2805
Sök

Turbo Språk??

Anställd.. =)
126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#1
Finns det någon som vet hur en turbo motor beter sig när Lamdan lägger av eller hur den beter sig när LMM:en ger fel signal??

Vill igentligen bara veta hur era bilar uppfört sig när dessa komponenter slutat att fungera som dom ska..
kanske kan lösa mina problem med nya projektet..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Rapidoz
688 Inlägg
23 april 2008
#2
laddtrycket lägger  av när LLM:en gick sönder på min.
vid för snabbt gaspådrag eller på förmycket gas så dör bilen istället för att trycka på.
vad som händer om lambdan går vetefan men jag tror inte det påverkar laddet =/ är kanske olika från bil till bil

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Anställd.. =)
126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#3
Hmm låter precis som min... tänkte gå ut och mäta upp den nu faktiskt...

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Rapidoz
688 Inlägg
23 april 2008
#4
davidfock skrev:
Hmm låter precis som min... tänkte gå ut och mäta upp den nu faktiskt...

Till vilket projekt? hjälper om du skriver vad det är för bil du pratar om så man får en bättre insyn i vad det är du håller på med eller vad som är "problemet"hmm

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Anställd.. =)
126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#5
Det är en Ursprungs SILVIA från 88".. en NISSAN SILVIA S12 (180 zx) som den så fint heter i sverige..
Med en CA18et motor.. orginal T2 turbo sitter på men kan nog behöva uppgraderas senare..
startar knappt nu men händer att man får igång den med jämna mellanrum och gör precis så som du beskrev..
tänker byta LMM:en så fort jag kan.. Måste få ordning på den snart.. vad ska man annars åka brett med??

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Rapidoz
688 Inlägg
23 april 2008
#6
davidfock skrev:
Det är en Ursprungs SILVIA från 88".. en NISSAN SILVIA S12 (180 zx) som den så fint heter i sverige..
Med en CA18et motor.. orginal T2 turbo sitter på men kan nog behöva uppgraderas senare..
startar knappt nu men händer att man får igång den med jämna mellanrum och gör precis så som du beskrev..
tänker byta LMM:en så fort jag kan.. Måste få ordning på den snart.. vad ska man annars åka brett med??

Aha ja du kör så behagligt du smile nissan fyfan börjar tröttna på dom ^^ kollar på dom bilarna varje dag på jobbet !!
Kan ju säga att du inte skulle vara den första som behövde byta Lmm:en

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 april 2008
#7
Prova att stå med obelastad motor och bara ge fullt. Om den tar låg tid på sig och inte når maxvarv så är det tecken på trasig/smutsig lmm...


Rapidoz
688 Inlägg
23 april 2008
#8
bumpe skrev:
Prova att stå med obelastad motor och bara ge fullt. Om den tar låg tid på sig och inte når maxvarv så är det tecken på trasig/smutsig lmm...

annat är ju om nu lmm:en är helt trasig är att dra ut kontakten och se om det gör någon skillnad på varvet
om inte så är den död

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Anställd.. =)
126 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
#9
Om jag ger fullt så stendör den... Så det måste va den... eller??
Men drar jag ur kontakten så går väl boxen i felläge?? då går den väl skit ändå eller?..
Hmm borde väl inte se S12an så ofta eller?? e ju inte så vanlig som S13 200sx..
Tycker det e kul att AE86 och S12 e så lika och byggda typ samma år också...

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org


Sök