till svar på ovanstående så dör den omedelbart när jag drar i choken, vilket kan tyda på att motorn går fett? eller så kanske den går normalt fast inte får lika mkt bränsle?
Nu har jag kommit tillbaka med lite mer konstateranden efter att ha varit ute och kollat på bilen på morgonkvisten, (bränsle-
någonting?) inom grön markeringsram på nedre bild hade jag för mig "bubblade" till lite när man varvade, hade motorn på tomgång, nu händer ialafall ingenting som är för ögat synligt där, har ett minne av att det brukade bubbla lite gott där, men det kan ju vara fel också.
Utöver det har jag gjort några blåa markeringsramar, detta för att jag bytt alla dessa vakumslangar mot blåa i silikon, på 2,5mm (orginal är 3 tror jag) anledningen till att jag bytte ned 0,5mm är för att silikonen är lite mer "töjbar" än orginal och jag ville att det skulle sitta tätt i kopplingarna, kan detta orsaka nåt slaks vakuum problem som i sin tur påverkar luftblandningen ?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/80176/330202_v9ujnn.jpg]()
Slutligen vill jag tacka för att ni är så oerhört hjälpsamma, lite svårt för en tvåtaktsvan grabb att felsöka en 230a, det enda som är likt är ju att det är en förgasarmotor