4006
Sök

behöver råd för lackning av kofångare!

1 062 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
jag lackade mina kofångare förra våren, hittade en tråd det stod hur man skulle göra... tvätta av dom med avfettning, sen plastprimer och sist själva färgen. efter ca 2 månader började färgen losa vid tvättning. efter åt fick jag höra att avfettningen innehåller fett om det är tydligen inte bra, en anledning till att färgen släppe. kan tilllägga att jag lackade dom med sprayburk...
skulle behöva lite mer tips och hur man ska göra med för arbetet och vad man ska tvätta av/torka ren kofångaren med för medel.
Senast redigerat av Ricky (30 april 2008)

Trucker
61 Inlägg
1 maj 2008
mattade du inte ner den?. Ja är ingen expert men börja med att matta ner den o fixa så de inte är några ogämnheter i den gamla lacken.Tror du kan "tvätta" rent med förtunning(rätta mig någon om ja har fel).
sen sprutar du på plastprimer efter de vanlig grund färg o sen den färg du ska ha.
Kan va jävligt svårt o få bort alla silikon rester från kofångaren om du haft bumpershine eller liknande där innan,färgen bara rinner bort,fäster inte. lycka till.

1 311 Inlägg
1 maj 2008
börja med att matta ner hela kofångaren med 400 alt. 600papper, sedan går du över den med tryckluft, silikonremover och sist klibbduk, då ska du se att färgen håller sig kvar!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Tyskstuk
466 Inlägg
1 maj 2008
Ja alltså om du inte har mattat ner som tidigare postare säger så har du ju felet där! Färgen fäster inte på en blank yta utan härdare vilket du nog inte har tillgång till.

1 010 Inlägg
16 197 Inlägg
1 maj 2008
JockeT skrev:
körde du me biltemafärg? tongue

biltema färg sitter om du använder RÄTT grund...tongue

sen att den kanske har taskigt me pigment e ju en annan sak.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök