3437
Sök

Jobba som fotograf.

nicko_
5 maj 2008
Trådstartare
Hejsan

Undrade lite hur ni som jobbar som fotografer idag har kommit dit ni är idag, har ni några tips. Vill gärna utväckla mig och bli duktigare och skulle kunna tänka mig att jobba som fotograf när jag blir stor.

Sen undrar jag om det finns någon fotograf som skulle behöva ha en assistent eller liknande i sommar vid t.ex evenemang, skulle vara väldigt intresserad av att få vara med och få se hur det är att jobba ute i fält.

//Nicko

Fartsyndare
278 Inlägg
5 maj 2008
nicko_ skrev:
Hejsan

Undrade lite hur ni som jobbar som fotografer idag har kommit dit ni är idag, har ni några tips. Vill gärna utväckla mig och bli duktigare och skulle kunna tänka mig att jobba som fotograf när jag blir stor.

Sen undrar jag om det finns någon fotograf som skulle behöva ha en assistent eller liknande i sommar vid t.ex evenemang, skulle vara väldigt intresserad av att få vara med och få se hur det är att jobba ute i fält.

//Nicko

Att bli fotograf som i jobba med porträtt är väl bara att marknadsföra sig som fan i tidningar och dylikt och prestera. Däremot är de osäkra tider och svårt att leva på.

Ska man tjäna bra som fotograf är det reklamfotograf man får bli. Bästa sättet är att komma in som assistent. De kan man jobba som i flera år innan man har nätverk/kunder nog att leva på det.

Att starta eget är oerhört dyrt om du ska kunna jobba mot större kunder/reklambyråer, därav är de alltid bäst att  gå assistent och sen anställas av dem då de redan är utrustade till viss mån.

yrkesfotograf inom reklam och företag.

Sök