2865
Sök

Pappan släpptes ur häktet

blacken
24 april 2008
Jag har sagt det förut och säger det igen, Ingen har rätt att ta någon annans liv. PUNKT!

Och INGEN har rätt att döma någon när han eller hon försvarar sitt eller sin avkommas liv eller säkerhet! TVÄRPUNKT!!.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
24 april 2008
blacken skrev:
Jag har sagt det förut och säger det igen, Ingen har rätt att ta någon annans liv. PUNKT!

Och INGEN har rätt att döma någon när han eller hon försvarar sitt eller sin avkommas liv eller säkerhet! TVÄRPUNKT!!.

Thread ends here!

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
24 april 2008
blacken skrev:

Vad jag vet så var inte pojkarna på väg att mörda någon i familjen.. eller?
Kanske har fel..

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
24 april 2008
Jojje_ skrev:
blacken skrev:

Kanske har fel..

Och det grundar du på att dom sa det i förhöret eller?
Skulle han ha frågat dom vad dom hade för avsikt med plankorna och påkarna kl 1 på natten, innan han tog fram geväret?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

blacken
24 april 2008
Jojje_ skrev:
blacken skrev:

Kanske har fel..

Dom var defenetivt ute för att skada, och som dom hade hållit på och betett sig tidigare så skulle steget fullt "ut" inte vara så långt borta..

Masterworks
24 april 2008
Jojje_ skrev:
blacken skrev:

Kanske har fel..

Dom hotade ju, hur ska han veta att dom inte menar allvar?

Lite överallt..
612 Inlägg
24 april 2008
Han ska inte in i nå fängelse.. tycker att det yrkar på fel straff på fel person..

Tycker hellre att de som har terroriserat familjen ska få straff..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

654 Inlägg
24 april 2008
Jojje_ skrev:
blacken skrev:

Kanske har fel..

Hur kunde pappan veta det?

Masterworks
24 april 2008
danhild skrev:
Jojje_ skrev:
blacken skrev:

Kanske har fel..

Dom fick ju hot om att killarna skulle döda dom!

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
24 april 2008
Masterworks skrev:
danhild skrev:
Jojje_ skrev:

Kanske har fel..

Det många verkar tro är att jag försvarar pojkarna.
Det gör jag inte.
Jag hade säkert gjort nåt jävligt brutalt jag med om jag var pappan.
Men, faktum kvarstår, att han har dödat en person.
Vissa kallar det självförsvar.. jag kallar det mord.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Muttley
24 april 2008
Jojje_ skrev:
Masterworks skrev:
danhild skrev:

Det gör jag inte.

fortfarande självförsvar inte mord, mord är när man dödar någon utan direkt anledning. kom igen vad skulle pappan göra annars om de nu kommit in i huset ? och nu har de väl sagt att de skulle döda dem så de blev självförsvar.
åker pappan in i fängelse är de rätt fel på sveriges lagar.

Turbocharged
421 Inlägg
24 april 2008
Jojje_ skrev:
Masterworks skrev:
danhild skrev:

Det gör jag inte.

Mord är det då rakt inte, isf. dråp.
Men jag hoppas han går fri, alternativt vård/skyddstillsyn.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

864 Inlägg
24 april 2008
Frågan gäller inte om "det var så jävla rätt att ungjäveln dog" osv, klart tragiskt då det uppenbart var nåt fel på grabben som någon myndighet borde ha tagit sig an. Men väljer man att beröva någon dess mänskliga rättigheter så som det här gänget gjort så får man räkna med att själv förlora dem också. Jag tror inte ens att det krävs den extrema terror som familjen blivit utsatt för, om någon ringer och mordhotar en och det sedan dyker upp ett helt gäng mitt i natten beväpnad med påkar så blir fan jag rädd iaf...förövrigt måste ni inse att mannen antagligen inte stod o beräknade vart han ville att skottet skulle träffa grabben, panik är panik och folk gör ogenomtänkta saker under så stor press...
Senast redigerat av Tuffhaggman (24 april 2008)

166 Inlägg
24 april 2008
Breexiz du är inte förälder, det märks på dina inlägg. Du har rätt till dina åsikter,du har rätt att tycka vad du vill,du har rätt att argumentera för din sak, samt din åsikt är inte fel bara för du inte har barn.
Inget svårt att tänka sig att det kan gå som det gick om man har barn. Inte vad som är rätt eller fel bara kunna tänka sig. När man får egna små så kan man tänka dessa tankar, man behöver inte tycka att det var rätt men kan förstå och då förlåter man. Så funkar grundtanken med lagen, lagen (de som skrev den) förstår att det finns omständigheter som gör att vi människor kan agera irrationellt och fel och då ska man förlåta och fria.

