Nu skedde nog det här i hastigt mod, men hade jag varit i samma situation så hade jag nog också försvarat min familj mot terrorn.
Skulle någon våldta min syster eller min flickvän eller någon nära vän och jag skulle få veta vem det var så skulle jag nog bryta mot lagen. Jag vet att det är fel sätt, men i många fall anser jag att rättsystemet i Sverige inte klarar av att hantera brott mot människor. Ett straff ska vara ett straff både för den dömde men också ett straff som ger offret någon form av upprättelse. Det ska vara så hårt så att offret inte ska behöva känna hämndbegär. Dvs straffet ska även gälla som en slags vedergällning. Denna princip används dock inte så ofta i demokratier då denna synen anses vara inhuman. Ändå så har den principen mitt stöd. I vissa fall borde man se mer till hur mycket offret har lidit än just till straffskalan.
Håller med dig! Men jag kan inte se hur det kan inhumant att låsa in nån med tanke på det vidriga gärningsmannen/kvinnan (det finns ju kvinnor som våldtar) gjorde mot offret men ändå ömkar man gärningmannen och inte offret
Han hade väl inte behövt döda? Han kunde väl bara ha skottskadat 15-åringen, såsom han gjorde med 17-åringen. För oavsett situation tycker jag inte det är rätt att ta någons liv...
Jag har läst igenom hela tråden och blir lika förvånad varje gång varför folk med dina åsikter inte förstår varför han gjorde som han gjorde.... När en person ställs mot väggen/knuffas över en gräns, så kan vad som helst hända. Han valde nog inte ens att skjuta ungen. Det bara blev så, han hamnade i panikläge. Du kan inte heller säga vad du skulle ha gjort, för det vet du inte...
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
pappan gjorde vad vem som helst kunde ha gjort under samma omständigheter. jag är 100% på hans sida. ungarna som provocerade får ta konsekvenserna för sitt handlande, men likaså måste pappan ta konsekvenserna för sitt handlande nu och ta sitt straff.
Han hade väl inte behövt döda? Han kunde väl bara ha skottskadat 15-åringen, såsom han gjorde med 17-åringen. För oavsett situation tycker jag inte det är rätt att ta någons liv...
Jag har läst igenom hela tråden och blir lika förvånad varje gång varför folk med dina åsikter inte förstår varför han gjorde som han gjorde.... När en person ställs mot väggen/knuffas över en gräns, så kan vad som helst hända. Han valde nog inte ens att skjuta ungen. Det bara blev så, han hamnade i panikläge. Du kan inte heller säga vad du skulle ha gjort, för det vet du inte...
Precis, har man varit i den situationen att man blivit pressad så hårt mot väggen att man inte vet vart man ska ta vägen så är det inte sinnet som handlar utan den naturliga överlevnadsinstinkten. "Vad ska jag göra för att slippa det här???". Det är otroligt att mannen klarat sig såhär långt utan att brista. Att inte ta någons liv...pja, som sagt. Hamna du i en superstressad paniksituation när nerverna är helt bortfrätna efter år av terror. Försök du då att sikta på benen på de som orsakat hela din familj sånt lidande...
pappan gjorde vad vem som helst kunde ha gjort under samma omständigheter. jag är 100% på hans sida. ungarna som provocerade får ta konsekvenserna för sitt handlande, men likaså måste pappan ta konsekvenserna för sitt handlande nu och ta sitt straff.
Han har redan fått sitt "straff". Han får resten av sitt liv leva med vad han har gjort. Dessutom så är han att anse som "oskyldig" för han vart tvingad att agera som han gjorde, och han hade ingen annan utväg ur den situationen..
Förvånad, hmm.. du borde nog inse att folk har olika tankesätt. I just det här fallet kanske det är svårt att avgöra om han handlade rätt eller fel. Att ta död på någon anser jag inte vara rätt. Och drar man fram ett hagelgevär måste man väl ändå inse vad konsekvenserna blir, iaf om allt står rätt till i huvudet. Jag tycker synd om honom med tanke på vad han & hans familj har utstått, där är det ingen tvekan om saken.. och jag tycker även synd om honom över att han kommer få leva hela livet med att ha någon annans död på samvetet. Samtidigt tycker jag synd om ungdomarna.. För jag tror innerst inne att allt detta kunde ha förhindrats om bara föräldrar eller polisen hade agerat! Och ärligt gott folk, hur mycket vett har man i skallen som 15 åring? - Inget, man trodde man var störst, bäst och vackrast.. Och tänker heller inte längre än vad näsan räcker! Han som sköt verkar ångra sig innerligt och för er som anser att det var rätt åt 15-åringen att han dog, jag skäms fan för er. Tror inte ens att han som sköt anser att det var rätt åt grabben...
Nej, jag vet inte vad jag hade gjort i samma situation. Men jag vet inte heller ifall jag hade haft mod nog att döda!
Förvånad, hmm.. du borde nog inse att folk har olika tankesätt. I just det här fallet kanske det är svårt att avgöra om han handlade rätt eller fel. Att ta död på någon anser jag inte vara rätt. Och drar man fram ett hagelgevär måste man väl ändå inse vad konsekvenserna blir, iaf om allt står rätt till i huvudet. Jag tycker synd om honom med tanke på vad han & hans familj har utstått, där är det ingen tvekan om saken.. och jag tycker även synd om honom över att han kommer få leva hela livet med att ha någon annans död på samvetet. Samtidigt tycker jag synd om ungdomarna.. För jag tror innerst inne att allt detta kunde ha förhindrats om bara föräldrar eller polisen hade agerat! Och ärligt gott folk, hur mycket vett har man i skallen som 15 åring? - Inget, man trodde man var störst, bäst och vackrast.. Och tänker heller inte längre än vad näsan räcker! Finns mycket att tillägga, men har varken tid eller lust.
Nej, jag vet inte vad jag hade gjort i samma situation. Men jag vet inte heller ifall jag hade haft mod nog att döda!
Om man drar fram ett hagel kan han tänkt att bara skrämmas? INGEN kan nog förstå terrorn som varit, ja tkr de va rätt att han släpptes men som du säger, jobbigt att leva med en annans död på samvetet..
En fråga...hur kan du tycka synd om ungdomarna? Att de kunde förhindrats av föräldrar och polis? Va e de för jävla föräldrar som låter sina ungar fara omkring på mopeder innan dom e 15? Inte lyfta ett finger för att stoppa dom å trackandet?
Vad säger ni om det här då? http://helsingborg.expressen.se/nyheter … s-i-helgen kan ju bli som i Rödeby för nån kan tappa besinningen och gå bärsärk bland detta slödder som inte har nått vett i skallen för det har dom tydligen inte fått lära sig hemifrån?
Nä inför skolaga igen så kanske det blir ordning? Halvt skämt och halvt allvar men ändå nått är fundamentalt fel när ungdomsgäng håller på så här.
Förvånad, hmm.. du borde nog inse att folk har olika tankesätt. I just det här fallet kanske det är svårt att avgöra om han handlade rätt eller fel. Att ta död på någon anser jag inte vara rätt. Och drar man fram ett hagelgevär måste man väl ändå inse vad konsekvenserna blir, iaf om allt står rätt till i huvudet. Jag tycker synd om honom med tanke på vad han & hans familj har utstått, där är det ingen tvekan om saken.. och jag tycker även synd om honom över att han kommer få leva hela livet med att ha någon annans död på samvetet. Samtidigt tycker jag synd om ungdomarna.. För jag tror innerst inne att allt detta kunde ha förhindrats om bara föräldrar eller polisen hade agerat! Och ärligt gott folk, hur mycket vett har man i skallen som 15 åring? - Inget, man trodde man var störst, bäst och vackrast.. Och tänker heller inte längre än vad näsan räcker! Finns mycket att tillägga, men har varken tid eller lust.
Om man drar fram ett hagel kan han tänkt att bara skrämmas? INGEN kan nog förstå terrorn som varit, ja tkr de va rätt att han släpptes men som du säger, jobbigt att leva med en annans död på samvetet..
