2913
Sök

ljudnivån vid era hemparty.

Muttley
30 april 2008
De är en fråga jag funderat nu på ett tag smile och kom på de nu när grannen i andra huset har fest, sitter vid datorn just nu och kan faktiskt höra vad de spelar för musik och de är ju ganska högt . öppnar man fönstret låter de som de står i andra rummte och spelar..
jag undrar varför man måste spela så högt ? menar liksom de kan ju inte direkt vara något bra att prata med varandra på festerna, de skriker ju till varandra. är det så kul???

sen kan de ju vara bra och fråga vad ni tycker folk ska få spela till ungefär för tid på nätterna på helgerna, har lite problem ibland och de brukar vara varje helg, fram till halv 2-3 tiden, och då är de högt.

vore kul och veta vad folk tycker om de..
glömde väl säga att jag bor i hyreshus med 3 hus, och de brukar vara en del från andra huset. dock massa från mitt med smile

NeonX
30 april 2008
bor i hyreslägenhet (3vånings) mestadels barnfamiljer/äldre...jag har aldrig hört en fest från mina grannar, vilket gör det svårt som fan att bedömma hur mycket jag låter... har nog fest max 2gr per år i snitt, oftast i samband med nån större helg tex nyår. De har aldrig klagat, dessa brukar hålla på till 2-3 men då sänker jag runt 1....problemet är väll när folk ska raggla hem och skall föra en diskution i trapphuset i 190dB...

I vanliga fall spelar jag aldrig "hög" musik, händer att jag kikar på film på vardagar men säker alltid lite innan 9....

kanske är jag lite strikt av mig, men hällre det en att de gnäller när man väl ska ha fest.

Muttley
30 april 2008
NeonX skrev:
bor i hyreslägenhet (3vånings) mestadels barnfamiljer/äldre...jag har aldrig hört en fest från mina grannar, vilket gör det svårt som fan att bedömma hur mycket jag låter... har nog fest max 2gr per år i snitt, oftast i samband med nån större helg tex nyår. De har aldrig klagat, dessa brukar hålla på till 2-3 men då sänker jag runt 1....problemet är väll när folk ska raggla hem och skall föra en diskution i trapphuset i 190dB...

I vanliga fall spelar jag aldrig "hög" musik, händer att jag kikar på film på vardagar men säker alltid lite innan 9....

kanske är jag lite strikt av mig, men hällre det en att de gnäller när man väl ska ha fest.

jomen du verkar ju respektera att du har grannar bredvid dig, storhelger är de självklart att man har fest längre och vid stora händelser. men säg nu har de varit fester här i husen iallafall minst 4 helger tillbaka hög musik så de stör när man sover, jag festar själv inte men ringer klart inte och klagar, händer att man bankar i väggen..
men trapphusen är riiktigt jobbigt nrä de skriker i :S 
vi har ju elva de ska vara tyst enligt reglerna här, men tycker ni att de kan vara tillåtet att ringa och klaga om festandet sträcker sig nästan varje helg ? till typ halv 2 på nätterna ?

104 Inlägg
30 april 2008
Musik från grannen i hyreshus är ett jäkla otyg. Mitt tips om man blir störd är att tala med grannen (dock inte alla som vågar det) och be att de dämpar sig (dock inte pågående spritfest då en käftsmäll är en trolig replik). Har gjort så här och det fungerar riktigt bra. I veckorna tystnar kåken vid midnatt, men på helgerna är det lite si och så, särskilt under timman efter att krogen stängt och alla kommer hem igen.

Själv kör jag sedan ett halvår tillbaka med hörlurar och spelar högt som f-n med högtalare kanske en gång i månaden.

Harder Better Faster Stronger

DFFL
9 020 Inlägg
30 april 2008
Bor i hus med en hektar tomt, inga grannar bakom huset, inga till höger och inga till vänster men framför och snett till både höger och vänster har jag grannar.

När det är fest här så spelas musiken så det dunkar så långt ögat kan se. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

596 Inlägg
30 april 2008
ja bor granne med en som brukar festa och då spelas det jätte hög musik som att han drar på stereon i mitt vardagrum  och sen kan dom hålla på i flera timmar.. det värsta ja va me om va när han hade fest spela jätte högmusik folk som gapa sen drog dom ut och kom tillbala igen kl 2 och hade efterfest till kl halv sju på möra.
har sagt till han men han verkar inte bry sig och ja har ringt till securitas och dom har vart där men då öppna han inte ens dörren nör dom ringde på..
sen när vakten gick drog dom igång igen!!!
nu har han fest igen och ja hör varenda låt han spelar...blir det för länge så blir det ett samtal till securitas ...

hatar grannar som har noll respekt !!
och ja bor i hyrelägenhet!

DFFL
9 020 Inlägg
30 april 2008
lollo skrev:
ja bor granne med en som brukar festa och då spelas det jätte hög musik som att han drar på stereon i mitt vardagrum  och sen kan dom hålla på i flera timmar.. det värsta ja va me om va när han hade fest spela jätte högmusik folk som gapa sen drog dom ut och kom tillbala igen kl 2 och hade efterfest till kl halv sju på möra.
har sagt till han men han verkar inte bry sig och ja har ringt till securitas och dom har vart där men då öppna han inte ens dörren nör dom ringde på..
nu har han fest igen och ja hör varenda låt han spelar...blir det för länge så blir det ett samtal till securitas ...

Det är ju trots allt valborgsmässoafton, lite får man faktiskt stå ut med.
Har en kompis vars grannar gnäller konstant på helgerna, men så har han bostadsrätt...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
30 april 2008
FireTraXX skrev:
lollo skrev:

Det är ju trots allt valborgsmässoafton, lite får man faktiskt stå ut med.
Har en kompis vars grannar gnäller konstant på helgerna, men så har han bostadsrätt...

ja nu är de valborg. men jag påpekar vanliga helger, jag har haft problem 4 veckor tillbaka.

2 911 Inlägg
30 april 2008
Jag va på fest förra helgen, förundrades lite varför dom poppade så jäkla högt. Nog för att jag är basnarkoman, men när man begränsas att samtal med den som sitter närmast, för man hör inte de längre bort och de hör inte mig, så kan man undra varför volymen ska va så hög, eller vad man gör där överhuvudtaget.

Brukar själv fläska på utav h-vete ibland, men de är enstaka tillfällen om det är nån riktigt go låt.
RIKTIGT ljudtryck mot bröstkorgen när man är lite dragen är nice, men att höra en skrälande klockradio när man dricker pilsner och försöker samtal med folk är totalt värdelöst.

104 Inlägg
30 april 2008
Om det inte fungerar med att tala med personen ifråga får man gå steget vidare. Det borde finns någon bovärd eller liknande som kan bistå i hanteringen. Känner igen det där med hög musik i tid och otid från tidgare lägenheter och min erfarenhet säger att man gör de formella kontakterna och om det inte hjälper får man ta till "bättre" metoder.

Hade en kollega som drämde sin granne på käften, vilket kanske inte är att rekommendera men att tala med hyresvärden om att man tänker ta saker vidare till någon jurist brukar sätta eld i baken på dem.

12 086 Inlägg
30 april 2008
Högt så in i helvete, har rockat ganska friskt tills för nån kvart sen! smile
Klockan börjar bli mkt och viss respekt för grannar har man, lr rättare sagt man vill inte bli vräkt lol

2 126 Inlägg
30 april 2008
Jag hade varit glad om det fanns nån här som spelade lite musik, istället har jag grannar som var helg (på fyllan) ägnar sig åt att skrika en massa Obsceniteter till varandra och då jag bor i ett gammalt hus så e det precis som om dom hade suttit bredvid mig i min soffa medans dom skriker! tongue

104 Inlägg
30 april 2008
Big_JN skrev:
Jag hade varit glad om det fanns nån här som spelade lite musik, istället har jag grannar som var helg (på fyllan) ägnar sig åt att skrika en massa Obsceniteter till varandra och då jag bor i ett gammalt hus så e det precis som om dom hade suttit bredvid mig i min soffa medans dom skriker! tongue

Kan du inte spela in dom osso kan vi få höra vad di säger? smile

Muttley
1 maj 2008
Decibel skrev:
Jag va på fest förra helgen, förundrades lite varför dom poppade så jäkla högt. Nog för att jag är basnarkoman, men när man begränsas att samtal med den som sitter närmast, för man hör inte de längre bort och de hör inte mig, så kan man undra varför volymen ska va så hög, eller vad man gör där överhuvudtaget.

