2638
Sök

Dörrsidor Golf 4, behöver hjälp

190 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Tjena,
Rutan på min Golf 4 har hoppat ur fästena och vill inte upp igen.
Min fråga är då, är det mycket meck med att plocka av plåten bakom dörrsidorna?

Mvh
Jeppe

Solfilmsmontör
950 Inlägg
9 maj 2008
Yeeeep skrev:
Tjena,

Mvh
Jeppe

Måste du plocka av plåten? Går det inte att sticka in händerna och fixa detta ändå? Dörrsidan är väldigt lätt att plocka av på en golf. 2-3 skruvar i underkant och 2st stora torks bakom handtaget sen är de bara klips runt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

4 554 Inlägg
9 maj 2008
ja det är lite meck om dom lossar prova att lossa dom gummitätningarna först och se omdu inte kan klara de endå annars får du låssa låskisa och ahndtag å rubbet

376 Inlägg
9 maj 2008
Måste tyvärr säga dig att du måste nog dessvärre ringa till VAG på måndag och beställa en komplett fönsterhiss. barnsjukdom på Golv fyrorna. Det är små plastbitar som blir torra med åren och till slut så spricker dom och de går tyvärr inte byta bara plastbitarna utan måste köpa hela hissen komplett med vajrar, plåt mm. Och är det inte plasten som går sönder så är det vajern som går av.

Mvh/Joel

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

4 554 Inlägg
9 maj 2008
Jorsten skrev:
Måste tyvärr säga dig att du måste nog dessvärre ringa till VAG på måndag och beställa en komplett fönsterhiss. barnsjukdom på Golv fyrorna. Det är små plastbitar som blir torra med åren och till slut så spricker dom och de går tyvärr inte byta bara plastbitarna utan måste köpa hela hissen komplett med vajrar, plåt mm. Och är det inte plasten som går sönder så är det vajern som går av.

Mvh/Joel

de e ju lindrigt jämfört med alla andra kostsamma fel som finns på dom:D

376 Inlägg
9 maj 2008
loudness skrev:
Jorsten skrev:

Mvh/Joel

de e ju lindrigt jämfört med alla andra kostsamma fel som finns på dom:D

Haha! Ja det har du faktiskt rätt i tongue

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

190 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Tack för alla svar, var inne hos VAG idag och handla en komplett fönsterhiss innan dem stängde.
Det var hållaren till rutan som knäckts av, men nu är det bytt iallafall;)
Tog ett litet tag, men hellre det än att lämna in den!smile

Mvh
Jeppe

190 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Kornz skrev:
Yeeeep skrev:
Tjena,

Mvh
Jeppe

Måste du plocka av plåten? Går det inte att sticka in händerna och fixa detta ändå? Dörrsidan är väldigt lätt att plocka av på en golf. 2-3 skruvar i underkant och 2st stora torks bakom handtaget sen är de bara klips runt.

Yes, plåten var ett måste då jag var tvungen att byta hela fönsterhissen:(

Bobo
9 maj 2008
Alla hissar är bytta på min, väldigt vanligt som sagt, skönt att de nya ska hålla bättre

433 Inlägg
30 juli 2010
Öppnar denna tråd igen, TS verkade inte riktigt fått svar på sin fråga och jag har samma problem.

Passagerarrutan vill av någon anledning inte hissas upp. Det bara skrapar och låter förjävligt. Fått bort dörrsidan men måste få bort plåten får att komma åt rutan. Men den verkar vara inkilad i något slags spår? Är iallfall lös och släpper inte.

Bilen är min mors IV -03, boven i dramat var min bror som tycker korsdrag funkar bättre än AC men problemlösningen faller alltid på mig..

Någon som snabbt kan svara?

Edit, den som googlar ska finna: http://forums.vwvortex.com/showthread.p … ost9506802

Dock står det att det är svårt att få bort plåten om rutan är nere i bott. No shit, omöjligt ju.

Får väl bända vidare imorrn så får vi se..
Senast redigerat av xBjorlingx (30 juli 2010)

Sök