3254
Sök

Bedragare härjar i Växjö stad

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Vill lägga ut en allmän VARNING! till folket i Växjö och runt omkring.
Det är ett gift par på 19 och 21år som lever på andras pengar och stulna saker.
Eftersom dom inte drar sig för något & gör i princip allt för pengar så vill jag varna alla.
Har dom redan lurat dig också så beklagar jag detta.

Jag och min sambo har blivit av med: stålhättekängor till ett värde
av 800kr Samt en Förstärkare värde 1500:- och en Gitarr till värde av 600kr..

Eftersom dom håller till här på garaget och lite andra ställen tänkte jag upplysa er så håll utkik!
Senast redigerat av TurboEm (7 maj 2008)

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Har fortfarande inte sett röken av våra grejjer och personerna i frågan i princip fortsätter som inget har hänt.. Ska det vara så? Dom har precis lackat sin bil, beställt fälgar, beställt nytt ljud till bilen och en massa andra saker.. Och ändå ska dom sno andras saker och bete sig hur som hellst..

Dom är anmälda till polisen men det har inte hänt något än.. Känns totalt frustrerande då man vet att dom lever på socialen har skulder upp över öronen och sen ändå lurar andra på mer saker och pengar.. sad

358 Inlägg
9 maj 2008
Du är 100 på att de är dom som tagit dina stålhettakängor samt förstärkare? .. Isåfall är de väll bara att gå o hälsa på med en planka eller baseboll trä?

Om du inte är 100 så kan du be nån mod stänga tråden direkt.

Konfrontera dom direkt istället för att göra en tråd om dom.. de var en gång blablabla.. fan pang på bara!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

2 079 Inlägg
9 maj 2008
är detta en ny tråd eller är denna modifierad lite, för sist jag kollade så stog ju personernas användarnamn här på garaget med........... eller?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Wankel
1 080 Inlägg
9 maj 2008
zzzoder skrev:
Du är 100 på att de är dom som tagit dina stålhettakängor samt förstärkare? .. Isåfall är de väll bara att gå o hälsa på med en planka eller baseboll trä?

Konfrontera dom direkt istället för att göra en tråd om dom.. de var en gång blablabla.. fan pang på bara!

det är ju bra att varna andra så inte dom också blir blåsta

MDS Västerås

358 Inlägg
9 maj 2008
StiFf skrev:
zzzoder skrev:

det är ju bra att varna andra så inte dom också blir blåsta

Jo, men skulle ju vara bra med lite fakta om personerna ifråga då..

edit,

Man kanske inte får hänga ut folk i forumet..  ?

Blir så förbannad när folk inte kan hålla fingrarna i styr...
Senast redigerat av zzzoder (9 maj 2008)

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

741 Inlägg
9 maj 2008
Vad TROR du paret heter här på garaget som gjort detta?, du behöver inte säga att du vet att det är dom här på garaget för det är säkert inte godkänt av någon mod eller admin, misstänka någon får man självklart göra.. Vad heter dom här på garaget som du tror har gjort detta? smile

Och förresten hur lyckas dom själv en stereo och stålhättaskor? har dom varit inne i ditt hus/lägenhet eller?
Senast redigerat av Joo (9 maj 2008)

Tomten
1 065 Inlägg
2 911 Inlägg
9 maj 2008
zzzoder skrev:
Man kanske inte får hänga ut folk i forumet..  ?

Tror inte forumet är undantaget från svensk lag, du får inte klandra någon annan som brottsling oavsett om det är sant eller ej, varken på forum, brev, telefon, till polarn...

Om man ska tolka lagen rakt av d.v.s.

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Jag är tusen procent säker på att det är dom som gjort det eftersom mina och sambons grejjer sist befann sig i deras lägenhet.. Nej man får inte hänga ut personer med namn etc därför jag editerade det hela..

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Joo skrev:
Vad TROR du paret heter här på garaget som gjort detta?, du behöver inte säga att du vet att det är dom här på garaget för det är säkert inte godkänt av någon mod eller admin, misstänka någon får man självklart göra.. Vad heter dom här på garaget som du tror har gjort detta? smile

Och förresten hur lyckas dom själv en stereo och stålhättaskor? har dom varit inne i ditt hus/lägenhet eller?

Alltså saken var den att jag hade mina kängor hoss dom när jag var där på besök och sen vips så var dom inte kvar när jag skulle hämta dom.. Och sambons gitarr och förstärkare har dom antingen sålt eller gjort sig av med på något vänster då tjejen i det här paret sa att grejjerna inte fanns kvar..

325 Inlägg
9 maj 2008
TurboEm skrev:
Joo skrev:

Alltså saken var den att jag hade mina kängor hoss dom när jag var där på besök och sen vips så var dom inte kvar när jag skulle hämta dom.. Och sambons gitarr och förstärkare har dom antingen sålt eller gjort sig av med på något vänster då tjejen i det här paret sa att grejjerna inte fanns kvar..

Alltså du har varit i kontakt med personerna som du anklagar för att ha snott/tappat bort/kastat dina grejjer som du haft i deras lägenhet? å tjejen har erkänt att hon snott/tappat bort/sålt/kastat grejjerna i.o.m att hon sa att "grejjerna inte fanns kvar" ?

vad är problemet? du har ju redan fasst brottslingen? du kan ju inte bara säga "okej" ifall hon säger att dina grejjer e "borta"? fråga henne vaf*n de fråganom istället? kräv tillbaks grejjerna? lycka till!

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
elmer skrev:
TurboEm skrev:
Joo skrev:

Alltså du har varit i kontakt med personerna som du anklagar för att ha snott/tappat bort/kastat dina grejjer som du haft i deras lägenhet? å tjejen har erkänt att hon snott/tappat bort/sålt/kastat grejjerna i.o.m att hon sa att "grejjerna inte fanns kvar" ?

vad är problemet? du har ju redan fasst brottslingen? du kan ju inte bara säga "okej" ifall hon säger att dina grejjer e "borta"? fråga henne vaf*n de fråganom istället? kräv tillbaks grejjerna? lycka till!

Tro mig vi har försökt allt få kontakt med min fd klasspolare också som hade sambons gitarr och förstärkare fårn början innan dom hamnade hoss det här paret då.. Jag har bevis på msn i meddelandehistorik att hon erkänner att sakerna är borta så det är väl bara att printa ut och gå med det till polisen för att se om det hjälper i anmälan..

16 Inlägg
10 maj 2008
Det låter som det är några man känner till men man får väl som sagt inte nämna några namn

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
10 maj 2008
Skynda på polisen lite. Blir det nedlagt så hälsa på och säg att dom har 2 dagar på sig att fixa fram dina saker eller ersätta dom. Gör dom inte det slå sönder deras biljävel.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

2 911 Inlägg
10 maj 2008
roxe skrev:
Skynda på polisen lite. Blir det nedlagt så hälsa på och säg att dom har 2 dagar på sig att fixa fram dina saker eller ersätta dom. Gör dom inte det slå sönder deras biljävel.

Ja, möta bedrägeriföreseélde med skadegörelse måste ju vara dagens geni-drag.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
10 maj 2008
skriv deras nick här på garaget baklänges "host"

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Smiley skrev:
skriv deras nick här på garaget baklänges "host"

Vill inte åka dit för nåt förtal eller grejjer, alltså riktiga namn vet jag att man inte får lägga ut men nicknames och grejjer borde väl vara ok? Jag tänkte svänga förbi farbro blå imorn på förmiddagen innan jag ska hem te lillasyster.. Så får se om dom har något att säga för jag har ytterligare en hel del intressant info att dela med mig..

Maizer
11 maj 2008
Stålhättekängor, se det från den ljusa sidan, du kan distansera dig från ännu ett white trash föremål.

Körv
3 535 Inlägg
11 maj 2008
Maizer skrev:
Stålhättekängor, se det från den ljusa sidan, du kan distansera dig från ännu ett white trash föremål.

big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Truckdriving Man

Sök