de hade nog vatt lättare att montera motorn bak om du endå ska bakhjulskonventera , ta ut baksätena o släng i motorn, då vet du att den kommer passa iaf..
Jo det e klart men det ska ända vara en bil man kan ta med ett par kompisar och glida en sväng på stan
Det "svåra" om nu något av detta är speciellt lätt är ju att bygga om bakvagnen till bakhjulsdrift. Sen att knöka in motorn är ju mindre krångligt om man flyttar torpedväggen och bygger en egen kardantunnel.
jisses, det blir inte mycket golf kvar efter allt detaa...
Varför behöver det bli så krångligt då? Snor drivlina och bakvagn från en BMW så borde det inte bli överdrivet meckigt... Jag tycker att du kör på en v8, att trycka dit en v6 förlorar du ju 50% av utmaningen på Vet inte hur Audis 4,2 ser ut gällande mått så jag tar Chevy sb som referens och jag ser absolut ingenting omöjligt i det. VW själva tryckte ju ned en lambo 12a (eller var det v10an?) i en golf så varför inte? Lycka till och börja bygg snarast för jag är ivrig att se ressultatet!
Ja, varför gå halva vägen med en v6 när man ändå måste göra i princip lika mkt jobb Har funderat på en diseldrivlina från typ, BMW Den är väldigt stor men ja tycker det borde gå Ja, byggandet kommer igång så fort ja fått tag på det mesta i delar och skaffat en annan bruksbil så länge det mesta hänger på hur stor nästa lön blir (A)
Sätt V8'n mitt i bilen som n0b0dy säger. Sen tar du bakvagnen från en A4 quattro och svetsar i där bak. Borde väl hålla tycker jag. Vore ju totalballt och göra ett sånt bygge! Fränt med fyrhjulsdrift också kanske?
Jo men som sagt lite "brukstbil" får det fortfarande vara Njaaa fård et bli på furhjulsbiten, vill få känslar av en "äkta" drift bil om det nu går ur en golf
Jag har både en golf 3a och en Audi S6 med V8... Tror fan inte att du får in V8an i golfen
har redan visat ett inlägg som bevisar motsatsen men för att göra det klart en gång till: folk är väldigt känsliga när det gäller att få in stora motorer en V8 i en golf innebär jobb men det går till och med få det att se bra ut när man snackar om hur stor motor man får in i en bil ska du kolla på den här killen som har en RR 27 liters V12 motor i sin sd1...
Du vet att det är max 10kW/100kg fordonsvikt på ombyggt fordon. Med en 300Hkr 4.2 V8:a så måste du ha en bil på två ton för att få regga den som ombyggt fordon.
/Göran
landgren skrev:
Ja den ska reggas, hela ramen ska förstärkas, nya bromsar osv, ombyggt fordon blir det
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Du vet att det är max 10kW/100kg fordonsvikt på ombyggt fordon. Med en 300Hkr 4.2 V8:a så måste du ha en bil på två ton för att få regga den som ombyggt fordon.
/Göran
landgren skrev:
Ja den ska reggas, hela ramen ska förstärkas, nya bromsar osv, ombyggt fordon blir det
Ja det finns problem med allt.. Men med en bänkning och lågt ladd skulle det kunna gå (?)
Jag har både en golf 3a och en Audi S6 med V8... Tror fan inte att du får in V8an i golfen
har redan visat ett inlägg som bevisar motsatsen men för att göra det klart en gång till: folk är väldigt känsliga när det gäller att få in stora motorer en V8 i en golf innebär jobb men det går till och med få det att se bra ut när man snackar om hur stor motor man får in i en bil ska du kolla på den här killen som har en RR 27 liters V12 motor i sin sd1...
Så man kan väl sammanfatta så här långt; *V8 rakställ, bakhjulsdrift och det får plats
Mer tips på vilken drivlina tillexempel?
Skriv!!! Alla får lägga sig i ^^ !
Golf 2:an med northstar är tvärställd mest pga av att bilen ska se orginal ut förmodligen får du flytta bak torped väggen en bit om du vill ha rakställd hur mycket beror på om du ska ha kylare etc fram eller bak men som sagt tvärställd får plats med kylare etc bak i bilen
här har du rakställd v8 i en golf 1:
som du ser blir det en del modifieringar men det är 100% genomförbart utan att kapa hela bilen i bitar...
har redan visat ett inlägg som bevisar motsatsen men för att göra det klart en gång till: folk är väldigt känsliga när det gäller att få in stora motorer en V8 i en golf innebär jobb men det går till och med få det att se bra ut när man snackar om hur stor motor man får in i en bil ska du kolla på den här killen som har en RR 27 liters V12 motor i sin sd1...
Så man kan väl sammanfatta så här långt; *V8 rakställ, bakhjulsdrift och det får plats
Mer tips på vilken drivlina tillexempel?
Skriv!!! Alla får lägga sig i ^^ !
Golf 2:an med northstar är tvärställd mest pga av att bilen ska se orginal ut förmodligen får du flytta bak torped väggen en bit om du vill ha rakställd hur mycket beror på om du ska ha kylare etc fram eller bak men som sagt tvärställd får plats med kylare etc bak i bilen
som du ser blir det en del modifieringar men det är 100% genomförbart utan att kapa hela bilen i bitar...
Ja det får flyttas lite hehe... det blir ju lite lättare med rakställd eftersom det ska vara bakhjulsdrift.. Har inte funderat ut kylare osv än så ge mig gärna tips, vill ju helst ha det fram eftersom bilen ska gå som både race och show... Och ha det i bagagen på en liten golf(?) tror inte ja gillar den idèen men man vet aldrig, baslådan får kanske bytas ut mot ett kyl
Och ha det i bagagen på en liten golf(?) tror inte ja gillar den idèen men man vet aldrig, baslådan får kanske bytas ut mot ett kyl
du behöver inte nödvändigtvis ha nånting bak men ska du få plats med allt + turbosar(?) så får du npg bygga rör ram...en 4.2L kan gå i med lite custom byggnation med allt fram om du planerar ordentligt för alla dragningar av slangar/el etc...
Och ha det i bagagen på en liten golf(?) tror inte ja gillar den idèen men man vet aldrig, baslådan får kanske bytas ut mot ett kyl
du behöver inte nödvändigtvis ha nånting bak men ska du få plats med allt + turbosar(?) så får du npg bygga rör ram...en 4.2L kan gå i med lite custom byggnation med allt fram om du planerar ordentligt för alla dragningar av slangar/el etc...
Det kommer bli en hel del planering av sånt ja.. vet inte än hur det kommer bli med turbosar och det, är ju en dröm men plånboken kommer nog säga stopp.. Men om detta blir v kommer jag iallefall spara utrymme för dom till senare uppgradering.. Kanske får ta det lite pö om pö om du fattar Rör ram kommer jag nog bli tvungen till för annars kommer den nog absolut inte kunna bli besiktigad, eller iaf någon uppgradering av chassi Någon idé på bakaxel?
Men med en bänkning och lågt ladd skulle det kunna gå (?)
Lästa på SFRO´s hemsida och det står så här:
Max effekt 15kW Din / 100kg tjänstevikt.
Det betyder att golfen som väger ca 1200 kg går att besiktia med en motor på ca 250 hk. En V8 väger ju betydligt mer än 1.8:an som sitter i idag, sen kommer det ju nya hjulupphängning fram och bak. detta borde ju göra att bilen kommer snudda inom gänserna (?) Eller tänker ja fel?
Så vitt jag vet så är Audi:s V8:or på 4.2L från tex A8 på 296, 300, 334, 340 eller 360Hkr. /Göran
landgren skrev:
Max effekt 15kW Din / 100kg tjänstevikt.
Det betyder att golfen som väger ca 1200 kg går att besiktia med en motor på ca 250 hk. En V8 väger ju betydligt mer än 1.8:an som sitter i idag, sen kommer det ju nya hjulupphängning fram och bak. detta borde ju göra att bilen kommer snudda inom gänserna (?) Eller tänker ja fel?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Det lättaste för dig blir ju att regga den som amatörbyggt fordon, mycket mer frihet med reglerna då, reggar du den som ombyggt fordon så kan du bla inte turbokonvertera motor, mitt tips ring och prata med en besiktningsgubbe från sfro, dom brukar vara väldigt hjälpsamma med alla frågor
Det lättaste för dig blir ju att regga den som amatörbyggt fordon, mycket mer frihet med reglerna då, reggar du den som ombyggt fordon så kan du bla inte turbokonvertera motor, mitt tips ring och prata med en besiktningsgubbe från sfro, dom brukar vara väldigt hjälpsamma med alla frågor
Det låter som en riktigt bra idé ska nog ta att göra det med en gång
Haha jo men ja har redan konstaterat att den idéen inte är av intresse
Snackade precis med en besiknings gubbe. Vid byte till Audis v6 på 2,7 liter med biturbo och bakhjulsdrift så blir det amatörmössigt fordon med en gång, Han rekomenderade att bygga ett helt nytt chassi efter alla konstens regler för att få det vridstark och så. Med vad tycks nu då? en 2,7 liters v6 biturbo på 265 (?) hk eller V8 på 4,2 liter ? Vill man ha biturbo på 4,2:an kommer det ju kosta en hel del och mkt byte av delar...... men det är ju oxå V8 (!) och mycket större 2,7:an är ett rätt bra utgångsobjekt för vidare trim (?)(?)(?) !!!