2804
Sök

En idé som en webbdesigner gärna få ta på sig

137 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Med ett stadigt ryggskott och magen full med Iprén har jag fått en liten idé som någon med kunskaper inom webbdesign gärna få ta på sig.

De flesta av oss som kör något mer potenta bilar brukar ofta oroa sig för en sak förutom höga försäkringskostnader..reservdelspriser/reparationer. Jag drog mig faktiskt för att köpa en E46 M3 eftersom jag fick skräckhistorier på hur mycket det kunde kosta att renovera en SMG-låda.

Så..finns det inte någon intelligent människa som kan lägga upp en site där man som användare kan:

Gå in, speca vad man har för bil, och via vissa val berätta vilka typer av reparationer man har haft och i vilket prisintervall dessa har legat.

På så vis kan ju alla vi som letar prestandabilar få info om vanliga/ovanliga fel samt vad de har kostat att åtgärda detta. Antar att det går att lägga upp snittvärden och annat som kan vara intressant. Hänger ni med? Många Firebird-ägare skulle exempelvis kunna gå in och speca:

Fel                                Antal rapporterade fel                Snittkostnad för åtgärd
Strålkastarhaveri                      26                                           670 kr

Då skulle man enkelt kunna jämföra hur "dyr" en bil är på detta områden, dvs reparationer, samt hur vanliga dessa reparationer är för biltypen.

- De är jag de.
354 Inlägg
10 maj 2008
Skulle nog vara intressant för bmwåkare med. wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 maj 2008
kan fixa ett test imorrn har redan ett eget skrivet system som med lite modd skulle funka perfekt till detta desing kan jag dock inte tongue

137 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Hehe, det var inget ont om BMW, är ju inte gratis att renovera en T-56 låda heller smile Men som sagt..schysst om det kunde genomföras!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 maj 2008
Ramming_Air skrev:
Hehe, det var inget ont om BMW, är ju inte gratis att renovera en T-56 låda heller smile Men som sagt..schysst om det kunde genomföras!

får jag bara tid så ska jag fixa det åt dig har 4 domäner...ska alla få rapportera fel dvs "gäster"?
har du fler idér så posta här så ska jag allt knåpa ihop det för jag tyckte det var en bra idé en övrig sak
jag kan tänka mig att implentera är "vanliga fel/brister/att tänka på" så man kan kolla upp innan begagnat köp samt att folk kan lägga pris på försäkring alltså bolag vs ålder....

137 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hmm..bra fråga där. Eftersom det handlar om att lämna uppgifter kring sådant som kan få andra att ta ekonomiska beslut så måste man nog ha någon form av kontroll. Det skulle ju gå att enbart släppa igenom uppgifter där det finns en .jpeg eller liknande på kvittot. Dvs klickar man på snittkostnaden får man en radda bilder (kvitton) som underliggande bevis. Det knäpper man ju enkelt med mobilen.

Tycker MeloveGolf:s idé om ytterligare uppgifter är kanon. Då får man en faktisk prisbild av hur det ser ut för någon i "min" situation.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 maj 2008
det är väldigt tidskrävande och bilderna skulle förstöra lite av navigeringen tänk dig om vi skulle fylla varannan rad med text och resten bilder i denna tråd tex..man kan sätta upp en liten "anmäl" knapp precis så som gorg har där man kan anmäla suspekta uppgifter och därefter kräva ett bildbevis..

det jag tänker nu är hur man enklast ska splitta blir jobbigt om alla årsmodeller ska med om man tar bilens fulla namn och modell betekning och vidare sen kan man lägga till en notis om det är ett fel en viss årsmodell har typ:

Volskwagen Golf VR6 Syncro

Fel             Antal rapporteringar          snitt kostnad                    övrigt     

termostat                 7                             200SEK               vanligt fel fram till -95

Försäkring      Snitt kostnad

Hel                     10.000
Halv                    5.000
Trafik
Senast redigerat av MeloveGolf (11 maj 2008)

137 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Som sagt jag är ingen webbdesigner, så du får lösa det på det vis du själv tycker är bäst wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 maj 2008
Big_JN skrev:
Ett litet tips bara: ta inte med Ford för då blir det system overload! wink big_smile

ford har jag redan lagt till  wink måste ju ha nått som fyller upp sidan eller hur? big_smile

ska skicka upp länk imorrn går rätt fort att få till en grund då jag redan har rätt mycket klart som passar in..

850turbo
11 maj 2008
Bra!!

850turbo
11 maj 2008
En annan grej jag tycker dom skulle ändra på är. När man söker på nån video T.ex " Ferrari" så ska man kunna välja att trycka på senast inskickad. Så man slipper leta egenom allt om man vill se nåt nyt

Noiseprojekt
11 maj 2008
850turbo skrev:
En annan grej jag tycker dom skulle ändra på är. När man söker på nån video T.ex " Ferrari" så ska man kunna välja att trycka på senast inskickad. Så man slipper leta egenom allt om man vill se nåt nyt

Det var ju ett hjälpforum inte en community!

543 Inlägg
11 maj 2008
850turbo skrev:

Det är bra att du läser tråden, superbra!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
11 maj 2008
Grym idie kan tänka mig att hjälpa till lite kanske...är inte så duktig med lite kan man kanske

Mvh Christian

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 maj 2008
criller skrev:
Grym idie kan tänka mig att hjälpa till lite kanske...är inte så duktig med lite kan man kanske

kan du php5? / html 4.01? eller java? annars så finns det ju en hel del modeller som behöver fyllas i med info...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 maj 2008
http://www.street-legal.net/src/endless/index.html

gjorde ett väldigt snabbt test i morse med en färdig css-layout välj audi i listan sedan TT modellen
(övriga funkar inte ännu det är bara för att se om ni gillar upplägget)

observera att det endast är audi som funkar just nu också väljer du något annat kommer du få svaret märket kunde inte hittas och trycker ni på övriga modeller på audi händer inte mycket...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 maj 2008
MeloveGolf skrev:

gjorde ett väldigt snabbt test i morse med en färdig css-layout välj audi i listan sedan TT modellen

observera att det endast är audi som funkar just nu också väljer du något annat kommer du få svaret märket kunde inte hittas och trycker ni på övriga modeller på audi händer inte mycket...

såg riktigt bra ut big_smile
även om jag är lite dum som inte fattar allt men ändå smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 maj 2008
Team-Adolfsson skrev:
MeloveGolf skrev:

såg riktigt bra ut big_smile
även om jag är lite dum som inte fattar allt men ändå smile

hur menar du då? smile var det nått som var grötigt eller? säg vad du upplevde som krångligt/svårt så ska jag fixa det men jag trodde faktiskt att den inte kunde bli enklare välj bilmärke->modell där sen kan du utläsa vad folk har fått för fel på bilen vad det kostade att reparera samt snitt pris på försäkring osv du kan även rapportera ett fel (du såg nog knappen) den funktioner är dock inte på än.. samt att ute till väsnter får du info om motor alternativ och hur många hk dom olika alternativen har, funderar även på att lägga in växellåds alternativen som finns till just den modellen

ös på med kritik, förslag och annat så ska jag försöka göra så många som möjligt nöjda...

Sök