Med ett stadigt ryggskott och magen full med Iprén har jag fått en liten idé som någon med kunskaper inom webbdesign gärna få ta på sig.
De flesta av oss som kör något mer potenta bilar brukar ofta oroa sig för en sak förutom höga försäkringskostnader..reservdelspriser/reparationer. Jag drog mig faktiskt för att köpa en E46 M3 eftersom jag fick skräckhistorier på hur mycket det kunde kosta att renovera en SMG-låda.
Så..finns det inte någon intelligent människa som kan lägga upp en site där man som användare kan:
Gå in, speca vad man har för bil, och via vissa val berätta vilka typer av reparationer man har haft och i vilket prisintervall dessa har legat.
På så vis kan ju alla vi som letar prestandabilar få info om vanliga/ovanliga fel samt vad de har kostat att åtgärda detta. Antar att det går att lägga upp snittvärden och annat som kan vara intressant. Hänger ni med? Många Firebird-ägare skulle exempelvis kunna gå in och speca:
Fel Antal rapporterade fel Snittkostnad för åtgärd
Strålkastarhaveri 26 670 kr
Då skulle man enkelt kunna jämföra hur "dyr" en bil är på detta områden, dvs reparationer, samt hur vanliga dessa reparationer är för biltypen.