2185
Sök

200sx soppa pump slutar inte gå ! Och spridare som inte öppnar.

44 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Hare bytt spridare i min s13 och efter de fortsätter soppapumpen att gå hela tiden. Tidigare har den slutat efter några sekunder. Kan tillägga att bilen inte går igång heller. Någon som har någon bra ide ?
Senast redigerat av Erkaa (5 maj 2008)

44 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
#2
Tog upp stiften på skoj för att se om de kommer fram bränsle men dom var torra. Alltså öppnar inte spridarna. Vad akn de bero på ?

137 Inlägg
4 maj 2008
#3
har du mätt upp så att spridarna får signal? mät på kontakterna till spridarna...

Brake em' down like a shotgun !!!

44 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
#4
Är de 12v de ska va där när tändningen är på ?

44 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#5
Har 12v till alla spridare. Testade med orginalspridare och då fungerar de... Spridarna som är kassa då ? Något som går att fixa heller testa ?

Någon som kan kolla upp färgerna på spridarkablarna också misstänker att jag har fel ordning på dessa ?
Senast redigerat av Erkaa (5 maj 2008)

10 287 Inlägg
5 maj 2008
#6
Du Erka, när du skriver att det funkar med orginalspridare, menar du då att pumpen också funkar som den ska?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

44 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#7
Japp pumpen slutar att gå efter ca 5sekunder precis som den ska göra... Väldigt mysko detta. Spridarna som de inte fungerar med är 444cc skyline gtr spridare och självklart körde jag dessa med z32lmm och ett anpassat chip. Men fick ingen soppa ur någon av dom.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 maj 2008
#8
är de rätt resistans på dessa spridarna då ? kortslutning i bränsleboxen kan nog ge diverse skumma fenomen nämligen


44 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#9
Xuri skrev:
är de rätt resistans på dessa spridarna då ? kortslutning i bränsleboxen kan nog ge diverse skumma fenomen nämligen

Dom ska vara helt "bolt on" om man kör med annan lmm och ett anpassat chip.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 maj 2008
#10
Erkaa skrev:
Xuri skrev:
är de rätt resistans på dessa spridarna då ? kortslutning i bränsleboxen kan nog ge diverse skumma fenomen nämligen

Dom ska vara helt "bolt on" om man kör med annan lmm och ett anpassat chip.

jo men jag tror vi kan utesluta detta med tanke på att de inte funkar ?

ta och resistansmät ALLA spridarna ..är de samma värde i alla nya spridare...är de samma värde i dom gamla ? är de någon som har väldigt lite motstånd till skillnad mot dom andra ?


44 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#11
Dom nya spridarna ligger på 2Ohm alla precis lika. Dom gamla låg på 2-2,2Ohm. Så är ju lite mysko då att dom inte fungerar som dom ska...

10 287 Inlägg
5 maj 2008
#12
Har du provat kombinationen orginalspridare och nya chippet? Det kan ju vara chippet som är felaktigt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 503 Inlägg
5 maj 2008
#13
Låter ju som chipet tycker jag tongue Vad är det för chip?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

44 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#14
Testade gamla spridarna med steg 3 chipet, ville inte öppna då heller. Ska nog ta och testa nya spridarna med orginal chipet också. Får återkomma med resultat om de i morgon.

10 287 Inlägg
6 maj 2008
#15
Det behöver du nog inte. Chippet är felaktigt.

/Göran

Erkaa skrev:
Testade gamla spridarna med steg 3 chipet, ville inte öppna då heller. Ska nog ta och testa nya spridarna med orginal chipet också. Får återkomma med resultat om de i morgon.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök