3505
Sök

Stinker ammoniak ur mitt avgasrör =/

313 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Jag upptäkte nyss, efter att en vän påpekade att mina avgaser stank illa, att det verkligen luktade illa. TÄnkte först "vafan säger du pöjk, finns väl inget som luktar så gott som förbrukad V-power?". Men när jag sedan hukade mig för att lukta på de goda dofterna föll jag bakåt av den starkt stinkande ammoniakdoften som vällde ut ur mitt stora ändrör.

Luktar ammoniak, usch. Varför?

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

1 397 Inlägg
7 maj 2008
ahha... låter som någon pissat i ditt system smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 maj 2008
Brännd katalysator luktar väldigt lustigt... Lite som "ägg-mök"

313 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
lill3bror skrev:
ahha... låter som någon pissat i ditt system smile

Va fanken säger du? Om det är så så förtjänar någon att få en glödhet turbo uppkörd i urinblåsan!

313 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Brännd katalysator luktar väldigt lustigt... Lite som "ägg-mök"

PRECIS SÅ LUKTAR DE:O rötet ägg, men hur kan katalysatorn ha bränt? Beroende på hur ja kört?

1 397 Inlägg
7 maj 2008
tänkte bara jävlas med dig med pisset smile Nått som luktar egg-mök är även lagningspasta för avgassystemet. men de brukar försvinna efter ett tag

313 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
lill3bror skrev:
tänkte bara jävlas med dig med pisset smile Nått som luktar egg-mök är även lagningspasta för avgassystemet. men de brukar försvinna efter ett tag

haha buse:P fan blev asförbannad å hade lätt tagit dna prover över hela röret:P okej, lagnignspasta e de nog inte, har inte lagat något, låter mer som de där me bränd katt:( e de illa å måste de åtgärdas snarast?

1 397 Inlägg
7 maj 2008
Vet inte vad det gör om den är bränd.. men skulle kunna tänka mig att den tappar hela sin funktion, =/

313 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
lill3bror skrev:
Vet inte vad det gör om den är bränd.. men skulle kunna tänka mig att den tappar hela sin funktion, =/

jaja, dens funktion skiter jag itongue bara inte bilen tappar prestanda:D visst besiktnignen lär ju inte gilla den, så får byta den tills dess men:P

2 644 Inlägg
7 maj 2008
Är den bränd lär inte dina avgasvärden vara så fina.. Snacka om du har nån kontakt så du kan göra avgastest så märker du nog kanske fort om det är katten men det låter faktiskt som det är den..

Johan Lindgren

1 397 Inlägg
7 maj 2008
Vet inte hur den ser ut bränd. men kan tänka mig att avgaserna kanske inte flödar lika bra när den är bränd. Men jag tror itne du får mer effekt ur den tongue Men det är ju bara provköra och se om du känner någon skillnad

313 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Är den bränd lär inte dina avgasvärden vara så fina.. Snacka om du har nån kontakt så du kan göra avgastest så märker du nog kanske fort om det är katten men det låter faktiskt som det är den..

Okej, mjo, många har sagt de så de e nog så sad

aja. man får se de positivt, då blire sportkatt nästa:D

2 644 Inlägg
7 maj 2008
lill3bror skrev:
Vet inte hur den ser ut bränd. men kan tänka mig att avgaserna kanske inte flödar lika bra när den är bränd. Men jag tror itne du får mer effekt ur den tongue Men det är ju bara provköra och se om du känner någon skillnad

Avgaserna flödar bättre om den är bränd smile

Johan Lindgren

1 397 Inlägg
7 maj 2008
som sagt=) vet inte, men skulle gissat på de.. men man lär sig nått nytt varje dag tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 maj 2008
o ditt husdjur har bränts så lär du ha väldigt konstiga avgasvärden och visst de skiter la kanske du i tongue men frågan är varför husdjuret har dött ? inga motorlampor eller annat som är tänt eller har du märkt något konstigt ? att kisekatten skadas av vanlig körning är inte vanligt...och de är inte gratis å byta katt heller sad kolla upp noggrant varför kisekatten är död innan du sätter på en ny för annars har du nog ett dödsfall till inom kort tid...men som sagt gör ett avgastest så ser du nog rätt fort om kisekatten mår dåligt

2 079 Inlägg
7 maj 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64020/338129_m63f1c.jpg
på tal om katter
tongue
visst är min lilla kise fin...............
Senast redigerat av Mackanol (7 maj 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 maj 2008
För att kontrollera det befintliga husdjurets skick inne i den så bör en titthålsoperation utföras... Man kan även gå in rektalt via lambdahålet om det är mer lämpligt placerat...

Kolla in i hålet till lambdan om det sitter någon vid katten eller borra ett hål precis innan "struten" går över till den tjocka delen...

12 086 Inlägg
8 maj 2008
En bränd kat är de typ en smällt kat?
En keramisk kat smälter väl vid 900 grader, och säg att den sats igen så ökar ju tempen med mottrycket. O då kanske den smällt.. helt pajt alltså.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
8 maj 2008
mrdanjel skrev:
lill3bror skrev:

haha buse:P fan blev asförbannad å hade lätt tagit dna prover över hela röret:P okej, lagnignspasta e de nog inte, har inte lagat något, låter mer som de där me bränd katt:( e de illa å måste de åtgärdas snarast?

Ja va e de för jävla hittepå att stoppa in katter i avgasröret tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 maj 2008
Det är inte så att det drar mkt bränsle och olja?

Sök