2182
Sök

Vilket antivirus program använder ni?

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
34 Inlägg
1 maj 2008
Kör Avast, gratis, märker ingen dragen datorkraft på min AMD 5200+ med 4 gig @ 800MHz RAM, märkte ingen dragen datorkraft på mina förra datorer heller, så bra program.

5 198 Inlägg
1 maj 2008
amazon_pj skrev:
nod 32 och avg fungerar perfect med varandra big_smile

Du kör väl inte 2 antivirus program samtidigt ?

Tomten
1 065 Inlägg
1 maj 2008
server inget för kör linux.
bärbar nod32
frugans datorn nod32

Sothora <3
1 201 Inlägg
1 maj 2008
avg och avast

Bildemonterare samt egen verkstad. !

393 Inlägg
1 maj 2008
Nod32.

Funkar skit bra för mej..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

410 Inlägg
1 maj 2008
exoop skrev:
NOD32 lätt:P

ni som inte använder antivirus program fattar ni hur lätt det är för någon att ta sig in i eran dator och ta reda på en massa lösen och annat om man har det! alla virus segar inte ner datorn utan småmaler ner den tills de inte orkar mer!! jag vet ett virus som höjjde v-coren ca 0,1 volt per vecka och till slut så blev det krash pga överhättning !! så tänk på det.

eller så sitter man bakom en router med inbyggt brandvägg och passar sig för att ladda ner skit som man inte litar på så slipper man skiten från båda håll. Sen så finns det väl ingen som har lösenord sparade på datorn, det värsta som kan hända mig är att någon får tag i lösenordet till min mail och det kan jag leva med jag har ingen känslig information sparad där ändå. Tycker folk är lite väl rädda för virus och sån skit. Om man dessutom kör en dator där v coren höjs 0.1 volt per vecka borde man fatta misstanke att något är fel eftersom fläkten går igång mer och mer. Plus att stabiliteten minskar och du får oftare krascher så om du inte gör nått åt saken när du väl har symptomen för virus så får man fan skylla sig själv.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 maj 2008
Jag hatar antivirusprogram, de snor bara utrymme och prestanda! Är man smart, smidig och inte sitter på skräp p2p så funkar det klockrent utan. Blir bara massa onödiga blockar osv... Dock så kräver folket här hemma antivirus så kör med ad-aware och nod32
Senast redigerat av TenZer (1 maj 2008)

Rock'n Roll

586 Inlägg
1 maj 2008
Avira Antivir Personal. Uppdaterar sig ungefär 1-3 gånger dagligen. Dock vet jag inte om det är bra, eller om AVG är bättre? Ser att det var ganska många som har AVG..

469 Inlägg
2 maj 2008
laika skrev:
exoop skrev:

ni som inte använder antivirus program fattar ni hur lätt det är för någon att ta sig in i eran dator och ta reda på en massa lösen och annat om man har det! alla virus segar inte ner datorn utan småmaler ner den tills de inte orkar mer!! jag vet ett virus som höjjde v-coren ca 0,1 volt per vecka och till slut så blev det krash pga överhättning !! så tänk på det.

eller så sitter man bakom en router med inbyggt brandvägg och passar sig för att ladda ner skit som man inte litar på så slipper man skiten från båda håll. Sen så finns det väl ingen som har lösenord sparade på datorn, det värsta som kan hända mig är att någon får tag i lösenordet till min mail och det kan jag leva med jag har ingen känslig information sparad där ändå. Tycker folk är lite väl rädda för virus och sån skit. Om man dessutom kör en dator där v coren höjs 0.1 volt per vecka borde man fatta misstanke att något är fel eftersom fläkten går igång mer och mer. Plus att stabiliteten minskar och du får oftare krascher så om du inte gör nått åt saken när du väl har symptomen för virus så får man fan skylla sig själv.

det finns virus som tar sig förbi brandväggar också, om du har en stockkylare som går på max redan så märker du inte ett skit förens det laggar sönder och du måste installera om windows för att du inte kan hantera bios! sen så har väl i stort sätt alla e-legitimation? på seb:s e-legitimation så behövs det inget lösen uta det är redan inprintat så där har du en sak man måste hålla hemlig. man är bara dum om man kör utan virus skydd! en billig försäkring kan man säga:P

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

3 714 Inlägg
2 maj 2008
kör med Panda Antivirus funkar klockrent

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

typ..eh..va?
582 Inlägg
2 maj 2008
NOD32
Körde Avira antivir innan

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

245 Inlägg
2 maj 2008
exoop skrev:
laika skrev:
exoop skrev:

det finns virus som tar sig förbi brandväggar också, om du har en stockkylare som går på max redan så märker du inte ett skit förens det laggar sönder och du måste installera om windows för att du inte kan hantera bios! sen så har väl i stort sätt alla e-legitimation? på seb:s e-legitimation så behövs det inget lösen uta det är redan inprintat så där har du en sak man måste hålla hemlig. man är bara dum om man kör utan virus skydd! en billig försäkring kan man säga:P

Ehh? Vad har BIOS med Windows att göra? BIOS körs på hårdvarunivå mot hårdvaran och betyder Basic Input Output System vilket också är vad det är nämligen att kontrollera hårdvaran innan det lämnas över till mjukvaran.

Sen kan jag hålla med att man alltid skall köra med ett antivirusprogram för att skydda sig då virusmakare idag inriktar sig mot privata användare för att komma över inloggningsuppgifter mm av ekonomiskt intresse.

Själv kör jag med AVG free version och Firefox för med IE kan du åka på div Active-X skräp tyvärr vilket jag också råkat ut för som reulterat i att jag inte har hafr fullständiga rättigheter till registret bl.a

116 Inlägg
2 maj 2008
Kaspersky, bästa som finns smile!

Student
96 Inlägg
2 maj 2008
Använder AVG, men tycker det är ganska onödigt man förlorar prestanda och utrymme dessutom får man fler virus. Dom som hackar andra datorer har förmodligen inga problem med ett virusprogram ändå.

ne men gud, här luktar ju kiss

Soubee
2 maj 2008
Kaspersky, gjort det i 4år nu.

1 062 Inlägg
2 maj 2008
Norton 360

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 maj 2008
Inget alls och har inte varit något problem i sådär 3 år nu.
Speldatorn däremot har NOD32 installerat.

Kör två routrar med inbyggda brandväggar i båda.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

bihfocus
2 maj 2008
NOD32 Absoult det bästa

36 Inlägg
2 maj 2008
gamlingen skrev:
amazon_pj skrev:
nod 32 och avg fungerar perfect med varandra big_smile

Du kör väl inte 2 antivirus program samtidigt ?

jo jag kör 2 antivirus program samtidigt funakr hel perfect går inte långsamt buggar sig inte eller nått big_smile

Sök