4587
Sök

Pappan släpptes ur häktet

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 april 2008
Phaetoon skrev:
Xuri skrev:
Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

du har ingen aning om hur ungarna i rödeby var eller är heller...så att säga att dom blivit ivägskrämda osv de har du ingen aning om...

Man är odödlig i den åldern. Testar gränser. Hade klasskamrater som var likadana. Jag tror faktiskt inte att dom skulle backat för en hagelbössa. Snarare skulle dom försöka visa sig tuffa.

mjo precis! har varken polis / myndigheterna brytt sig om denna familjen hur många andra har inte fått hjälp och hur många har skitit i å skaffa hjälp... det finns ju flera tecken på att polisen fullständigt har skitit i rödeby och då är de inte bara pojksträck som är ute och busar längre...

304 Inlägg
24 april 2008
newBadboy skrev:
Ni alla moralkärringar som inte fattar att alla har en gräns. Ni har nog levt ett skyddat liv och fattar inget. NI har haft turen att ha schyssta människor runt om er och har haft ett bra liv. Ni har ingen aning om hur det är att vara mobbad och trakaserad och har därför ingen förståelse för detta. Det enda jag kan tänka mig är att pappan kände ett sådan frustration/hat och panik att han ville ha slut på de jävlarna.

Och ungdomarna förtjänade det, nu kommer 17 åringen ha en stomipåse o ha poblem hela sitt. Då kanske han kan tänka genom vad han gjort och förhoppningsvis inse att man inte kan göra vad som helst utan att bli straffad. Samtidigt är det inte samhällets fel, det är föräldrarna som skall agera. Det är de som fött ungen till världen och det är deras ansvar. Lamt polissystem skall vi inte ens snacka om.

Ugdomar är totalt urblåsta och kan inte bete sig. Inse detta. Tyvärr är alla de som är trevliga aldrig de som man träffar´på utomhus utan det är alltför ofta idioterna.

Min egen far som är 74 år har blivit förnedrad av små tioåringar genom att de tilltalat honom mycket grovt och tryckt upp halvätna äpplen i i munnen på honom. När han frågade varför de gjorde så sa de att för att vi vill och har lust till det. Då sa han att då kanske han har lust att pryla dem... skitungarna sa då att de kommer de tillbaka med sin bröder och bränner ner hans koloni... de jävlarna skulle oxå lära sig vad konsekvens betyder.

Helt rätt!
"Pappan" visade alla att han är pappa på riktigt och står för sin familj. Jag har en 5 månader gammal son. Bara någon jävel vågar trakassera och mobba!

I have my own race...

282 Inlägg
24 april 2008
alexbenhard skrev:
Han borde frias... Tycker synd om pojkens familj men det borde inte vara olagligt att försvara sitt hem och sin familj!!

håller med dig,, fast att döda e väl inte en bra lösning tror inte att de var syftet heller.
Senast redigerat av RS2Micke (24 april 2008)

310 Inlägg
25 april 2008
Va gött det kändes att höra nyheterna om pappans frisläppande på radion!

Känns som om att detta är det första exemplet på att rättsystemet i vårt annars, många gånger, botten ruttna Sverige fungerar.

Och till er som tycker att han borde spärras in på rättpsyk, fängelse eller råka ut för diverse andra otrevligheter så kan jag bara säga detta:

1. Ni är inte tillräckligt insatta i händelserna bakom skjutningarna.
2. Om ni är vet vad som ligger till grund för det tragiska som hände och ändå tycker att han borde spärras in osv saknar ni all förmåga att känna empati med en annan människa. Jag rekommenderar er att söka proffisionell hjälp.
3. Har ni aldrig råkat ut för att någon i eran familj eller närhet råkat illa ut? När det handlar om att skydda någon eller några personer man älskar över allt på denna jord kan man göra VAD SOM HELST. Det bara blixtrar till och primaten inom oss tar över.

Med det allt hårdare klimatet i Sverige så hoppas jag verkligen att det sker en lagändring så sådana här rättegångar inte ens behövs hållas. Det bör vara var och ens rätt att skydda sin familj till varje pris!
Senast redigerat av PH_ (25 april 2008)

Lastbilschaffis
811 Inlägg
25 april 2008
ungdomar blir bara värre känns det som och har mindre respekt... tänker mindre.. och saknar även omdöme gäller mest att hävda sig & visa sig tuffare... va cool va gangster...  (se t ex ricardo som dog av ett gäng jävla ungdomar som ska ge igen eller va de ville) ne samhället spårar ur och vi gräver ner oss själva.... men även föräldrar som uppfostrar dåligt som spelar in oxå. Nu är ju inte alla kompletta drönar & saknar hjärna som tur är.

ödet är som det är... döda är la oxå fel men tyvärr så händer det. De trakaserade familjen & till slut brast det..   en av dem dog & den andra skadades ...  tough luck & gå vidare... de orsakade detta själva och såhär blev konsekvensens. skyll er själva...

Tänk innan man agerar   (jävla skit värld vi lever i och vi gräver vår egen undergång)
Senast redigerat av kaxxen (25 april 2008)

NeonX
25 april 2008
Det sägs att den första gången utrycket "dagens ungdom" (menat som negativt,ouppfostrat eller som respektlösa användes var av nån egyptisk präst under Egyptens storhetstid ( ni vet,stora trekanter och sanden och de där...) har dock ingen direkt "källa" men nått jag fått höra om och om...tror folk alltid vart lika jävliga....

654 Inlägg
25 april 2008
Jojje_ skrev:
Då kan man lika gärna börja prata om fallet Ricardo.
Fem pojkar står över en ensam grabb och sparkar honom i huvudet.
Att inte tänka på att en enda spark kan döda, är grovt tjänstefel för vilken människa som helst.
Sparkar jag någon i huvet, då får jag ta konsekvenserna, vare sig jag får betala skadestånd, om han blir förlamad eller dör.
Jag kan inte säga att jag "inte menade att döda honom".

Vilket jävla skitsnack.

Visa upp det svenska rättssystemet för grekland eller colombia. Dom skulle skratta varenda svensk i ansiktet.
Och ärligt talat, som svensk medborgare så skäms jag att det är som det är.
För just därför, så kommer det bli mkt, mkt, MKT värre än vad det är idag.

Fallet Ricardo är väldigt OT här. Läs in dig på vad som hände i Rödeby. Det finns många STORA skillnader.

905 Inlägg
25 april 2008
Jojje_ skrev:
Masterworks skrev:
danhild skrev:
Hur kunde pappan veta det?

Dom fick ju hot om att killarna skulle döda dom!

Det många verkar tro är att jag försvarar pojkarna.
Det gör jag inte.
Jag hade säkert gjort nåt jävligt brutalt jag med om jag var pappan.
Men, faktum kvarstår, att han har dödat en person.
Vissa kallar det självförsvar.. jag kallar det mord.

Mord? okey så du tror på fullaste allvar att då pappan såg ungdomarna stå ute på hans gård ( efter år av terroism och vandlism mot han och hans familj) tog han fram hagel bössan (och tänkte äntligen ska dom få smaka bly) och tänkte gå ut och döda dom. Jag tvivlar på att det är det som hände, Vad gör man om man är utnummrerad av ungdomar med tillhyggen? Man tar fram ett mer överlägset vapen än vad dom har och på så vis förhoppningsvis klara livhanken på sig själv och sin familj. Att sen det gick till överstyr och att han avrättade en av dessa ungdomar var nog inte alls hans mening. Att utgången blev som den blev säger mer om ungdomarna än om pappan, dom måste ha bettet sig som idioter som provocerat fram en sådan handling. Ungdomarna som mobbat pappans  son är dom verkliga mördarna för om det hade fortgå hade det nog med stor sannolikhet slutat med dösfall på annat sätt, självmord. Enda skillnaden är väl att det var inte dom som sparkade undan stolen utan dom borrade bara småhål i den tills den braka ihop. Fast om man nu ska dra det tills sin spets så är det inte bara ungdomarna och familjen som det handlar om, polisanmälan har blivit gjorda och han har bett om hjälp men ingen hjälp har  han fått så myndigheterna har även sitt finger med i spelet och jag hoppas inte dom kommer ostraffade undan(fast det kommer dom ju att göra).

Pappan har ju som jag uppfattat det själv lagt in sig på psyket och han ångrar nog det han som hände jävligt mycket och önskar få det ogjort.

Det positiva med denna tragiska historian är att människor börjar tänka efter vad fan dom håller på med. Är nog inte bara i rödeby sån där mobbning förekommer och jag hoppas att alla som håller på att mobbas tar sig en funderar och slutar med sån skit.
Senast redigerat av loffe007 (25 april 2008)

8 156 Inlägg
25 april 2008
Mäki skrev:
Phaetoon skrev:
Mord är planerat. Dråp är det inte.

Om det nur är något som passar så är det väl Vållande till annans död? Eller är det detsamma som dråp?

Nja. Vållande till annans död är när man gör något som pga oaktsamhet leder till någon annans död. Eller genom ett risktagande. T.ex att man låter någon jobba utan tillräckligt skydd på ett tak eller liknande.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

341 Inlägg
25 april 2008
Piraten skrev:
Breexiz du är inte förälder, det märks på dina inlägg. Du har rätt till dina åsikter,du har rätt att tycka vad du vill,du har rätt att argumentera för din sak, samt din åsikt är inte fel bara för du inte har barn.
Inget svårt att tänka sig att det kan gå som det gick om man har barn. Inte vad som är rätt eller fel bara kunna tänka sig. När man får egna små så kan man tänka dessa tankar, man behöver inte tycka att det var rätt men kan förstå och då förlåter man. Så funkar grundtanken med lagen, lagen (de som skrev den) förstår att det finns omständigheter som gör att vi människor kan agera irrationellt och fel och då ska man förlåta och fria.

