29 april 2008
Trådstartare
Hej!
Nu har jag varit med om något riktigt spännande..
När jag skulle hissa upp höger elhiss från förarsätet med bilen igång, så började det smattra i ett relä nere vid säkringsboxen, samt att varvet på bilen sjönk såpass mycket att bilen dog.
Grymt förvånad startade jag bilen igen och testade ytterligare en gång för att vara säker på att det var hissarna som orsakade detta. Men denna gång tryckte jag lite snabbt, och såg varvet sjunka lite grann, men återhämtade sig så fort jag släppte. Tryckte flera gånger snabbt i följd och noterade att varvet följde mina knapptryckningar. Dödade motorn ännu en gång.
Relät som låter när man trycker är en brun variant. Tog bort den för att testa lite, men då funkade varken instrumentpanel, blinkers eller lampor överhuvud taget.
Kan tillägga att Fönsterhissen på förarsidan går att höja, men inte sänka. Har lyckats få ner den några gånger med en rejäl spark på dörrsidan. Har ibland svårt att manövrera rutan på passagerarsidan.
Det är väldigt frustrerande att inte fatta vad som pågår med bilen, så därför vänder jag mig till Er!
En gissning är att det kan vara jordfel.
Om ni har några tips på hur jag kan gå tillväga för att felsöka så skulle jag vara evigt tacksam.
Bilen är en Nissan 200sx s13 -92
Tack på förhand! /Christopher
...med bakändan i väggrenen...