Många om inte de flesta här vet ej vad äkta panik är. Jag har sätt folk få panik, den personen som fanns innan paniken finns inte under den stunden han/hon är borta. Den människan kommer ej tillbaka förens paniken släpper och då ofta med inget eller begränsat minne av vad som hände. Har sätt när den som får panik får för sig att bästa kamraten är fiende samt försökt döda den samme. Har sätt när folk som är starka, trygga, handlingskraftiga tyna bort till ingenting de blir helt handlingsförlamade.

Det jag försöker säga är att det finns saker i livet som faller utanför det vi kan förstå om vi inte har upplevt det själva, det bara är så. Att bli förälder första gången är ett sådant tillfälle, vi kan spekulera, fundera, föreställa oss hur det kommer att bli. Men vi förstår inte till 100% vad det handlar om förens vi står där med faktum. Så ibland måste man lyssna på folk som har varit med om saker som man själv ej har och låta deras erfarenhet gå före ens egna spekulationer. Tror ingen av oss vill förstå pappan till 100%
och med det kunna säga han gjorde fel han gjorde rätt.
Senast redigerat av Piraten (24 april 2008)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 april 2008
Jojje_ skrev:
Nej, med det finns säkert idioter som arbetar som domare osv, som dömer honom till rättspsykiatrisk vård istället för livstids fängelse bara för att han erkänt att "det inte var meningen att döda henne".
Det är det jag vill komma fram till, hur jävla fuckat hela systemet är här i Sverige.
Det var bara en tidsfråga innan det skulle hända och det är inte sista gången heller.
Får man ett halvårs fängelse eller rättspsykiatrisk vård för t.ex våldtäkt eller mord så är det fan nånting fel.
Eller vad säger du?

Helt klart skulle Sveriges rättsystem behövas uppdateras, för det håller tydligen inte idag. Jag hoppas innerligt att det gör det snart, för det går bara utför.
Sen läste jag om det som hände dig inne på Statoil, jag känner igen det, har inte varit med om det själv men sett det många gånger, och det kokar inom mig varje gång alltså.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 april 2008
Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

du har ingen aning om hur ungarna i rödeby var eller är heller...så att säga att dom blivit ivägskrämda osv de har du ingen aning om...

8 156 Inlägg
24 april 2008
Jojje_ skrev:
Masterworks skrev:
danhild skrev:

Det gör jag inte.

Mord är planerat. Dråp är det inte.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
24 april 2008
Xuri skrev:
Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

du har ingen aning om hur ungarna i rödeby var eller är heller...så att säga att dom blivit ivägskrämda osv de har du ingen aning om...

Man är odödlig i den åldern. Testar gränser. Hade klasskamrater som var likadana. Jag tror faktiskt inte att dom skulle backat för en hagelbössa. Snarare skulle dom försöka visa sig tuffa.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 april 2008
Phaetoon skrev:
Jojje_ skrev:
Masterworks skrev:

Det gör jag inte.

Mord är planerat. Dråp är det inte.

Om det nur är något som passar så är det väl Vållande till annans död? Eller är det detsamma som dråp?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
24 april 2008
Då kan man lika gärna börja prata om fallet Ricardo.
Fem pojkar står över en ensam grabb och sparkar honom i huvudet.
Att inte tänka på att en enda spark kan döda, är grovt tjänstefel för vilken människa som helst.
Sparkar jag någon i huvet, då får jag ta konsekvenserna, vare sig jag får betala skadestånd, om han blir förlamad eller dör.
Jag kan inte säga att jag "inte menade att döda honom".

Vilket jävla skitsnack.

Visa upp det svenska rättssystemet för grekland eller colombia. Dom skulle skratta varenda svensk i ansiktet.
Och ärligt talat, som svensk medborgare så skäms jag att det är som det är.
För just därför, så kommer det bli mkt, mkt, MKT värre än vad det är idag.

Ελευθερία ή Θάνατος !

Sök