Nästan samma sak hände mig för nån vecka sen.
Tjejen och jag var på väg till Göteborg, men hinner itne långt innan en mörkgrön Citroen XM hinner ifatt oss.
Han kom liksom från ingenstans och låg nära, så jag gasade från lite.
Bilen var överallt i vägen och körde ryckigt som fan. Ibland verkade det som han skulle köra in i baken på vår bil (Hade farsans S60 T5)
Jag blinkade i helljuset på mötande för uppmärksamhet och många fick tvärnita!
Jag ringer 112 och blir kopplad till polisen. Dom var GIVETVIS i Mariestad 3 mil från oss, så jag fick lägga på, men det ringer upp en annan polis och pratar med mig medans cittran kränger över hela vägen.
Tjejen var ganska skakad vid det här laget och jag med.
Tänk om det skulle bli en frontsmäll med en 60-tons lastbil! Det är nåt jag inte skulle vilja se, även om det är en fyllerist som kanske går åt.
Sen ser jag att cittran tvärsvänger in i Otterbäcken, polisen undrar om jag har bråttom. Nej sa jag tvärt, ska jag hänga efter?
Han säger "ja för fan!"
Men jag kunde inte se bilen, jag säger till polisen att jag inte vågar köra för fort heller. Svaret jag fick kommer jag aldrig glömma. "Skit i det! Kör på nu." jag eldar på lite mer men bilen är borta!
Tjejen nämner att den kunde ha tagit in genom samhället, så jag tvärvänder och drar på tillbaks.
Smygkör genom Otterbäcken söderut och tittar in på varenda gata. Pratar fortfarande med polisen. Jag frågar hur långt bort dom är, han säger att dom närmar sig. Jag kan inte se nån grön Citroen, men jag hann ta regnumret och ge det till polisen iaf. Bilen var hemmahörande i Mellerud.
Men jag kunde inte säga om det var en tjej eller en man som körde. Mörkt, ,lockigt håt och solbrillor. Det kan ju vem som helst ha liksom.
Jag avslutar samtalet med polisen och sa att jag blinkar på er när vi möts så du vet vem du pratade med.
Han skrattar; "Gör så. Tack så mycket för all hjälp. Fortsätt ringa in om du ser nåt mer".
Givetvis gör jag det. Jävla otur att man inte fick se när dom haffade honom/henne! Att det inte blev nåt. Synd..
Så om nån här inne känner nån med en väldigt mörkt grön Citroen XM hemmahörande i Mellerud, håll ett öga öppet, det kan vara samme idiot! Kommer bara ihåg att regnumret börjar på O...