En fråga...hur kan du tycka synd om ungdomarna? Att de kunde förhindrats av föräldrar och polis? Va e de för jävla föräldrar som låter sina ungar fara omkring på mopeder innan dom e 15? Inte lyfta ett finger för att stoppa dom å trackandet?
Dålig uppfostran? Jo Tack.
Mvh
Angående hagelgeväret, visst han kanske bara ville skrämmas.. MEN han måste ju även ha tänkt något innan han avfyrade skotten?
Jag önskar inte livet ur folk, som vissa andra verkar göra! DET om något är väl för fan sjukt! Det jag menar är att situationen hade kunnat förhindrats.. Och det skrev jag också. Du borde läsa lite mer exakt innan du uttrycker dig. Och med att situationen kunde ha förhindrats menade jag att föräldrarna kunde ha gett dem en bättre uppfostran... men nu gjode dem inte det. Och därför tycker jag att polisen borde ha agerat!
Vad säger ni om det här då? http://helsingborg.expressen.se/nyheter … s-i-helgen kan ju bli som i Rödeby för nån kan tappa besinningen och gå bärsärk bland detta slödder som inte har nått vett i skallen för det har dom tydligen inte fått lära sig hemifrån?
Nä inför skolaga igen så kanske det blir ordning? Halvt skämt och halvt allvar men ändå nått är fundamentalt fel när ungdomsgäng håller på så här.
Har jag inte rätt om detta?
Noiseprojekt skrev:
Att barn i storstadsregioner inte får leka av sig när dom är mindre, det går inte i stan bland alla hus och bilar.. Och deras föreldrar har inte tid för dom, för föreldrarna har så mycket med sin egen karriär att göra så dom bryr sig inte om barnen så mycket, bara deras karriärer. Om man kollar på alla vänner jag har härifrån där jag bor är ALLA coollugna numer, ingen som bråkar eller förstör. Man har fått leka av sig så mycket och fått vara ute så mycket när man var mindre. Den möjligheten verkar inte barn/ungdomar i storstadsregioner ha!
10 sidor funderande på om det var rätt eller inte... Gubben hade antagligen inte mer än någon sekund på sig att avgöra om det var läge att skjuta eller inte.
Folk jag känner som jobbar inom kriminalvården fruktar ungdomar i den åldern mest eftersom dom trissar varandra och inte har någon som helst tanke på konsekvenser.
Om man inte ens får försvara sig i sitt eget hem, vart har vi då kommit?
tycker det var rätt gjort att släppa pappan ur häktet. Det som pappan gjorde va grymt o skoningslöst, men med tanke på vad detta ungdomsgäng utsatt hela familjen , o speciellt pojken för under flera års tid, så är det väll egentligen inte så konstigt att det rann över för pappan.
Terror i flera flera år skapar irritation, o jag förstår att bägaren rann över för fadern, det var väll kanske till o ta i o skjuta 15 åringen. Men i vilket fall som helst, det är väll ganska självklart att pappan vill försvara sig själv o sin familj.
Det som detta pojkgäng utsatte familjen för är jävligt oacceptabelt, familjen anmälde händelser flera gånger, men ingenting hände. Pappan kände väll helt enkelt att han var tvungen o ta lagen i sina egna händer. Vi får heller inte glömma att det pappan gjorde mot 15 åringen och hans kpmpisar är också helt oacceptabelt, naturligtvis. Inget av det som har hänt får hända.
Men men, vi får väll se vad som händer i framtiden när alla rättshandlingar är klara och dommen kommer.
Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
När det kommer till kritan så reagerar vi alla på samma sätt, överlev till varje pris, det kallas överlevnads instinkt och den "tar" man inte bort med en lagtext eller annan åsikt.
Och drar man fram ett hagelgevär måste man väl ändå inse vad konsekvenserna blir, iaf om allt står rätt till i huvudet.
När man har blivit så pass mycket "pushad" så att överlevnads instinkerna har triggats, så finns inte begreppet "konsekvens", för din och din avkommas säkerhet väger mer. det är en naturlig skyddsmekanism som alla levande varelser har, just för att arten inte ska kunna bli "decimerad". Sedan så kan man alltid sitta i en "skyddad" värld och orera om annat, men verkligheten är som den är.
