2661
Sök

Är det ok att hålla 90 på motorvägen?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
Bmw_Bertil skrev:
Det är fan farligt med folk som inte kan ligga i 110 på motorväg...Speciellt när dom ligger i omkörnings sidan å inte kan gasa..eller när man ska köra på motorvägen helt sjuk att ligga i typ 50km när man ska på motorvägen.....höll senast i dag på att smälla med en på motorvägen när han saktade ner till 50 innan han skulle svänga av mot en 70 väg i en ej skarp kurva eller isig inget problem att släppa gasen å glida av sen bromsa när man väl är av motor vägen jävla puckon !

Håller med dig!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
Gathor skrev:
Har en förklaring till folk som kanske sitter och kör 90-100 på 110 vägar.

Alla borde köra efter Gps, för min bil säger 10 mindre än gpsen över 85km/t.
Och det är en -09a.

Till Lastbils förare, jag förstår att ni har brådis. (ta inte illa upp alla men vissa ska)

Som t.ex idag så kom jag fram till en 30 väg, självklart så sitter jag alltid och pressar 30-35 på dessa vägar då de har en god anledning till ha den hastigheten. Men en lastbil kom bakom mig och la sig i häcken på mig, och såg att han satt o fundera på att köra om för han låg halvvägs in i andra filen. Men ångrade sig och låg några cm bakom mig.

Självklart blir jag sur för ingen tycker om folk som ligger så nära, så jag drog på dimljuset, och då blev han PISSED! Drog på helljusen m.m.. inte kul med sånt eller? =/

På 30-sträcka ska man fan hålla 30 för dom har satt denna hastighet av en viss anledning. Det där med dimljusen var nåt nytt. Jag brukar bara tända bromsljusen eller gå ner till 20 en liten stund och de flesta verka fatta vad jag menar! smile

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
Det beror lite på vad man kör för bil hur bakomvarande reagerar på 30-sträckor eller 50-streckor. Åker jag arbetsbilen vill de köra om och gör det oxå men kör jag Corvetten verkar det som om de inte riktigt vågar köra om: Hehehe!!!!

/Benny

Min youtubekanal!

724 Inlägg
12 november 2010
Nej man ska hålla 110 om det går! skit irriterande med folk som sitter och kör 89-910km/h när man kommer med lastbilen tex.
Sen är det allmänt irriterande bara när folk kör sakta.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
volvo-racer skrev:
Nej man ska hålla 110 om det går! skit irriterande med folk som sitter och kör 89-910km/h när man kommer med lastbilen tex.

Hur fort får du köra med lastbil på motorväg? Har för mig att det är 90 utan släp!

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (12 november 2010)

Min youtubekanal!

679 Inlägg
12 november 2010
Vettemannen skrev:
volvo-racer skrev:

Hur fort får du köra med lastbil på motorväg? Har för mig att det är 90 utan släp!

/Benny

Lastbilar är spärrade , går bara i 90 kmh ,

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
Bompeman skrev:
Vettemannen skrev:
volvo-racer skrev:

/Benny

Är det så? Jag vet inte men vet att lagen säger 90.

/Benny

Min youtubekanal!

409 Inlägg
12 november 2010
jag lägger mig helst bakom en lastbil med släp på motorvägen dels slipper man att ligga i 110 eller vad det kan vara på motorvägen tycker 80-85 är lagom på motorvägen. får mindre ljud i bilen den drar mindre soppa och man slipper känna att det en själv som ligger under hastighetsgränsen när man ligger bakom en lastbil.plus att man hamnar i ett skönare tempo på motorvägen och slipper att ligga runt hundra hela tiden..

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

679 Inlägg
12 november 2010
Vettemannen skrev:
Bompeman skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Är det så? Jag vet inte men vet att lagen säger 90.

/Benny

Dom ska allafall vara det , testat själv dom går inte mer då körde jag med en scania

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
12 november 2010
Håller nog inte mer än 100 när man kör nercabbat även om de är motorväg, verkar inte störa nån smile Folk får mer tid och titta då wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

724 Inlägg
12 november 2010
Min sopbil gör 89.7km/h enl gps:en vi har i bilarna.
Men jag har märkt att det är väldigt många som har börjat köra i typ 80-90 på motorvägen nu för tiden.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
Det spelar ingen roll om jag kör Vette på motorväg så brukar jag ligga i 100 ungefär, en lagom lunk!

/Benny

Min youtubekanal!

724 Inlägg
12 november 2010
100 är en bra fart om man ska ligga under 110 för då stör man inte oss lastbils åkare wink

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
volvo-racer skrev:
100 är en bra fart om man ska ligga under 110 för då stör man inte oss lastbils åkare wink

Hehe!!!

/Benny

Min youtubekanal!

4 001 Inlägg
12 november 2010
allt i sverige ska man lägga moms på så 110 +25% = rätt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

329 Inlägg
12 november 2010
Självklart skall man hålla gällande hastighet om väglaget och trafiken tillåter det. Klarar man inte det, välj en mindre väg eller ta bussen!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 november 2010
Jag nöjer mig ofta med 90-100 med nuvarande bilen. Drar mindra soppa då framför allt. Jag stör mig inte det minsta på folk som ligger en bit under hastighetsbegränsningen på motorvägen, så länge dom håller sig i HÖGERFILEN!

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 november 2010
henke_99 skrev:
Jag nöjer mig ofta med 90-100 med nuvarande bilen. Drar mindra soppa då framför allt. Jag stör mig inte det minsta på folk som ligger en bit under hastighetsbegränsningen på motorvägen, så länge dom håller sig i HÖGERFILEN!

Ja, Vetten drar ung. 0,5-0,9 på motorväg i 100!

/Benny

Min youtubekanal!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 november 2010
Vettemannen skrev:
henke_99 skrev:

Ja, Vetten drar ung. 0,5-0,9 på motorväg i 100!

/Benny

Min lilla blazer ligger ganska precis på litern i den farten tror jag. Ökar jag farten så ökar förbrukningen ganska snabbt, lite mer varv ger snabbt ökad dieselförbrukning på dom där...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

7 394 Inlägg
12 november 2010
jag gillar inte slökorvar på motorväg,, har kört om många,, då jag kört 80 med släp,, i fint före,,fattar inte varför folk kör så sakta??

Sök