3235
Sök

Ärr på hakan, ersättning?

64 Inlägg
9 november 2009
sorry om jag skriver i en gammal tråd, men vet någon om man måste ha anmält olyckan precis när den hände?

jag ramlade när jag åkte longboard för 6-7 månader sedan och skrapade upp mej en del och har 4 synliga ärr kvar..  tongue

12 086 Inlägg
9 november 2009
jaans skrev:
sorry om jag skriver i en gammal tråd, men vet någon om man måste ha anmält olyckan precis när den hände?

jag ramlade när jag åkte longboard för 6-7 månader sedan och skrapade upp mej en del och har 4 synliga ärr kvar..  tongue

Det är kört, sådant måste dokumenteras när de händer.

8 885 Inlägg
10 november 2009
jaans skrev:

Så länge du har anlitat sjukvården ska det inte vara några problem allt finns i dina journaler, ringa till ditt FB och fråga är ett första steg

Fotograf på tierpidag.se

fotointresserad
2 307 Inlägg
11 januari 2010
Passar på att höja tråden med en liten fråga till er som fått ut ersättning..

Hur lång tid tog ert ärende att handlägga från det att ni hade skickat in bilderna? Har själv väntat i strax över två månader på beslut nu.

NissanMotorsport
11 januari 2010
Trådstartare
Norde skrev:

Hur lång tid tog ert ärende att handlägga från det att ni hade skickat in bilderna? Har själv väntat i strax över två månader på beslut nu.

2-3 veckor tog det för mig.. smile men har hört från andra att de kan ta tid, ja hade kanske bara tur.. smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 januari 2010
Jag har också hört detta... jag har en del ärr också. Sorry om jag bryter tråden, men måste ändå kolla. Jag har 2st ärr precis över "the holy snake", som vi kan säga. Nä, så. Men långt ner. Och det var så att min bukvägg sprack när jag ansträngde mig på en praktikplats för ett par år sedan, så att tarmarna petade ut. Då var dom tvungna att skära upp, sätta in nått "skydd" och sedan sy igen.

Det har varit folk som har sagt till mig att man kan få pengar för det. Trots att det säkert var 5 - 6 år sedan så syns ärret otroligt mycket. Skulle kunna lägga upp bilder, men jag vet inte om jag är jättepepp på att sitta och ta kort ner i byxorna! big_smile

NissanMotorsport
21 januari 2010
Trådstartare
Det börjar närma sig 2 år ssedan det hände, då kan jag ta ut mer pengar från Folksam.. hur mycket tror ni man kan få därifrån ca? smile Är folksam kända för att vara snåla eller vad? kan de blir större summa än dom 35.000 kronorna ja fick från ett annat försärkingsbolag? smile
Senast redigerat av NissanMotorsport (21 januari 2010)

8 885 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Det börjar närma sig 2 år ssedan det hände, då kan jag ta ut mer pengar från Folksam.. hur mycket tror ni man kan få därifrån ca? smile Är folksam kända för att vara snåla eller vad? kan de blir större summa än dom 35.000 kronorna ja fick från ett annat försärkingsbolag? smile

Om det nu gått över 2år sedan olyckan så undrar jag om du fått något i från AFA?
Du borde rimligtvis fått ersättning från dom med eftersom det är en arbetsskadeolycka eller har ni missat AFA helt?

Fotograf på tierpidag.se

NissanMotorsport
21 januari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:

Om det nu gått över 2år sedan olyckan så undrar jag om du fått något i från AFA?
Du borde rimligtvis fått ersättning från dom med eftersom det är en arbetsskadeolycka eller har ni missat AFA helt?

Nej dom pengarna har ja fått smile ca 35.000 kr fick ja därifrån.. de va när de hade gått 1 år..nu på 2a året kan ja ta ut mer pengar från folksam smile nyfiken hur mycke de kan vara

8 885 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:

Nej dom pengarna har ja fått smile ca 35.000 kr fick ja därifrån.. de va när de hade gått 1 år..nu på 2a året kan ja ta ut mer pengar från folksam smile nyfiken hur mycke de kan vara

Nu vet ju inte jag vad du har för försäkringar och hur du gjort din anmälan, men har du inte fått något svar i från ditt FB?
Har svårt att tro att du kan få ersättning 2 gånger för 1 skada.

Fotograf på tierpidag.se

NissanMotorsport
21 januari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:

Nu vet ju inte jag vad du har för försäkringar och hur du gjort din anmälan, men har du inte fått något svar i från ditt FB?

De är en försäkring i folksam som morsan gjort på mig, för ungdomar upp till 25 år..så då kan jag få från två ställen..det har vi pratat med dom också om så det är klart smile 1 Maj ska ja skicka in bilder på ärret

fotointresserad
2 307 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Norde skrev:

2-3 veckor tog det för mig.. smile men har hört från andra att de kan ta tid, ja hade kanske bara tur.. smile

2-3 veckor bara? Gött för dig tongue Visserligen skrev de att det skulle ta ett tag men så här länge hade då inte jag förväntat mig..

8 885 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:

De är en försäkring i folksam som morsan gjort på mig, för ungdomar upp till 25 år..så då kan jag få från två ställen..det har vi pratat med dom också om så det är klart smile 1 Maj ska ja skicka in bilder på ärret

Ok, ja har din Mamma en Barn/Ungdomsförsäkring så räknas ersättningen efter vilket försäkringspelopp hon valt.

Fotograf på tierpidag.se

NissanMotorsport
21 januari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:

Ok, ja har din Mamma en Barn/Ungdomsförsäkring så räknas ersättningen efter vilket försäkringspelopp hon valt.

Näe, inte i det hon har, är något medlemsgrej, pratade me henne nyss och hon säger att försäkringsbeloppet hon valt inte gäller nu tongue

8 885 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:

Näe, inte i det hon har, är något medlemsgrej, pratade me henne nyss och hon säger att försäkringsbeloppet hon valt inte gäller nu tongue

Med så luddiga svar som "medlemsgrej" så föreslår jag att ni väntar till 1 Maj då ni ska skicka in bilder och övrig info, men ha inte allt för stora förhoppningar på ersättning.

Bättre att ha låga förväntnigar så blir man inte besviken.

Fotograf på tierpidag.se

NissanMotorsport
21 januari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:

Med så luddiga svar som "medlemsgrej" så föreslår jag att ni väntar till 1 Maj då ni ska skicka in bilder och övrig info, men ha inte allt för stora förhoppningar på ersättning.

Bättre att ha låga förväntnigar så blir man inte besviken.

Ja, men jag vet inte vad det innebär, och jag har ingen lust att göra större forskningar vad "medlemsgrejen" är. Den egentliga frågan var ju hur mycket ni tippar på att jag kan få och om Folksam är kända för att vara snåla eller inte.

Vi har pratat med Folksam och det är helt säkert att jag får ersättning.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 januari 2010
lånar tråden lite.
Allt finns dokumenterat hos sjukhus.
Är detta nått som jag kan ta ut på försäkringen sad
Handleden är kass ännu. den funkar ca 70% bara

Handleden sydd + platta & 4 skruvar i. ( hände för 3-4 mån sen med cross olycka )
http://img63.imageshack.us/img63/3630/getattachmentaspxev.jpg
Tumme klämd på bildörren för 7-8 år sedan.
http://img43.imageshack.us/img43/4306/getattachmentaspxkj.jpg

dessa skador är på samma hand, vänster.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (23 januari 2010)

C H E V R O L E T <3

fotointresserad
2 307 Inlägg
23 januari 2010
Är det dokumenterat hos sjukhuset så ska det inte vara nå problem. Däremot måste du vänta ett år efter operationen innan du kan börja söka ersättning.

NissanMotorsport
23 januari 2010
Trådstartare
Aa de ska gå, ring till ditt försäkringsbolag och hör smile du får nogvänta som sagt ett tag bara tills de läkt ordentligt

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 januari 2010
Oki , Tackar för infon, Är helt novis när det gäller detta så

C H E V R O L E T <3

Sök