3486
Sök

rensa bilen från lister!

8 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
tja! har plockat bort listerna på min bil nu och tänkte spackla upp detta med glasfiberspackel och glasfiber väv, kommer detta att hålla när man stänger dörrarna? o.s.v.
det är ca 6-7mm som ska spacklas upp och är rädd för att det spricker sen när bilen är nylackad.
vill gärna ha tips o råd!
mvh//Jimmy

Kokar ris
923 Inlägg
10 maj 2008
du har inte tillgång till svets då?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

8 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
cenoxide skrev:
du har inte tillgång till svets då?

dumt o svetsa i den tunna plåten mitt på dörren..slår den sig får jag det aldrig bra igen!
antar att det bästa är o Tenna..men vem gör sånt?

Kokar ris
923 Inlägg
10 maj 2008
hmm, smart tänkt! känns lite riskabelt iaf att spackla ihop det med tanke på hur många ggr dörren ska slås igen...

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

8 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
cenoxide skrev:
hmm, smart tänkt! känns lite riskabelt iaf att spackla ihop det med tanke på hur många ggr dörren ska slås igen...

mm, sant! vet i tusan hur jag ska göra..

* Klåpare
1 718 Inlägg
11 maj 2008
Är det djupa spår du ska spackla igen? Kanske går att dra i några korta självborrande plåtskruv en liten bit in och ha som "ankare" som håller i spacklet. Eller är jag helt befriad? tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

8 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Är det djupa spår du ska spackla igen? Kanske går att dra i några korta självborrande plåtskruv en liten bit in och ha som "ankare" som håller i spacklet. Eller är jag helt befriad? tongue

spåren är ca:6-7 mm djupa som jag ska spackla igen
hmm, nej du har nog helt rätt. bra idé, tack!
det bör hjälpa en del jue
Senast redigerat av Skage (11 maj 2008)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
11 maj 2008
Hmm antar att det är civicen?

lägg först i glasfiberväven till måttlig tjocklek sen kan du dra i några plåtskruvar och efter de på med glasfiber spackel. borde hålla ganska bra även om dörrarna slås igen. Går ju alltid lägga i asfalts mattor i dörrarna så dom blir lite styvare.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

8 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Streethawk skrev:
Hmm antar att det är civicen?

lägg först i glasfiberväven till måttlig tjocklek sen kan du dra i några plåtskruvar och efter de på med glasfiber spackel. borde hålla ganska bra även om dörrarna slås igen. Går ju alltid lägga i asfalts mattor i dörrarna så dom blir lite styvare.

jupp, det är civicen!
ok=) tackar för tipset, blir o inhandla lite plåtskruv i morgon då;)
Senast redigerat av Skage (11 maj 2008)

Sök