tobee skrev:laika skrev:Sen är det absolut största hindret i hela miljöarbetet den mänskliga faktorn. Ingen vill förändra sin livsstil och konsumtionsmönster. Det återspeglar sig i ditt inlägg för du utgår ifrån att folk måste pendla 5mil men det är inget som är gjutet i betong. Det hör ihopp med att landets infrastruktur är byggd för att passa ett samhälle som inte är hållbart. Men det går att strukturera om landet relativt snabbt för att bli hållbart men återigen är vi för konservativa och tröga för att vilja ändra oss.
Här slår du verkligen huvudet på spiken. Dom här raderna visar verkligen vilka två olika världar vi lever i. Tror du verkligen på fullaste allvar att man kan tvinga in folk i storstäderna? Hur tror du dessa människor kommer att känna sig? Det är ett skrämmande sätt att argumentera på och väldigt osolidariskt. Men det är precis vad som sker. Folk blir tvingade att bo någonstans där dom inte trivs. Alla kan inte trivas i storstan, själv får jag panik efter runt en vecka i stockholm och det är verkligen så att jag MÅSTE därifrån. Människor måste få vara olika... Annars blir dom olyckliga å ja, då får samhället ett annat problem att ta tag i. Politikerna borde utgå från att dom "tröga" småortsfolket inte vill ändra sig, för så är det faktiskt...
Du verkar verkar vara blivande akademiker och ganska påläst. Men jag kan inte ta dig riktigt på allvar för som så många andra som läser mycket så faller dom eget grepp. Du ser helt enkelt inte verkligeheten som den är. För mycket fakta, för lite vett. Ut å träffa vanliga människor som berörs istället, så kanske du får en liten annan syn på det hela. Du argumenterar för saker som för mig är orealistiskt då jag försvarar lanedsbyggden. Då blir det hela ganska trångsynt och tråkigt. Är du lite miljöpartist kanske? Å nej, det var ingen komplimang...
håller faktiskt med där till 100% samt att laika säger att han/hon inte tankar på shell, inte köper från cocacola, undviker flyg med mera. detta måste vara för att spara på miljön. varför har du då köpt andra fälgar till bilen. neonljus i bilen med mera. det skadar miljön att tillverka dessa saker samt att när du kopplar in mer el saker i bilen så drar det mer bensin.
jag har absolut inget emot att byta grejer på bilen o så för att få den snyggare. men jag står heller inte för att man ska rädda miljön till 100%.. det går faktiskt inte i vårat sammhälle. ska det fungera får vi jämna allt med marken o starta om o aldrig börja med någonform av industri igen. ingen eldning. säger sig själv att det inte går.
enda jag tycker är fel är att sverige är för trångsynta med att alla ska bo i städer nära sina arbeten. och då kunna gå istället för att använda bilar. men vad ska vi då med bilar till. dagen då jag har råd att köpa mig ett hus kommer jag göra det utanför staden då jag trivs bättre där. dessutom så är det bättre för barn att inte växa upp i betong djungeln enligt mig.
sen att folk säger att staten ökar skatten på bensin för att dra in mer pengar så vi kan göra olika saker är BULLSHIT, varför hade moderaterna icke använt en JÄVLA massa pengar som drogs in på skatter under 2007?? det sa dom själva för ett tag sen i ett utalande i tv. men dom kunde ej svara på varför dom inte använt pengarna och vad pengarna ska gå till. pengarna kommer säkerligen förskingras och gå ner i deras egna fickor på ett eller annat sätt.
säger bara det sänk skatterna på iaf bensin och livsmedel. för det är inte nödvändigt att betala 13-15kr / liter bensin/diesel, om priset ökar hela tiden så mkt som det gör i sverige varför stiger det inte så mkt i övriga världen? jo för att sveriges regering är giriga. allt för mig just nu.
0
0
0
0