta min högra hand på att han inte är stolt över att ha skjutit ihjäl en människa, sen lär ju ingen någonsin våga bråka med den familjen igen efter det här. Oddsen är små att han gör något liknande

TexoN Evolution Garage
27 augusti 2008 · 171 Inlägg

blacken skrev:

cowboy skrev:

bojboj skrev:

Han kanske inte kan slåss. Vad hände med ett kok stryk på gatan då när alla drar kniv idag? Eller börjar vifta med automatvapen? Hmmm?

jo det är sant! men nu var väl dom här killarna inte beväpnade??

undrar vem den sinnessjuka gubben skjuter nästa gång??

Den "gubben" är inte sinnesjuk, tvärt om, Hans son HADE tidigare SKADATS och trakasserats av skitstövlarna och dom trängde sig in på HANS tomt i syfte att SKADA hans son ännu mer..

Den psykiska utredningen visade ju att han hadde ett psykiskt ostabilt tillstånd när det hände.

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
Digital_Kicker
27 augusti 2008 · 3 721 Inlägg

TexoN skrev:

blacken skrev:

cowboy skrev:

jo det är sant! men nu var väl dom här killarna inte beväpnade??

undrar vem den sinnessjuka gubben skjuter nästa gång??

Den "gubben" är inte sinnesjuk, tvärt om, Hans son HADE tidigare SKADATS och trakasserats av skitstövlarna och dom trängde sig in på HANS tomt i syfte att SKADA hans son ännu mer..

Den psykiska utredningen visade ju att han hadde ett psykiskt ostabilt tillstånd när det hände.

inte konstigt att han var det

blacken
27 augusti 2008 ·

TexoN skrev:

blacken skrev:

cowboy skrev:
jo det är sant! men nu var väl dom här killarna inte beväpnade??

undrar vem den sinnessjuka gubben skjuter nästa gång??

Den "gubben" är inte sinnesjuk, tvärt om, Hans son HADE tidigare SKADATS och trakasserats av skitstövlarna och dom trängde sig in på HANS tomt i syfte att SKADA hans son ännu mer..

Den psykiska utredningen visade ju att han hadde ett psykiskt ostabilt tillstånd när det hände.

Så alla människor är "psykiskt instabila" när dom trängs in i ett hörn och måste agera för att skydda sin familj och sig själv. Oavsett vad alla dj""a pysseloger säger, så kallas det för självbevarelseinstinkt och ALLA djur på denna planet HAR en sådan.  Om det var någon/några som var "psykiskt instabila" så är det dom ungarna som agerade som dom gjorde, dom köpte på sig allt som hände dom själva..

Senast redigerat av blacken (27 augusti 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang