3372
Sök

Dör när den blir varm!! (Nissan primera 2,0 16V)

252 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Kompisen har en Nissan Primera tror det är P10 den heter tongue
men iaf Problemet är det att när Motorn är kall så går den presis som den ska. men så fort man har åkt ca 2-3 Km (När den börjar bli varm) så börjar den först att misstända, sedan så går det bara några sekunder så "hoppar man nästan fram" för att den hackar så mkt! samt att så fort man ger gas då så dör motorn! men är man då snabb och trycker in kopplingen och stänger av och startar motorn igen så går den bra i ca 2-3 Km igen!
Den har även börjat dra ovanligt mkt bensin!

så vad Fasen kan det va som är fel?

Fördelar Lock, tändkablar,Rotor,Tändstift är bytta!

Mvh : Robert

43 Inlägg
9 juni 2008
Hittat felet? Har samma symptom på min volvo diesel..

Diesel eller 300++

43 Inlägg
9 juni 2008

Diesel eller 300++

43 Inlägg
9 juni 2008

Diesel eller 300++

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
9 juni 2008
Kan vara LMM.

Allt för den där jävla hatten!

252 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Nej tyvär så har jag inte det hmm har inte kunnat kålla så mkt på det! men vi tror det kan va kallstartsventilen som inte är helt ok!

252 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Han har ingen Lmm! :S

252 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Ny uppdatering!

vi har inte hållt på mer med bilen har nu börjat igen! vi har bytt alla tänddelar även bytt katten och tagit bort sportluftfiltre så alla orginal delar är på motorn sen har vi bytt nån lags luftmätare tror jag! det är som två små trådar som sitter i en liten kanal i Förgasar/insprutet "enhetsinsprutare" där ena tråden var trasig men det är fortfarande ingen skillnad!
när bilen börjar bli varm och gå dåligt så luktar det död rotta för er som vet hur det luktar tongue

vad fasen kan det vara?

Sök