Anledningen till att det inte kommer bensin när impuls/vevaxelgivaren har lossnat/lagt av är av säkerhetsskäl.
Sprutet skall funka på så sätt att när man först vrider nyckeln till tändläge så skall bränslepumpen gå någon sekund för att återtrycksätta systemet för att göra det lättare att starta. Sedan får inte pumpen gå igen förrän tändboxen läser av att motorn snurrar fortare än typ 500 rpm. När tändboxen mäter av detta med impulsgivaren så skickar den en signal - en lastsignal - på en sladd mellan tänd och insprutningsboxen och först då får insprutningsboxen börja öppna spridarna och köra pumpen.
Säkerheten i detta ligger i om man krockar och motorn slutar snurra så får inte bränslepumpen fortsätta gå.
/Göran
Och nej, 740/940 har ingen kamlägesgivare.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI