vilket e bästa vägen att koppla?

Volvo740GLT
11 januari 2006 · 12 Inlägg

har en fråga, hur o vilken väg e den bästa att koppla in två högtalare på hatthyllan o en baslåda i bak o två högtalare i fram i dörrarna och sedan ett slutsteg på allt? detta är i en volvo 740 oxå om de spelar nån roll tongue

Volvo 740 power for life
Theo
11 januari 2006 · 859 Inlägg

Volvo740GLT skrev:
har en fråga, hur o vilken väg e den bästa att koppla in två högtalare på hatthyllan o en baslåda i bak o två högtalare i fram i dörrarna och sedan ett slutsteg på allt? detta är i en volvo 740 oxå om de spelar nån roll tongue

Fullständigt omöjligt att svara på om man ej vet vilket steg det rör sig om.

Är det en tvåkanalare så skulle jag kört den på basen

Är det en fyrkanalare skulle jag kört den på framsystem och basen.

Är det en 5/6 kanalare skulle jag kört 4 kanalar på framsystemet och 1/2 på basen.


/Theo

Volvo740GLT
11 januari 2006 · 12 Inlägg

men om ja formulerar frågan på ett annat sett då. hur ska ja koppla inuti bilen, alltså vilken e den enklaste vägen i bilen för att koppla två högtalare på hatthyllan och två högtalare i framdörarrna + en baslåda i bak till en stereo i fram? måste man ha ett slutsteg för att koppla allt till stereon sedan eller?

Volvo 740 power for life
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
12 januari 2006 · 1 660 Inlägg

Har framsystem och hatthylla (f.n. dock urtagen)/ baksystem bestående av orginalhögtalare i konsollen för hatthyllan kopplade på 4*50W stereo och baslåda på lågnivå via ett slutsteg...

pwilhelm Hewi
12 januari 2006 · 571 Inlägg

Volvo740GLT skrev:
men om ja formulerar frågan på ett annat sett då. hur ska ja koppla inuti bilen, alltså vilken e den enklaste vägen i bilen för att koppla två högtalare på hatthyllan och två högtalare i framdörarrna + en baslåda i bak till en stereo i fram? måste man ha ett slutsteg för att koppla allt till stereon sedan eller?

Det beror på om du skall köra Fram+Bak högtalarna på stereon eller på ett slutsteg , baslådan kopplas alltid till ett slutsteg.Skall du köra med steg på alla högtalare så drar du bara en eller två lågnivå kablar samt remote från stereon till slutsteg och sedan nya högtalar kablar mellan alla högtalare och slutsteg.Skall du köra Fram+Bak på stereon så har du ju redan original kablarna dragna till stereon och drar då endast lågnivå+remote bak till bas-steget.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
pwilhelm Hewi
12 januari 2006 · 571 Inlägg

Edit: till hatthylla finns inga original högtkablar så dom får du dra nya fram till stereon om du skall driva dessa högt med den.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang