2549
Sök

LMM botnar? Volvo S40 2,0T -98

Maskin Operatör
130 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
hej! Nu börjar jag bli jäkligt trött på att LMM botnar i min bil så fort man kör lite för fort eller fuktar bilen lite mkt, Jag har öppetluftfilter i och det är ju därför den botnar, och hur vet jag då att den botnar? jo motorlampan börjar lysa och slocknar efter ett tag och har varit i på volvo där dom såg felkod på LMM. Den är ju inte trasig eller nått sånt det är bara jävligt irriterande när motorlampan börjar lysa,

Så finns det nånting man kan gör åt detta eller måste man göra som volvo vill naturligts vis och byta ut den för 4500:- det känns som att man kan lägga dom pengarna på nånting som är trasigt iställe för att byta ut nånting som funkar.

Har ni nå tips och förslag? VÄLKOMMNA med dom, och nej jag tänker inte köra utan öppetluftfilter för att det är roligare med att öppet.

Volvo S40 2,0T

Saabvilde!
1 708 Inlägg
4 maj 2008
Hej! Om du nu inte vill ha lysande motorlampor så sätter du en bit eltejp på glaset till instrumenten, då ser du inte lampan, och du kan fortsätta åka runt och "råma" smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Maskin Operatör
130 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Larsson_Power skrev:
Hej! Om du nu inte vill ha lysande motorlampor så sätter du en bit eltejp på glaset till instrumenten, då ser du inte lampan, och du kan fortsätta åka runt och "råma" smile

haha nja det var väl inte riktigt så jag hade tänkt mig..

Volvo S40 2,0T

Saabvilde!
1 708 Inlägg
4 maj 2008
absolutrobban skrev:
Larsson_Power skrev:

haha nja det var väl inte riktigt så jag hade tänkt mig..

Haha! Kan tänka mej det, Du har ingen "kontakt" som kan släcka lampan och felkoden åt dej då? wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Maskin Operatör
130 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
nej jag har ju inte det men ett bra sätt att släckan den på är ju att ta av batterikabeln och vänta typ en halvtimme sen har den slocknat men man vill ju ha en bättre lösning, hade jag tänkt mig iaf,

Volvo S40 2,0T

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2008
absolutrobban skrev:
nej jag har ju inte det men ett bra sätt att släckan den på är ju att ta av batterikabeln och vänta typ en halvtimme sen har den slocknat men man vill ju ha en bättre lösning, hade jag tänkt mig iaf,

chipp smile

LMM bottnar inte förrens 270hk, så förmodligen säger bilen till dig att det är nått som inte stämmer (går bättre än den borde)

vad laddar bilen förresten? inget ajja baja pys väl?
Senast redigerat av torpis (4 maj 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Maskin Operatör
130 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
torpis skrev:
absolutrobban skrev:

chipp smile

LMM bottnar inte förrens 270hk, så förmodligen säger bilen till dig att det är nått som inte stämmer (går bättre än den borde)

vad laddar bilen förresten? inget ajja baja pys väl?

Nej den är ju inte chippad och inte har jag varit och pillat på laddtrycket heller, jag har bara öppet luftfilter och frågar ni mig så går bilen bättre med det men det är ju så jävla irriterade när motorlampan ska behöva lysa, den slocknar efter 5 omstarter efter som att det inte är något "alvarligt" fel så att säga. Men hur som helst hur ska man kunna åtgärda detta? för ena sättet och få lite pys i en s40 så äre öppet luftfilter för att sätta in en öppen dump kommer inte ens på fråga efter som att det bara blir fel på bilen då.

Volvo S40 2,0T

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2008
kolla vad den laddar, luftfilter gör inget för prestandan. du kan ju ha fel på laddtryckstyrningen.

skulle den ladda som den skall (ca 0.5bar) så är mitt förslag är ändå ett chipp, då får du mer pulver på ett korrekt sätt smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Maskin Operatör
130 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Jo jag ska chippa den också smile Hm ja jag har länge funderat på att sätta in en laddtrycksmätare så det kanske är dax nu då. Men kan det vara det felet då? när felkoderna säger nånting annat?

Volvo S40 2,0T

Sök