3068
Sök

Rost på min fina VW Golf 1990

1 785 Inlägg
27 maj 2008
oskars skrev:
yikes

Det lär ju gå på flera tusen?

Om man tycker det blir för dyrt och byta dörrar och baklucka, då kan jag lova att det blir dyrare att laga dörrarna om man ska göra det riktigt. Men det du menar är att fusklaga dem så det ser bra ut för ett tag genom att slipa ner och spackla och sen måla över, det håller inte länge förrän det rosten bubblar igenom lacken igen.

Skrapa bort det värsta av rosten med stålborste och pensla på spillolja, det hindrar rosten effektivt

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

121 Inlägg
27 maj 2008
camaro67 skrev:
Big_JN skrev:
LAE skrev:
Låt det rosta på, se på "Volkswagen Golf GTI RUSTY " den får ju 5:or av vissa Garaget medlemmar. Hur nu detta kan komma sig kan man ju undra?

Det är pga det helrätta stuket den har, grymt läcker med alla detaljer!

http://www.garaget.org/?car=67824

Japp den är ju såå mycke roligare än en R som ser ut som den gjorde när den rullade av bandet.. En sån kan man söka på google efter bilder på. Såna undrar jag varför folk röstar 5:or på..

Och om du får ge betyg på en rostig VW Golf ( typ RUSTY) och en 60-tals Camaro som ser ut att vara i originalskick (som den gjorde när den rullade av bandet) vem får då högsta betyget? Det finns många bilder på Camaro ute på nätet.

1 785 Inlägg
27 maj 2008
LAE skrev:
camaro67 skrev:
Big_JN skrev:

Det är pga det helrätta stuket den har, grymt läcker med alla detaljer!

http://www.garaget.org/?car=67824

Japp den är ju såå mycke roligare än en R som ser ut som den gjorde när den rullade av bandet.. En sån kan man söka på google efter bilder på. Såna undrar jag varför folk röstar 5:or på..

Och om du får ge betyg på en rostig VW Golf ( typ RUSTY) och en 60-tals Camaro som ser ut att vara i originalskick (som den gjorde när den rullade av bandet) vem får då högsta betyget? Det finns många bilder på Camaro ute på nätet.

Ett starkt bevis på att smaken verkligen är olika

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 327 Inlägg
29 maj 2008
Alltså om den ser ut sådär på utsidan, hur ser det då ut på resten av bilen?

Är det rost i balkar osv med?

Låter som rätt pris för dörrar.

Det skadar ju inte att du försöker slipa bort rosten heller innan du beställer nya dörrar. Det kan ju knappast bli värre än vad det är nu om du börjar slipa.

4 586 Inlägg
29 maj 2008
ifall den är fin under så byt dörrarna samt bagagelucka till en som är vit lär ju alltid finnas någon då många är vita

510 Inlägg
29 maj 2008
oskars skrev:
Okej! Tack för alla tips!

Blästra känns lite dyrt och kämpigt?

Jag har fått följande priser på begagnade delar:
Vänsterdörr = 700kr
Baklucka = 900kr
Kofongare bak = 500kr

Är det vettiga priser?

Vilket jävla pris yikes returbilen.se har jävligt bra priser .. Tur man har dom nära sig .. Men ring runt till andra bilskrotar .. laga.se kan du också kolla närmaste skrot ..

Byt ut det som är mest angripet .. Bara jävligt drygt och laga så mycket .. Den andra rosten som du vill ge dig på, slipa plåtrent .. Spackla upp, lägg rostskydd, måla med samma färg (mekonomen hjälper dig med rätt färg), sen klarlacka .. Glöm inte att polera området efteråt för det kommer ganska mycket "damm" .. Men det fixar du lätt, bara du har orken wink .. Mvh johan

352 Inlägg
29 maj 2008
Jag säger som föregående.. Åk till närmsta skrot och få tag på delar till vettiga priser.. du kan ju även försöka pruta ner lite på priset om du tycker det är för dyrt.. sen eventuellt lackera om den dörren.. men som folk sagt tidigare, det är lite pyssel om du ska laga den rost som finns och det är ganska svårt att få bort all rost till 100%

//polaren

Sök