Brukar själv fläska på utav h-vete ibland, men de är enstaka tillfällen om det är nån riktigt go låt.
RIKTIGT ljudtryck mot bröstkorgen när man är lite dragen är nice, men att höra en skrälande klockradio när man dricker pilsner och försöker samtal med folk är totalt värdelöst.

visst fasen kan de vara skönt med lite tryck i musiken, men man borde ju tänka på sin granne om man bor i lägenhet med ju. Högt ljud på fester känns ju lite b med tanke på att den ljudnivån de använder här måste de nästan skrika varandra i öronen. har haft en granne förr som spelade så sjukt högt att mina väggar vibrerade och hatthyllan skakade. och gick man ut i trapphuset fick man ont i öronen. De är noll respekt tycker jag.

2 126 Inlägg
1 maj 2008
pajetbej skrev:
Big_JN skrev:

Kan du inte spela in dom osso kan vi få höra vad di säger? smile

jo det hade vatt nåt det! lol

Diktator
968 Inlägg
1 maj 2008
tror det är en typ av norm i vårat hus att man stänger av eller sänker vid 10, och man står inte och tjattrar på balkongen, funkar bra. men på vardagarna så drar gärna sonen ovanför på högsta volym på deras nattklubbb högtalar ljud system. sen håller han på från 10 på morgonen fram till 4-5 för då kommer hans mor hem, sen åker hon iväg till sin pojkvänn då åker det på igen till 10, sen sätter dom igång med tv på högsta volym med flashisgt suround system precis ovanför mitt sovrum... även om jag inte kollar på tv vet jag exakt vad som sagts

396 Inlägg
1 maj 2008
man står ut, så länge det inte är varje dag. är ju hur bra som helst, sänker ju kraven för exempelvis mej själv när grannen har brakfest. kan man leva fan själv. det stör dock inte mej att folk väsnas, de får la göra vad de vill.

553 Inlägg
1 maj 2008
Tycker man alltid ska prata med grannen först så han/hon vet om problemet.. hjälper inte det pratar man igen och berättar vad man ska göra om det inte kommer bli någon förändring - prata med hyresvärd, bovärd eller ringa störningsjouren, man har ju några alternativ beroende på hur man bor.'

Sen ska man ju inte gnälla för minsta lilla heller tycker jag tongue Men som någon skriver om det är långt in på nätterna varje helg så skulle jag ta ett snack med grannen iaf hmm

Leg. nöt
460 Inlägg
1 maj 2008
I det hyreshus ja bor i bor inte direkt många personer.. 8 lägenheter.. då det huset e ett sk. "ungdomshus", som namnet säger bor bara folk i typ 18-25 årsåldern.. har ja fest så spelar man ju ganska friskt.. men har ja inte fest så spelar ja aldrig efter 21-22 tiden.. men e de fest så blir de la fram till en 1-2 nån gång som volymen sänks riktigt.. visst man har rätt å ha en fest nån gång ibland... men man behöver kanske inte ha värsta röjjfesten varje gång.. som ja fattat de så har vissa här sånna grannar.. å ja vet att de e inget roligt alls... tur har man att ha grannar i samma ålder som respekterar att man säger till att de vore bra om musiken inte blir för hög om ja då ska upp vid 04.00 å jobba..

SAAB

Teddan
2 495 Inlägg
1 maj 2008
skall man spela musik så skall man bo i villa, minns när jag bodde i lägenhet å det var grannar som festa.
finns ju faktiskt dom som även skall jobba på helgen , inte givande att sitta lyssna på deras musik fram till 2:00 på natten å sen gå upp 4:00.

Ne fy fan aldrig mer lägenhet, har haft eget hus i 5år nu och trivs kanon kommer aldrig mer sätta mig i ett betong fängelse.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök