2674
Sök

Stoppa bensin skatten nu !

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
laaantz skrev:
partiledarna som blev valda lovade en sak som fick många att välja dom.. just att dom INTE skulle höja bensinskatten!

De har lovat mycket... visste att de ljög....   jag har aldrig röstat på dom kommer aldrig göra det heller.

45 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:

därför måste vi göra nått... skicka vidare mitt huvudmeddelande eller besök hemsidan.

har varit inne på sidan ska spridda det vidare var så säker på de

bra,  jag ska klistar på en stor dekal på bilen så alla ser det .

ska jag med göra då o nårra polare med ska spridda det till helsingborg til nåra polare där med så får vi se vad som händer med detta kommer följas

5 198 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
laaantz skrev:
partiledarna som blev valda lovade en sak som fick många att välja dom.. just att dom INTE skulle höja bensinskatten!

De har lovat mycket... visste att de ljög....   jag har aldrig röstat på dom kommer aldrig göra det heller.

Samma

465 Inlägg
24 april 2008
uuussssch man blir bara förbannad när man läser vad dom säger om bensinpriset...

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Roz-104 skrev:
aamor skrev:
Roz-104 skrev:
Förstår inte hur man Inte kan lida av denna enorma skatt dom tar. Det är ju sjukt hur mycket pengar dom lägger på, i andra länder är det inte ens i närhete, amerikanerna höll ju på att gå i taket när deras bensin kostade typ 5 spänn eller nått. O så sitter vi här o ska gå me på att betala 12-13 kr. Sjukt!!

Det är inte många som fattar eller vill fatta vad det innebär att betala så mycket bluffskatt... det är bortkastade pengar, jag kan lika bra handla annat med skattepengar.... de gör inget för miljön så som de påstår att det är mjlöskatt.. skitsnack..

Ja o nått uttalande som nån sån där minister gjorde, kommer inte ihåg vem, men de va ju att dom skulle höja skatten på bensinen ännu mer så att folk inte skulle köra så mycket bil. O det skulle ju va bra för miljön. Men vafan, vi är beroende av bilar ju, man måste åka vare sej det är dyrt eller billigt. Så det gör ingen skillnad om dom höjjer skatten, dom gör bara livet Fruktansvärt surt för oss!!

O bättre att försöka påverka i typ usa, sverige är la fan inte nått land som bidrar med mycket miljöförgifningar från bilarna?

USA kommer aldrig höja skatten för allt därborta är beroende av bränsle... det skulle vara katastroff om skatten höjdes så som idioterna här sysslar med.....  sverige är idealisk gällande miljöaspekten.. men det innebär inte att man kan höja hur mycket man villl... så som sa.. de gör livet surt med så mycket bluff...

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:

har varit inne på sidan ska spridda det vidare var så säker på de

ska jag med göra då o nårra polare med ska spridda det till helsingborg til nåra polare där med så får vi se vad som händer med detta kommer följas

vi hoppas..

45 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
Roz-104 skrev:
aamor skrev:

Det är inte många som fattar eller vill fatta vad det innebär att betala så mycket bluffskatt... det är bortkastade pengar, jag kan lika bra handla annat med skattepengar.... de gör inget för miljön så som de påstår att det är mjlöskatt.. skitsnack..

Ja o nått uttalande som nån sån där minister gjorde, kommer inte ihåg vem, men de va ju att dom skulle höja skatten på bensinen ännu mer så att folk inte skulle köra så mycket bil. O det skulle ju va bra för miljön. Men vafan, vi är beroende av bilar ju, man måste åka vare sej det är dyrt eller billigt. Så det gör ingen skillnad om dom höjjer skatten, dom gör bara livet Fruktansvärt surt för oss!!

O bättre att försöka påverka i typ usa, sverige är la fan inte nått land som bidrar med mycket miljöförgifningar från bilarna?

USA kommer aldrig höja skatten för allt därborta är beroende av bränsle... det skulle vara katastroff om skatten höjdes så som idioterna här sysslar med.....  sverige är idealisk gällande miljöaspekten.. men det innebär inte att man kan höja hur mycket man villl... så som sa.. de gör livet surt med så mycket bluff...

håller fullständigt med dig

DFFL
9 020 Inlägg
24 april 2008
laaantz skrev:
FireTraXX bra att du är nöjd då! inte många som tycker detta bensin pris är ok.. du är tydligen en av dom nöjda!

Nöjd är jag inte, men det var ju inte det jag sa.
Jag sa att jag inte lider av priset, jag hade klarat av en ökning också.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

45 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:

vi hoppas..

skulle lämnat in en protest eller nåt i den stilen till regeringen se vad dem hade gjort
tror inte dem hade brytt sig särskilt mycket

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
FireTraXX skrev:
laaantz skrev:
FireTraXX bra att du är nöjd då! inte många som tycker detta bensin pris är ok.. du är tydligen en av dom nöjda!

Alla kanske inte har en lika tät plånbok som du. Finns vissa som verkligen lider av detta, typ Jag!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 878 Inlägg
24 april 2008
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:

vi hoppas..

skulle lämnat in en protest eller nåt i den stilen till regeringen se vad dem hade gjort

dom papprena som skulle ha skickats til ldem hade åkt rakt ner i papperskorgen eller som tänd papper hemma i sugen till öppna spisen tänker jag. jävla skit sverige. SUG pung regeringen.

Ken - Spräng Regeringen.

DFFL
9 020 Inlägg
24 april 2008
Roz-104 skrev:
FireTraXX skrev:
laaantz skrev:

Alla kanske inte har en lika tät plånbok som du. Finns vissa som verkligen lider av detta, typ Jag!

Och som den gode moderat jag är så skiter jag fullt och heligt i dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:
tyo_mr2 skrev:

vi hoppas..

tror inte de hade gjort nåt..  tyvärr

892 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
Roz-104 skrev:
Bra (!!) att någon tar tag i detta, det är ju rent förjävligt hur mycket pengar man får betala!

det är bara ett sätt att tjäna pengar, idioter ska lura oss...  det räcker nu för fan....
en liter bensin kostar 2 kr max resten är skatt ... för vad ??  Miljö?  är det bara bilar som förstör?  El då? tjärnreaktorn?

sprid vidare så knäcker vi de..

Jag håller helt klart med att bilar bara utgör en fraktion av växthusgasutsläppen, men om man nu ändå är inne på att prioritera rätt, kärnreaktorer släpper i princip inte ut nått alls. De är inte miljöfarliga överhuvudtaget, men räknar man med hela processen så skräpar framställningen av kärnbränsle ner en del. Men faktum är att ska vi ha så miljövänlig el det bara går, som täcker vårat behov, så bör vi bygga fler kärnreaktorer.
Att kärnkraftverk skulle vara jättefarliga tror jag mest mest är oro från folk som tror att Tjernobyl olyckan kan inträffa när som helst. Sen att det används i miljöfrågan är åter igen propaganda från folk som TROR att det skulle vara farligt, för att de inte helt förstår processen eller nått  (absolut "No offence" mot dig! smile).

Men åter igen till topic: Det känns som om makthavarna har hittat ett relativt enkelt sätt att inbilla oss att de kämpar för miljön, och samtidigt tjänar pengar, men i själva verket är de bara ute efter att jaga röster och att stilla oss "vanliga svenssons". Skulle vara bra om det kunde hända något, om de fattar att de kan inte höja skatten hur mycket som helst...då förhoppningsvis kanske de börjar undersöka andra, mer effektiva, metoder att jobba för miljön...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
aamor skrev:
Roz-104 skrev:
aamor skrev:

Ja tycker inte att dom ska höja skatten i usa heller, inte så jag mena. Men dom höjer skatten här för att dom säger att vi ska köra mindre bil o då tycker jag att det är bättre att dom försöker få nått annat land som gör mer skada för miljön att minska sina utsläpp. Dock inte genom skattehöjning på bensinen.
Men sveriges utsläpp är ju bara småpotatis så varför fortsätter dom att göra livet surt för oss.

45 Inlägg
24 april 2008
Frozen1985 skrev:
tyo_mr2 skrev:
aamor skrev:

vi hoppas..

dom papprena som skulle ha skickats til ldem hade åkt rakt ner i papperskorgen eller som tänd papper hemma i sugen till öppna spisen tänker jag. jävla skit sverige. SUG pung regeringen.

Ken - Spräng Regeringen.

precis de e ju det jag menar dem bryr sig inte om vad andra tycker bara dem får sina löner så tror dem att de kan göra vad dom vill:(

1 878 Inlägg
24 april 2008
läste vi inte på aftonbladet för ett tag sedan att sverige står för 0,3% utsläpp. så om sverige reagerar spelar ingen roll överhuvvet taget.

aamor_sx
97 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Android skrev:
aamor skrev:
Roz-104 skrev:
Bra (!!) att någon tar tag i detta, det är ju rent förjävligt hur mycket pengar man får betala!

det är bara ett sätt att tjäna pengar, idioter ska lura oss...  det räcker nu för fan....
en liter bensin kostar 2 kr max resten är skatt ... för vad ??  Miljö?  är det bara bilar som förstör?  El då? tjärnreaktorn?

sprid vidare så knäcker vi de..

Jag håller helt klart med att bilar bara utgör en fraktion av växthusgasutsläppen, men om man nu ändå är inne på att prioritera rätt, kärnreaktorer släpper i princip inte ut nått alls. De är inte miljöfarliga överhuvudtaget, men räknar man med hela processen så skräpar framställningen av kärnbränsle ner en del. Men faktum är att ska vi ha så miljövänlig el det bara går, som täcker vårat behov, så bör vi bygga fler kärnreaktorer.
Att kärnkraftverk skulle vara jättefarliga tror jag mest mest är oro från folk som tror att Tjernobyl olyckan kan inträffa när som helst. Sen att det används i miljöfrågan är åter igen propaganda från folk som TROR att det skulle vara farligt, för att de inte helt förstår processen eller nått  (absolut "No offence" mot dig! smile).

Men åter igen till topic: Det känns som om makthavarna har hittat ett relativt enkelt sätt att inbilla oss att de kämpar för miljön, och samtidigt tjänar pengar, men i själva verket är de bara ute efter att jaga röster och att stilla oss "vanliga svenssons". Skulle vara bra om det kunde hända något, om de fattar att de kan inte höja skatten hur mycket som helst...då förhoppningsvis kanske de börjar undersöka andra, mer effektiva, metoder att jobba för miljön...

(((kärnreaktorer släpper i princip inte ut nått alls. De är inte miljöfarliga överhuvudtaget,)))
Du har antagligen glömt avfallet :-)  hihihi  eller Chernoble....

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 april 2008
FireTraXX skrev:
Roz-104 skrev:
FireTraXX skrev:

Försår bara inte hur man bara kan tolerera att betala in alla dom här pengarna helt i onödan :S

DFFL
9 020 Inlägg
24 april 2008
Roz-104 skrev:
FireTraXX skrev:
Roz-104 skrev:

Försår bara inte hur man bara kan tolerera att betala in alla dom här pengarna helt i onödan :S

Det är ju inte i onödan, jag kommer ju till och från jobb, kompisar och allt sånt.

Så nog får jag allt något för pengarna.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök