2652
Sök

Wtf blivit anmäld för vårdlöshet i trafik av en permobilgubbe

Meister
6 763 Inlägg
5 maj 2008
TheFinnishFlash skrev:
chrizz skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Jag körde ju lungt, sen kom jag ut ur bostads området (eller på sida av), då kunde jag inte hålla mig från gasen tongue
sen är det 50 väg där, är det inte så att man får axxa upp hur fort man vill ?

Nej, det får du inte. Du ska visa hänsyn till övriga medtrafikanter, och det inkluderar farbrorn i permobil. Om du är helt ensam på vägen, inte en käft i närheten så gasa på, ingen kan hindra dig, men så fort det finns folk i närheten så måste du visa hänsyn, och det gör du inte genom att varva på max på 1:an, även om det är upp till laglig hastighet bara.

Jo men sen är det lite roligt det här, man kan aldrig vara säker på att man är själv, jag trodde att jag var själv, det var inga folk, inga bilar...men visst fan var det en permobil där någonstans..det var vid 21.30
sen kan man fråga sig vad fan han hade på vägen att göra

Jag undrar va fan du hade på vägen och göra vid den tiden. Han hade förmodligen lika stor anledning som du om inte större. Sen att de låter som om de går fort men inte gör de är en annan femma.

Med lem
164 Inlägg
5 maj 2008
Marcus_Turbo skrev:
Instabil skrev:
En polare råkade ut för nått liknande och han blev av med lappen. polisen ringde och frågade om han kört sin bil vid ett visst klockslag, han svara naturligtvis ja  och då svarade dom med att kalla in honom till förhör.

Det var Någon som sett att han körde mot rött, och han fick frågan om det var så ? Nej sa han naturligtvis men den som sett honom hade ett vittne och när det hela togs upp i rätten så torskade han på det..

Han är en lugn och städad person som definitivt inte leker eller gasar så jag är tveksam till att han skulle kört mot rött, men tydligen så kan man bli dömd om det står två mot en i rätten .. '!  så ropa inte hej förens du har klarat en rättegång..!

Min fråga är VARFÖR någon gör som "gubben" gjorde? han måste vara extremt för rätt och fel för att ens orka dra nått sånt till rätten ..

I ett sådant läge skulle ju din polare varit snabb och skaffat sig ett eget vitne typ att en polare åkt med eller nåt i den stilen, hade dom aldrig kunnat bevisa wink

Han är ju pastor så han ville hålla sig på den smala vägen .. jag vet ju hur jag hade agerat *ler*

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
5 maj 2008
Det jag inte förstår är att trådskaparen först skriver att han inte såg permisen, efter några inlägg så såg han honom tydligen.
Hade du inte sett honom så var det kanske skymd sikt? Därmed ännu en anledning till att inte gasa på för mkt.
Sen måste du själv hajja, att en person utan körkort själv (tvivlar starkt på att permisen har körkort) upplever både hastigheter och ljud kraftigt överdrivet.
Varvar du ut på ettan, så kan han få för sig att du varvar ur på tvåan. Vad vet han?

Står jag vid rösljus vid 30-väg, och får grönt, så spinner inte jag upp till 30 och använder sen bortförklaringen "-men jag körde max 30".

Varvar du ut på ettans växel, så gör du det för att slänga i tvåan. Inte för att trampa på bromspedalen och tvärnita för att inte överskrida 30km/h som gäller.. eller hur?

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

906 Inlägg
5 maj 2008
Att köra mot rött och köra "fort" är en j*vla skillnad, ett öga kan se vad någon gör(kör mot rött), dock kan aldrig ett öga mäta hastigheten, så blir lite jobbigare för gubben att bevisa att han körde fort, om detta nu skedde.

=)

Med lem
164 Inlägg
5 maj 2008
740Fors skrev:
Att köra mot rött och köra "fort" är en j*vla skillnad, ett öga kan se vad någon gör(kör mot rött), dock kan aldrig ett öga mäta hastigheten, så blir lite jobbigare för gubben att bevisa att han körde fort, om detta nu skedde.

Klart det är skillnad men jag läste vid ett tillfälle om en MC-olycka där en 14-åring sa att hojen körde i 70-80 på en 50 väg ? och rätten valde att gå på den linje.! HUR kan en 14-åring bedöma hastigheten ? 

så det var inte på nått sätt menat som en jämförelse uten mer att alla amatör dommare/jusrister/poliser, kanske inte vet hur det går till i en rätte gång ? det behöver inte vara sanningen som "segrar".!

Sanning eller sanning ? det finns ju ibland två sanningar ? man uppfattar inte alltid allt likadant.. !
Senast redigerat av Instabil (5 maj 2008)

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

blacken
5 maj 2008
Du kan nog "simma lugnt" det finns inte en rövare att gubben kan bevisa på ett trovärdigt sätt din hastighet vid det aktuella tillfället. Men däremot så kan du kanske torska på vårdslöshet i trafik. Ta det lugnt och kör som "folk" när det finns grinigt folk i faggorna..

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
5 maj 2008
Jojje_ skrev:
Det jag inte förstår är att trådskaparen först skriver att han inte såg permisen, efter några inlägg så såg han honom tydligen.
Hade du inte sett honom så var det kanske skymd sikt? Därmed ännu en anledning till att inte gasa på för mkt.
Sen måste du själv hajja, att en person utan körkort själv (tvivlar starkt på att permisen har körkort) upplever både hastigheter och ljud kraftigt överdrivet.
Varvar du ut på ettan, så kan han få för sig att du varvar ur på tvåan. Vad vet han?

Står jag vid rösljus vid 30-väg, och får grönt, så spinner inte jag upp till 30 och använder sen bortförklaringen "-men jag körde max 30".

Varvar du ut på ettans växel, så gör du det för att slänga i tvåan. Inte för att trampa på bromspedalen och tvärnita för att inte överskrida 30km/h som gäller.. eller hur?

Jag tror inte trådskaparen sett honom utan när han blev anmäld så fick han reda på vad han påstås ha gjort, var och när.

KHRacing
5 maj 2008
TheFinnishFlash skrev:
Det var 50 väg, får man inte axxa upp till 50 fort då eller ?
du kanske åker till bana så fort du vill trycka ner gasen lite gran ?

Nej, kan resultera i att du åker dit för Vårdslöshet i trafik,  eller för skapande utav onödigt buller m.m

12 086 Inlägg
5 maj 2008
haha vafan är de här för moralpredikan?

Jag vet precis hur du känner dig.. jag hade kunnat gjort exakt samma sak, med delade åsikter!
Kör hårt, gubbkukar i permobiler är inte kända för sina glada humör!

263 Inlägg
5 maj 2008
Instabil skrev:
740Fors skrev:

Klart det är skillnad men jag läste vid ett tillfälle om en MC-olycka där en 14-åring sa att hojen körde i 70-80 på en 50 väg ? och rätten valde att gå på den linje.! HUR kan en 14-åring bedöma hastigheten ? 

så det var inte på nått sätt menat som en jämförelse uten mer att alla amatör dommare/jusrister/poliser, kanske inte vet hur det går till i en rätte gång ? det behöver inte vara sanningen som "segrar".!

Sanning eller sanning ? det finns ju ibland två sanningar ? man uppfattar inte alltid allt likadant.. !

blev det inga bromspår då? de brukar ju kunna se på bromsspåren ungefär hur fort man kört

33 Inlägg
5 maj 2008
Jag tycker att gasglada dårar som gasar,spinner där det är max 50km/h ska inte få ha körkort.
För det första så förstör dom för resten av oss entusiaster, sen så finns det ju "risk" för att de sänker hastigheterna mer eftersom ni gasar o väsnas.
Åk till en bana o gasa skiten ur er istället!! Det är rena fjortistakter att gasa o burna i tätbebyggt område.
Vem blir impad???
Ju mer väsen o avgaser det blir i städerna desto svårare blir det för oss andra, det resulterar som jag sagt i hårdare regler o sänkta hastigheter. DET GAGNAR INGA!!!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
5 maj 2008
Bättre med hjulspinn upp till 50km/h än 150km/h på 50 väg!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

409 Inlägg
5 maj 2008
du hängde lite på korvmojjen när en snubbe frågade om han fick prova bilen. visst sa du och gav honom nycklarna.

263 Inlägg
5 maj 2008
Fossorna skrev:
Det är lustigt att så fort saker och ting händer någon annan än en själv så finns det viktig pettrar som går till kyrkan varje söndag, ställer ut mjölk åt igelkottar, och har aldrig kommit på frågan att köra över hastighets begränsningar.
Eller gasa just bara för att det är lite skoj...Alla blir väldigt duktiga här, och måste påpeka hur fel någon har gjort och säga att så skulle aldrig jag göra.
Sen när ni själva blir av med kortet eller får böter då är det fel på allt annat än en själv...

Fast vi svenskar är ju väldigt duktiga

Ps Du som blir upprörd eller känner dig träffad behöver inte hacka på min stavning el dylikt..

igelkottar ska inte ha mjölk! ^^

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 maj 2008
sorry för onödigt inlägg men jag bara måste... lollollollol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 156 Inlägg
5 maj 2008
Ta det som en man. Om du nu har blivit polisanmäld så är det bara att säga sanningen.
För du har ju tydligen buskört lite, även om du kanske inte kört olagligt fort?
Ska jag vara ärlig så tror jag att han var lite avundsjuk på dig och att han troligen inte
har anmält dig, utan bara sa så. Polisen lär nog lägga ner ärendet om han nu, mot
förmodan, har anmält dig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Avstängd
653 Inlägg
5 maj 2008
Haha för fan... Ingen här med en bil med någorlunda bra effekt kan komma o säga att den ALDRIG gasar på ibland "Typ upp till 50" för tror jag inte på ett skit på... Fan vad alla ska va duktiga o felfria här i forumet när nån annan har "gjort fel" suck.

Jag har rätt i vad jag än säger.

4 299 Inlägg
5 maj 2008
E de bara gubben som sagt att han polisanmält dig så behöver du nog inte oroa dig förrän polisen hört av sig. Sånna där tomma hot kommer rätt ofta från dom äldre.

Avstängd
1 266 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Men han har anmält mig, aja vid den tidpunkten så var jag instämplad på jobbet hursomhelst..har vittnen att jag var på jobbet då.. wink

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

4 299 Inlägg
5 maj 2008
TheFinnishFlash skrev:
Men han har anmält mig, aja vid den tidpunkten så var jag instämplad på jobbet hursomhelst..har vittnen att jag var på jobbet då.. wink

ok, dåså, inge snack om saken wink
Hehe, ok roll

Sök