2940
Sök

En pendlarbil i 30-50000:- klassen

10 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Jag är påjakt efter en ny bil som ska användas för lite långpendling.

Har funderat på en BMW 520 91-95. Men törs man köpa en sån eller finns risken att det blir en väldigt dyr bil?

Andra förslag på bra, trevliga pendlar bensinare med lite motor?

40 Inlägg
10 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Metaphor skrev:
a3 1,8T?

känns så liten när jag ska skjutsa grejor

brukar köra runt med en del musikinstrument och dyl..

801 Inlägg
5 maj 2008
en skoda felicia 1.3 dem går nästan på hopp och drömmar, billiga reservdelar med, om den nu mot förmodan skulle gå sönder.

Edit : combi modellen då såklart, den går det att lasta mkt i
Senast redigerat av Roundcube (5 maj 2008)

10 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
felicia går säkert billigt men vill att det ska hända något när jag trycker på gasen och den ska vara ganska bekväm..

men tack för tipset smile

Lärare
50 Inlägg
5 maj 2008
Va inteligent, köp en smart!

"Om något funkar, skruva sönder det och kolla varför!"

40 Inlägg
5 maj 2008
Voltage, en golf 1,6 kombi  hyffsat drag i den om den är fräsch sen relativt med utrymme i kombi smile

10 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
golf kombi är ingte dumt alternativ egentligen..

även om jag hoppats på att folk skulle komma och ge förslag på lite större sedaner typ volvo, saab och BMW tongue

40 Inlägg
5 maj 2008
jo jag tänkte ju såklart på 2,0T v40 och saabs 2,0T också för du ville inte ha så mkt motor, men tänkte dom är ju ltie dyrare i drift så tongue

10 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Men BMW 520 är inget att satsa på?

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
5 maj 2008
Gör som en bekant, leta noga å köp en golf kombi 1,8T. Dom finns men är ovanliga, går skapligt billigt å bra, speciellt efter att man chippat... Rymms en hel del i dom också...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Körv
3 535 Inlägg
5 maj 2008
Passat 1.8T wink

Truckdriving Man

terazzi
5 maj 2008
Honda Civic Vti smile billig,går billigt,billig i försäkring,massa delar om du vill ha gå fortare bitar i den wink big_smile

Markolainen
5 maj 2008
Nu förstår jag inte;
Du vill ha en pendlarbil, men det är viktigt att det ska hända något när man gasar.
Är det inte bättre att skaffa något så snålt som möjligt?

Men skaffa hellre en Audi A4, Passat, Golf eller liknande då dessa drar mindre bensin i jämförelse med BMW med tanke på hur hårt de går.
Honda Civic är ju i minsta laget, men de går riktigt bra med tanke på bränsleförbrukningen.
Dock vill man inte krocka med en Civic, särskilt inte i lite högre hastigheter.

10 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Markolainen skrev:
Nu förstår jag inte;
Du vill ha en pendlarbil, men det är viktigt att det ska hända något när man gasar.
Är det inte bättre att skaffa något så snålt som möjligt?

Men skaffa hellre en Audi A4, Passat, Golf eller liknande då dessa drar mindre bensin i jämförelse med BMW med tanke på hur hårt de går.
Honda Civic är ju i minsta laget, men de går riktigt bra med tanke på bränsleförbrukningen.
Dock vill man inte krocka med en Civic, särskilt inte i lite högre hastigheter.

Pendlar bil kanske är att ta i eftersom att den inte ska pendlas under å lång tid.. Men många resor kommer vara långa och då vill jag ha något bekvämt.

Men jag vill gärna också ha något att glida med när jag inte pendlar tongue

men passat eller A4 är bra alternativ

1 353 Inlägg
5 maj 2008
Mercedes 240-300TE 92-96. väldigt stort lastutrymme. du åker hur skönt som helst i dem, är ofta rätt bra utrustade från fabrik.

nackdelen är väl att dom är vanligare med automat än manuell, om det nu spelar någon roll ^^

There's no replacement for displacement

53 Inlägg
6 maj 2008
Skoda Octavia 1.8T kombi då,billig o bra!  smile

216 Inlägg
6 maj 2008
volvo 850 turbodiesel
mkt trevligt bil kanske inte den vasate med klart duglig

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

288 Inlägg
6 maj 2008
Audi a4 tdi, dessa bilar rullar billigt och långt, dock var de föredda med fel i framvagn, men är det fixat så rullar Audi långt och håller andrahandsvärdet bra. Manuell låda förståss.

Yrkesförare
1 073 Inlägg

Sök