2619
Sök

Stoppa bensin skatten nu !

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Bensinskatten

Hej !

Någon hörde en intervju med vår statsminister. I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!
Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.

- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.
Nu får det vara nog!
Dags att protestera. Skicka vidare till vänner och bekanta.
Bensinskatteuppror !!!
8 av 10 resor görs med bil.
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Listan fylls på riktigt fort!
Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn
http://www.bensinskatteuppror.se
och vidarebefordra sedan detta mail till dina kompisar !

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
Bra (!!) att någon tar tag i detta, det är ju rent förjävligt hur mycket pengar man får betala!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

DFFL
9 020 Inlägg
24 april 2008
Jag kör 3000 mil om året och när bensinen kostar 13kr/l så betalar jag 39000kr i bensin varje år.
Vet inte vad skatten är av de pengarna, men inte fan lider jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

465 Inlägg
24 april 2008
12;99 kostar bensinen här... om nått år 13-14kr?

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Roz-104 skrev:
Bra (!!) att någon tar tag i detta, det är ju rent förjävligt hur mycket pengar man får betala!

det är bara ett sätt att tjäna pengar, idioter ska lura oss...  det räcker nu för fan....
en liter bensin kostar 2 kr max resten är skatt ... för vad ??  Miljö?  är det bara bilar som förstör?  El då? tjärnreaktorn?

sprid vidare så knäcker vi de..

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Jag kör 3000 mil om året och när bensinen kostar 13kr/l så betalar jag 39000kr i bensin varje år.

Jag lider med dig.

sänd vidare meddelandet via hotmail o allt annat man kan sprida med.

DFFL
9 020 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
FireTraXX skrev:

Jag lider med dig.

Jag lider INTE skrev jag.

Och nej, kedjemail är inget jag fördriver tiden med.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
Förstår inte hur man Inte kan lida av denna enorma skatt dom tar. Det är ju sjukt hur mycket pengar dom lägger på, i andra länder är det inte ens i närhete, amerikanerna höll ju på att gå i taket när deras bensin kostade typ 5 spänn eller nått. O så sitter vi här o ska gå me på att betala 12-13 kr. Sjukt!!

465 Inlägg
24 april 2008
FireTraXX bra att du är nöjd då! inte många som tycker detta bensin pris är ok.. du är tydligen en av dom nöjda!

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
aamor skrev:
FireTraXX skrev:

Jag lider med dig.

Jag lider INTE skrev jag.

Och nej, kedjemail är inget jag fördriver tiden med.

Dessa problem är byggda just på folk som ej bryr sig o kommer att dö med tymmen i handen :-)

5 198 Inlägg
24 april 2008
Spelar ingen roll hur många listor det skickas land å rike runt.. skatten kommer iaf inte å sänkas,, den som tror det lurar sej själv

465 Inlägg
24 april 2008
gamlingen skrev:
Spelar ingen roll hur många listor det skickas land å rike runt.. skatten kommer iaf inte å sänkas,, den som tror det lurar sej själv

vad göra då? tycka det rä helt ok att betala nästan 13kroner?

45 Inlägg
24 april 2008
ja de är fan förjävligt undrar va tex bensinen kostar om 10 år, 20 kr lite hade inte bivit förvånad dem tror dem kan göra vad dem vill!!mad
Senast redigerat av tyo_mr2 (24 april 2008)

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Roz-104 skrev:
Förstår inte hur man Inte kan lida av denna enorma skatt dom tar. Det är ju sjukt hur mycket pengar dom lägger på, i andra länder är det inte ens i närhete, amerikanerna höll ju på att gå i taket när deras bensin kostade typ 5 spänn eller nått. O så sitter vi här o ska gå me på att betala 12-13 kr. Sjukt!!

Det är inte många som fattar eller vill fatta vad det innebär att betala så mycket bluffskatt... det är bortkastade pengar, jag kan lika bra handla annat med skattepengar.... de gör inget för miljön så som de påstår att det är mjlöskatt.. skitsnack..

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
tyo_mr2 skrev:
ja de är fan förjävligt undrar va tex bensinen kostar om 10 år, 20 kr lite hade inte bivit förvånad dem tror dem kan göra vad dem vill!!mad

därför måste vi göra nått... skicka vidare mitt huvudmeddelande eller besök hemsidan.

45 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:

därför måste vi göra nått... skicka vidare mitt huvudmeddelande eller besök hemsidan.

har varit inne på sidan ska spridda det vidare var så säker på de

5 198 Inlägg
24 april 2008
laaantz skrev:
gamlingen skrev:

vad göra då? tycka det rä helt ok att betala nästan 13kroner?

Ser jag inte att jag har påstått,, men sök så får du se hur många trådar du hitter överallt om bensinskatt.. jag gilalr heller inte bensin skatten,, men jag har insett att denna regering skite fullständigt i det dom lovade,, om jag inte minns fel så sa dom att bensinskatten INTE skulle höjas,,, fast dom kanske kallr den nåt annat.. typ miljöskattetillägg på bensin

465 Inlägg
24 april 2008
partiledarna som blev valda lovade en sak som fick många att välja dom.. just att dom INTE skulle höja bensinskatten!

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:

har varit inne på sidan ska spridda det vidare var så säker på de

bra,  jag ska klistar på en stor dekal på bilen så alla ser det .

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
Roz-104 skrev:

Det är inte många som fattar eller vill fatta vad det innebär att betala så mycket bluffskatt... det är bortkastade pengar, jag kan lika bra handla annat med skattepengar.... de gör inget för miljön så som de påstår att det är mjlöskatt.. skitsnack..

Ja o nått uttalande som nån sån där minister gjorde, kommer inte ihåg vem, men de va ju att dom skulle höja skatten på bensinen ännu mer så att folk inte skulle köra så mycket bil. O det skulle ju va bra för miljön. Men vafan, vi är beroende av bilar ju, man måste åka vare sej det är dyrt eller billigt. Så det gör ingen skillnad om dom höjjer skatten, dom gör bara livet Fruktansvärt surt för oss!!

O bättre att försöka påverka i typ usa, sverige är la fan inte nått land som bidrar med mycket miljöförgifningar från bilarna?

Sök