Toyota celica -91, tvåsittig?

NickeR32
29 april 2008 · 870 Inlägg

Nordh skrev:
Enligt vägverket är min bil godkänd för 4 passagerare, men jag har bara tre extra säten.

Men du har en passagerare fram och så tre bak?

Muttley
29 april 2008 ·

NickeJ89 skrev:

Nordh skrev:
Enligt vägverket är min bil godkänd för 4 passagerare, men jag har bara tre extra säten.

Men du har en passagerare fram och så tre bak?

finns väl inte ens bälte för tre bak på någon celica alls ???

Jimm
29 april 2008 · 1 661 Inlägg

Min Celica -90 var reggad för en passagerare, men det sket jag i. Körde alltid folk därbak.

NickeR32
29 april 2008 · 870 Inlägg

tkd_rille skrev:

NickeJ89 skrev:

Nordh skrev:
Enligt vägverket är min bil godkänd för 4 passagerare, men jag har bara tre extra säten.

Men du har en passagerare fram och så tre bak?

finns väl inte ens bälte för tre bak på någon celica alls ???

Tydligen, tror knappast att den skulle vara godkänd för de annars? Men man vet ju faktiskt aldrig...

Muttley
29 april 2008 ·

NickeJ89 skrev:

tkd_rille skrev:

NickeJ89 skrev:

Men du har en passagerare fram och så tre bak?

finns väl inte ens bälte för tre bak på någon celica alls ???

Tydligen, tror knappast att den skulle vara godkänd för de annars? Men man vet ju faktiskt aldrig...

nepp enbart 2 bälte och de var som jag trodde, de får inte plats med mer ändå, knappt att få in folk där bak
hittade dock denna på bl ocket 
http://www.blocket.se/vi/16088386.htm?ca=23_4_s

Bostrom RS
29 april 2008 · 886 Inlägg

Kroffe skrev:
Har kollat runt lite och hittat en bil jag är sugen på.. En toyota celica GTI -91. Kikade runt på vägverkets hemsida och såg att den bara tar en passagerare?
Kollade runt här på garaget och tyckte det såg ut som det fanns plats bak också eller är det jag som inbillar mig själv?

Tack på förhand.

Tror Gti versionerna kan ta 3 passagerare medan alla gt4:or endast får ta 1. Samma baksäte i båda men olika regler...skitskumt yikeslol

Focus RS
Muttley
29 april 2008 ·

Bostrom skrev:

Kroffe skrev:
Har kollat runt lite och hittat en bil jag är sugen på.. En toyota celica GTI -91. Kikade runt på vägverkets hemsida och såg att den bara tar en passagerare?
Kollade runt här på garaget och tyckte det såg ut som det fanns plats bak också eller är det jag som inbillar mig själv?

Tack på förhand.

Tror Gti versionerna kan ta 3 passagerare medan alla gt4:or endast får ta 1. Samma baksäte i båda men olika regler...skitskumt yikeslol

samma på gti.

Kroffe
29 april 2008 · 59 Inlägg

Den såg riktigt rymlig ut.. men ack för mycket pengar.
Är 35.000 mycket för en Toyota celica GTI -1991? Har nämligen hittat en jag vill ha.. den är avställd och obesiktigad dock.

Senast redigerat av Kroffe (29 april 2008)

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
NickeR32
29 april 2008 · 870 Inlägg

tkd_rille skrev:

NickeJ89 skrev:

tkd_rille skrev:

finns väl inte ens bälte för tre bak på någon celica alls ???

Tydligen, tror knappast att den skulle vara godkänd för de annars? Men man vet ju faktiskt aldrig...

nepp enbart 2 bälte och de var som jag trodde, de får inte plats med mer ändå, knappt att få in folk där bak
hittade dock denna på bl ocket 
http://www.blocket.se/vi/16088386.htm?ca=23_4_s

Jo men den Celican e ju nyare karossen, ingen som har en bild på Celica -91 baksäte? lol

Muttley
29 april 2008 ·

Kroffe skrev:
Den såg riktigt rymlig ut.. men ack för mycket pengar.
Är 35.000 mycket för en Toyota celica GTI -1991?

beror på skicket, är den helt i toppskick med full servicebok och inga fel (ac brukari nte fungera) så är de billigt. men om den är lite halvdålig så är den inte värd över 30 tycker jag.
sen är de en 91 med finns massor med billigare celicor lite överallt.

Muttley
29 april 2008 ·

NickeJ89 skrev:

tkd_rille skrev:

NickeJ89 skrev:

Tydligen, tror knappast att den skulle vara godkänd för de annars? Men man vet ju faktiskt aldrig...

nepp enbart 2 bälte och de var som jag trodde, de får inte plats med mer ändå, knappt att få in folk där bak
hittade dock denna på bl ocket 
http://www.blocket.se/vi/16088386.htm?ca=23_4_s

Jo men den Celican e ju nyare karossen, ingen som har en bild på Celica -91 baksäte? lol

jo men de fanns inget bälte i mitten wink
och jag kan garantera dig att även en 91 inte har de heller,. hittar ingen klockren bild på baksätet, och tyvärr har jag slängt de bilderna på min gamle smile

Bostrom RS
29 april 2008 · 886 Inlägg

Celica st182 och st185 årsmodell 1990-1993 har samma baksäten och det finns bara bälten till två! Dom är ju skålade dessutom...skulle bli väldigt trångt och obekvämt att sitta i mitten big_smile

Focus RS
Kroffe
3 maj 2008 · 59 Inlägg

Nu har jag köpt mig en Toyota celica 16v GTI -90 men har stött på ett problem!
Bromsen fram (vänster) ligger på.. hur kan man åtgärda det? Det stod i besiktningsprot. att det skulle vara fixat men icke! Är Bilförsäljaren (Bilhandlare) skyldig att fixa det åt mig? Köpte den idag och efter 10mils körande så upptäckte jag detta.

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
Rille0
3 maj 2008 · 2 021 Inlägg

Kroffe skrev:
Nu har jag köpt mig en Toyota celica 16v GTI -90 men har stött på ett problem!
Bromsen fram (vänster) ligger på.. hur kan man åtgärda det? Det stod i besiktningsprot. att det skulle vara fixat men icke! Är Bilförsäljaren (Bilhandlare) skyldig att fixa det åt mig? Köpte den idag och efter 10mils körande så upptäckte jag detta.

bara ta dän o smörja runt glidpinnarna osv

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Kroffe
3 maj 2008 · 59 Inlägg

Måste tillägga att dom låg på så bra på slutet att bromsoken började brinna.. efter det fick han stå en halvtimme innan jag körde hem den dom sista 500metrarna...

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang