Finns det någon som vet hur en turbo motor beter sig när Lamdan lägger av eller hur den beter sig när LMM:en ger fel signal??
Vill igentligen bara veta hur era bilar uppfört sig när dessa komponenter slutat att fungera som dom ska.. kanske kan lösa mina problem med nya projektet..
laddtrycket lägger av när LLM:en gick sönder på min. vid för snabbt gaspådrag eller på förmycket gas så dör bilen istället för att trycka på. vad som händer om lambdan går vetefan men jag tror inte det påverkar laddet =/ är kanske olika från bil till bil
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Hmm låter precis som min... tänkte gå ut och mäta upp den nu faktiskt...
Till vilket projekt? hjälper om du skriver vad det är för bil du pratar om så man får en bättre insyn i vad det är du håller på med eller vad som är "problemet"
Det är en Ursprungs SILVIA från 88".. en NISSAN SILVIA S12 (180 zx) som den så fint heter i sverige.. Med en CA18et motor.. orginal T2 turbo sitter på men kan nog behöva uppgraderas senare.. startar knappt nu men händer att man får igång den med jämna mellanrum och gör precis så som du beskrev.. tänker byta LMM:en så fort jag kan.. Måste få ordning på den snart.. vad ska man annars åka brett med??
Det är en Ursprungs SILVIA från 88".. en NISSAN SILVIA S12 (180 zx) som den så fint heter i sverige.. Med en CA18et motor.. orginal T2 turbo sitter på men kan nog behöva uppgraderas senare.. startar knappt nu men händer att man får igång den med jämna mellanrum och gör precis så som du beskrev.. tänker byta LMM:en så fort jag kan.. Måste få ordning på den snart.. vad ska man annars åka brett med??
Aha ja du kör så behagligt du nissan fyfan börjar tröttna på dom ^^ kollar på dom bilarna varje dag på jobbet !! Kan ju säga att du inte skulle vara den första som behövde byta Lmm:en
Om jag ger fullt så stendör den... Så det måste va den... eller?? Men drar jag ur kontakten så går väl boxen i felläge?? då går den väl skit ändå eller?.. Hmm borde väl inte se S12an så ofta eller?? e ju inte så vanlig som S13 200sx.. Tycker det e kul att AE86 och S12 e så lika och byggda typ samma år också...