Och ärligt gott folk, hur mycket vett har man i skallen som 15 åring?
Tillräckligt mycket för att veta vad rätt och fel är. denna däringa snorhyveln fick vad han förtjänade. Hade han följt dom regler som vi har, så hade inget hänt, men han valde att stå utanför och köra sitt eget race.
Visst är det tråkigt när människor får sätta livet till, men ber man om något så måste man inse att ens önskningar kan slå in.
Har jag inte rätt om detta?
Noiseprojekt skrev:
Att barn i storstadsregioner inte får leka av sig när dom är mindre, det går inte i stan bland alla hus och bilar.. Och deras föreldrar har inte tid för dom, för föreldrarna har så mycket med sin egen karriär att göra så dom bryr sig inte om barnen så mycket, bara deras karriärer. Om man kollar på alla vänner jag har härifrån där jag bor är ALLA coollugna numer, ingen som bråkar eller förstör. Man har fått leka av sig så mycket och fått vara ute så mycket när man var mindre. Den möjligheten verkar inte barn/ungdomar i storstadsregioner ha!
Kanske därför dom gör så mycket våldsbrott etc
Kanske men det som verkar fattas idag är uppfostran där ungarna får ta konsekvenserna av sitt handlande för var var mamman till den dödade 15-åringen när han var ute vid 01:30-tiden? Sket hon i att han var ute eller satt hon på krogen eller kompisar och tog sig en grogg eller fler? Många verkar ju inte bry sig så mycket om sina ungar utan det är dom (föräldrarna) som kommer först och sen ungarna.
Nä börja dömma föräldrar vars ungar ställer till med sattyg så det blir nån ordning vilket det tydligen redan finns möjlighet att göra men som inte används av domstolarna mig veterligt.
Måste ju bli ett slut eller åtminstone minskning på detta förakt som missanpassade unga visar idag mot vuxna och myndigheter för var slutar det annars? Som i Frankrike med förorter som brinner? Brandkårer som måste ha poliseskort för att kunna släcka bränderna?
Sen ang städer och lek så visst har du en poäng där men till slut så är det ändå föräldrarna som måste uppfostra sina barn och straffa dom om dom missköter uppsata regler i huset för annars går det åt helvete med dessa ungdomar som har vuxit upp utan regler.
Dålig uppfostran? Jo Tack.
Mvh
Angående hagelgeväret, visst han kanske bara ville skrämmas.. MEN han måste ju även ha tänkt något innan han avfyrade skotten?
Jag önskar inte livet ur folk, som vissa andra verkar göra! DET om något är väl för fan sjukt! Det jag menar är att situationen hade kunnat förhindrats.. Och det skrev jag också. Du borde läsa lite mer exakt innan du uttrycker dig. Och med att situationen kunde ha förhindrats menade jag att föräldrarna kunde ha gett dem en bättre uppfostran... men nu gjode dem inte det. Och därför tycker jag att polisen borde ha agerat!
Jag är trött på missförstånd, läs texten ffs!
Ja läste texten 3 ggr, blev bara rörigt... Skitsam, synd de som hänt, att de behövde sluta med döden
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt. Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri. Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova. Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.
Som sagt, skriver det ännu en gång. Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.
Men även om gubben visat hagelbössan och ungarna kutat iväg hade dom till 100% kommit tillbaka och varit ännu värre!!! Varför inser ingen att det faktiskt är så?
Är det en bra anledning till att döda nån i det här landet?...
Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Jag håller med många som säger att det var rätt att farsan släpptes. Tycker jag är helt rätt, hur skulle ni själv reagera efter år av terror mot dig, din son, din egendom? Hur länge skall man orka vara låtsas kristen o vända andra kinden till? Hur många samtal till både skola där sonen mobbades och polisen skall man behöva göra. Ibland är döden enda utvägen för idioter, synd bara att personen som dog inte var den ledande faktorn mot pojken.
Sen kan man alltid debattera hur sorgligt och obegripligt att sånt här händer i Sverige, men samtidigt kommer alltid frågan vad hade du själv gjort?
Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt. Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri. Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova. Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.
Som sagt, skriver det ännu en gång. Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.
Men även om gubben visat hagelbössan och ungarna kutat iväg hade dom till 100% kommit tillbaka och varit ännu värre!!! Varför inser ingen att det faktiskt är så?
Han siktade i ren desperation och var inte helt klar i skallen.. tror du han ville döda ungen ? tror du de tycker ja ju synd om dej..
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ni som säger att det är rätt är lika fucked up i huvet som resten av det svenska samhället.
I det här landet våldtar man och mördar, och får rättspsykiatrisk vård eller släpps fri istället för att åka in i finkan på livstid. "Vi har inte råd att hålla fångar inne" hör man lite här o var.
Gubben avrättar en 15 årig grabb och ni tycker det är ok. Skulle inte förvåna mig alls om ni tycker att Englas mördare bör gå fri han med.
Inte undra på att samhället gör som det gör. Och det mina vänner, är TOTALT FUCKED UP!!
Vad jag vet hade inte Engla provoserat Anders Eklund under flera års tid och mobbat/misshandlat hans barn. Du får tänka lite mer när du skriver, jag själv är 17 år och tycker att Pappan i familjen agerade helt rätt, annars hade deras barn tagit självmord ganska snart ska du se. Hellre en snäll utvecklingsstörd grabb än ett gäng mobbare/vandaler, det är ju faktiskt det som frågan handlar om i grund och botten. Mvh Mäki
Nej, med det finns säkert idioter som arbetar som domare osv, som dömer honom till rättspsykiatrisk vård istället för livstids fängelse bara för att han erkänt att "det inte var meningen att döda henne". Det är det jag vill komma fram till, hur jävla fuckat hela systemet är här i Sverige. Det var bara en tidsfråga innan det skulle hända och det är inte sista gången heller. Får man ett halvårs fängelse eller rättspsykiatrisk vård för t.ex våldtäkt eller mord så är det fan nånting fel. Eller vad säger du?
-----------------------------------
blacken skrev:
Jojje_ skrev:
Man kan inte döma "gubben" för vad han har gjort moraliskt sett. För han blev knuffad över en gräns, alla har den gränsen och knuffas man över den så händer det saker, så enkelt är det. Och jag håller med dig lite, det är patetiskt och skrämmande hur en del tänker. Speciellt dom som vill döma en individ för att han har knuffats över sin gräns av individ/er som inte vill respektera andra..
Jag vet vad moralisk gräns är, jag vet att det måste varit himla sjukt för "gubben" också. Jag t.om kan tänka mig förstå honom, men att han dödat en person, och nästan dödat en andra, och sedan får gå fri, är enligt mig helt fel. Sen att det finns idioter som jublar åt det bevisar återigen att det finns många flippade människor där ute. Ungarna förtjänade nåt grovt, men inte att dö. Det kan man inte ens önska sin värsta fiende.
newBadboy skrev:
Ni alla moralkärringar som inte fattar att alla har en gräns. Ni har nog levt ett skyddat liv och fattar inget. NI har haft turen att ha schyssta människor runt om er och har haft ett bra liv. Ni har ingen aning om hur det är att vara mobbad och trakaserad och har därför ingen förståelse för detta. Det enda jag kan tänka mig är att pappan kände ett sådan frustration/hat och panik att han ville ha slut på de jävlarna.
Och ungdomarna förtjänade det, nu kommer 17 åringen ha en stomipåse o ha poblem hela sitt. Då kanske han kan tänka genom vad han gjort och förhoppningsvis inse att man inte kan göra vad som helst utan att bli straffad. Samtidigt är det inte samhällets fel, det är föräldrarna som skall agera. Det är de som fött ungen till världen och det är deras ansvar. Lamt polissystem skall vi inte ens snacka om.
Ugdomar är totalt urblåsta och kan inte bete sig. Inse detta. Tyvärr är alla de som är trevliga aldrig de som man träffar´på utomhus utan det är alltför ofta idioterna.
