Min bruksbil är inte tvättad på 4 år typ fortfarande rostfri i princip trots körd i salt... Fast nya bruksbilen ska ju givetvis tvättas en gång i veckan.
jo, min bil är bruksbilen och tvättas åtminståne MINST 2-3ggr/vecka. (berode på hur vädret och användadet utav bilen). och vaxas åtminståne 1-2ggr månad.
En gång varannan månad såhär års är lagom för mig. Guldtvätt på Statoil.
Du tvättar väl inte den fina 240:n i maskintvätt? och så sällan?
Min tvättas en gång i veckan, alltid för hand.
Tycker att det bara behövs en gång varannan månad nu när vägarana är saltfria. Jag tycker att det är smidigt med maskintvätt och dessutom blir undersidan avspolad också. Men visst skulle handtvätt vara bättre och om dagens maskintvättar var lika dåliga som de var förr så skulle det nog nästan bara bli handtvätt. Jag ska vaxa den två gånger om året, det är extra viktigt eftersom den står utomhus året runt.
En gång i veckan var duktigt!
Senast redigerat av EmilHammarlund (29 april 2008)
min brukis som jag kör med i dagsläget har jag inte tvättat sen i augusti....har spolat av den en gång vad jag vet med högtryckstvätten med de är de ända... 940 tvättar jag väl typ varje vecka med svamp...
Jag kombinerar min "fin-bil" med min "bruks-bil" om man säger så Tvättar den minst en gång i veckan, bäst puts när man dör vinner!
1-2ggr i veckan o polering me vaxning, lackrengörning o polering igen var 3dje ggn typ.. putsgalen o längtade verkligen till sommaren igen så man fick göra detta åter igen...!!
för hand med svamp o schampo.. maskintvätt e inge ja vill lägga pengar på när man kan göra d bättre själv.