Många om inte de flesta här vet ej vad äkta panik är. Jag har sätt folk få panik, den personen som fanns innan paniken finns inte under den stunden han/hon är borta. Den människan kommer ej tillbaka förens paniken släpper och då ofta med inget eller begränsat minne av vad som hände. Har sätt när den som får panik får för sig att bästa kamraten är fiende samt försökt döda den samme. Har sätt när folk som är starka, trygga, handlingskraftiga tyna bort till ingenting de blir helt handlingsförlamade.

Det jag försöker säga är att det finns saker i livet som faller utanför det vi kan förstå om vi inte har upplevt det själva, det bara är så. Att bli förälder första gången är ett sådant tillfälle, vi kan spekulera, fundera, föreställa oss hur det kommer att bli. Men vi förstår inte till 100% vad det handlar om förens vi står där med faktum. Så ibland måste man lyssna på folk som har varit med om saker som man själv ej har och låta deras erfarenhet gå före ens egna spekulationer. Tror ingen av oss vill förstå pappan till 100%
och med det kunna säga han gjorde fel han gjorde rätt.

Jag säger absolut inte att det är fel att inte försvara sin familj. Jag hade också gjort det.. men jag säger bara att jag tror inte jag hade dödat.. Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig. Jag tycker inte som folk skriver, att det var rätt åt killen som blev dödad.. att säga någon sån sak är tamigfan det sjukaste som finns. Att önska död åt något är inte rätt oavsett vad denne har gjort.. Alla gör ju faktiskt misstag. Han pappan mår nog ganska skit just nu och jag tror inte ens han tycker att det var rätt åt killen att han dog. Det är mest det jag blir förbannad över.. smile

Drive it like you stole it

654 Inlägg
25 april 2008
Breexiz skrev:
Jag säger absolut inte att det är fel att inte försvara sin familj. Jag hade också gjort det.. men jag säger bara att jag tror inte jag hade dödat.. Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig. Jag tycker inte som folk skriver, att det var rätt åt killen som blev dödad.. att säga någon sån sak är tamigfan det sjukaste som finns. Att önska död åt något är inte rätt oavsett vad denne har gjort.. Alla gör ju faktiskt misstag. Han pappan mår nog ganska skit just nu och jag tror inte ens han tycker att det var rätt åt killen att han dog. Det är mest det jag blir förbannad över.. smile

1. Familjen var trakaserade seden många år tillbaka, både psykiskt och fysiskt.
2. Dödshot har uttalats både över telefon och ansikte mot ansikte.
3. 50-åringen hade druckit alkohol.
4. Ett gäng om 6 personer står på hans egen gårdsplan, beväpnade med plankor/stockar (motsv.)
5. Klockan är runt 01.20 och 50-åringen är nyvaken.
6. Hagelgevär är ett väldigt oprecist vapen.
7. Förmodligen är pulsen oehört mycket högre än normalt på alla som befinner sig i huset / på gårdsplanen.

Även om 50-åringen inte hade för avsikt att döda så finns det flera faktorer som spelar in till hans nackdel.
Senast redigerat av danhild (25 april 2008)

Noiseprojekt
25 april 2008
Breexiz skrev:

Just det du TROR att du inte skulle göra det.. det betyder ju att du inte är helt säker

88 Inlägg
25 april 2008
kollade inte hela men jag kan brätta lite av de jag vet ..

Ungdomarna hade vält soptunnor o sånt utanför deras bil när mamman var o handlade o sen hade dom slagit o mobbat hans unge .. sen såg ungen pappa dom vid affären o stannade o sa åt dom att dom skulle sluta osv ... Den kvällen kom 15 åringen o hans kompisar hem till han som dödade dom o knackade på mitt i natten 15 åringen hade ett baseboll trä i handen och när pappan öpnnade blev han ju såklart rädd o hämtade sin bössa o skjöt 15 åringen o 17 åringen som var bredvid ... de e vad ajg vet.

88 Inlägg
25 april 2008
såg nu att ngn annan hade skrivit samma sak..

125 Inlägg
25 april 2008
Jag tycker att det är helt rätt att han blev frisläppt.

Allt jag ser är stänkskärmar o sprit

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
25 april 2008
Helt rätt att han blev frisläppt och ärligt talat tycker jag han gjorde rätt som sköt ungjäveln med, och det står jag för

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 059 Inlägg
25 april 2008
Hörde straffen som ungdomarna fick nu på radion.Skrattretande milda straff. skyddstillsyn för 17 som tom ringt o mordhotat det utvecklingsstörda  barnet .Dömmer som pappan för mord nu så är det duktigt snevridet.Vållande alt grovt vållande till annas persons död  kan man ju ta men mord.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
25 april 2008
Pappan ä knappast ensam om att reagera sådär! Nog fler som hade tröttnat till slut....
Senast redigerat av golfarn_nr1 (25 april 2008)

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 april 2008
jag själv tycker det är bra att han blev frisläppt

och han kan ju inte åtalas för mord eftersom mord är ju något man planerat och det gorde nog inte han

jag lovar att jag skulle kunna döda för att skydda min familj

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 april 2008
Jag är på gubbens sida.

Bmw osv..

Sök