Min egen far som är 74 år har blivit förnedrad av små tioåringar genom att de tilltalat honom mycket grovt och tryckt upp halvätna äpplen i i munnen på honom. När han frågade varför de gjorde så sa de att för att vi vill och har lust till det. Då sa han att då kanske han har lust att pryla dem... skitungarna sa då att de kommer de tillbaka med sin bröder och bränner ner hans koloni... de jävlarna skulle oxå lära sig vad konsekvens betyder.
Beklagar det som hände din far, jag är 26 (fyllde år för två dar sen) och är relativt "ung" ändå. Som unge har man vart med om både det ena och det andra. Att snacka om mobbning? Jo, det kan jag med, och jag vet hur det är att bli påhoppad var o varannan dag utan någon som helst anledning. Och visst, man har gränser, alla har det. Tydligen så gick gubbens gräns vid att döda ett par barn. Otänkbart i mina ögon, hur mkt jag blivit trackaserad. Däremot så håller jag med om att dagens ungdom, är helt bakom flötet, det är nåt fel, att klaga på föräldrarna finns inte, då alla i ens umgängeskrets beter sig lika illa, då tror jag man skiter totalt i vad morsan o farsan säger. Det är stringtrosor och cigg som gäller från 12-13 års ålder. (Om inte tidigare..) Att tala om smink, det är ingen idé för jag kan fortsätta snacka om det i evigheter. Noll respekt för äldre är nog det värsta, det var inte längesen en unge (max 12) år trängde sig i kön framför mig på statoil, när jag med ett frågetecken över huvet tog lite lätt tag i honom, och vände mig om med honom så att han hamnade bakom mig på rätt plats, så kallade han mig horunge och mammaknullare.. -Moget.. tänkte jag för mig själv. Ignorerar honom. Han fortsätter och snackar om brorsan hit och kusiner dit.. Inte för att jag brydde mig egentligen men det som störde mig var, att hans 16 åriga bror kommer in och börjar tjaffsa även han. Jag suckar och drar tag i båda två, ut från statoil och klämmer upp dom mot väggen, skäller ut dom rejält framför deras fjortisbrudar/kompisar som stod utanför och fick dom att hajja ett o annat. Så gällande småungar som har noll respekt för äldre är inget nytt, och värre kommer det bli. Så moralkärring? Tss.. my ass.
Phaetoon skrev:
Jojje_ skrev:
Problemet i det här fallet var ju att dom hela tiden testade gränserna och tänjde på dom? Ett varningsskott hade nog inte räckt. Inte på lång sikt iaf. För jag tror inte att dom räknade med att han skulle skjuta på dom även när han stod där med hagelbössan. Var det inte till och med så att dom knackade på och pratade med honom först? Frågan är om man inte borde vara tillräckligt vuxen när man är 15 år? Eller ska man klandra 15-åringens föräldrar för att han var ute mitt i natten?
Ja, tänk dig själv i åldern 15 år. Hur mogen var du då? Jag håller med om att man vid 15 år ändå bör ha lite vett i skallen. Angående föräldrarna då, visste dom inte nånting om vad som hände med deras barn och den utsatta familjen? Nånting bör de ha sett eller hört nångång?.. Tragiskt är det iallafall, jag försvarar inte ungarna, inte alls. Dock så är det fel att jubla då Mördaren i det här fallet släpps fri. Att handla i nödvärn är en sak, om nån står och siktar mot dig med ett vapen och du hinner skjuta innan, men i det här fallet så sköt han dom i ryggen. Utan att de hade någon som helst chans att försvara sig själva.
Jag har sagt det förut och säger det igen, Ingen har rätt att ta någon annans liv. PUNKT!
Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Han siktade i ren desperation och var inte helt klar i skallen.. tror du han ville döda ungen ? tror du de tycker ja ju synd om dej..
Ja, går man ut med ett gevär och skjuter mot barn som springer från en, och man vet att detta vapen du håller i handen och siktar på en annan människa med kan döda, ja... då är man nog rätt medveten om risken att personen i fråga med stor sannolikhet kan dö vid en eventuell träff.
Senast redigerat av Jojje_ (24 april 2008)
Ελευθερία ή Θάνατος !