3902
Sök

Köpa bil..

36 Inlägg
13 januari 2006
Trådstartare
Tjenare..

Det är rätt långt kvar tills det är dags för bilköp än så länge men jag tänkte kolla runt lite vad är jag ska ha smile

Kan börja med att nämna några bilar jag tänkt på, som ni kan säga något om, dåligt/bra wink

Den första bilen jag tänkte på när jag tänkte 'bilköp' det var någon BMW, spelar ingen roll vilken, det enda som gjorde mig ointresserad av en BMW var väl att dom är lite dyra och dom har blivit överfallna av utlänninga som trashar dom!?

Så en bämmvää är väl att glömma just nu..

Den andra bilen jag blev sugen på var Opel Kadett GSI, inte så mycket att säga kanske, den är fräck. smile Det som jag tror är lite dåligt med den är att den kanske inte är så stabil? Känns som om jag kommer behöva köpa en massa reservdelar varje månad för att fixa den, dyr bil i längden men billig att köpa..

Sen så det senaste jag tänkt på är VOLVO! Svenskt! wink

Volvo 854r (turbo?) vore väl nästan drömbilen men den verkar det inte finnas så många exemplar av och så är den för dyr.. sad

Men då finns det ju Volvo 854 GLT (-92) med 170hk eller vad det nu är som verkar riktigt fräsch och som jag tror är mycket stabilare än en opel eller rostig bmw?

[Ska ju helst vara en bil som jag kan köpa lite "moderna" grejor till den, t.ex lampor ska passa osv]

För övrigt så kan jag nästan ingenting om bilar utom hur man byter säkringar på en 760 big_smile
Något tips på hur jag kan lära mig det? Utan att sitta och läsa instruktionsböcker för gamla bilar. smile

Kollar på dakar så mycket jag kan, det borde räcka wink

Lite off.. hittade den här http://www.birkaimport.se/item_show.php?code_no=405
"Laglig för gatan" , menar dom att man får köra runt med en sån på bilvägar eller gångbanor?
Låter lite konstigt.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
13 januari 2006
Nordberg skrev:
Den första bilen jag tänkte på när jag tänkte 'bilköp' det var någon BMW, spelar ingen roll vilken,det enda som gjorde mig ointresserad av en BMW var väl att dom är lite dyra |||||||och dom har blivit överfallna av utlänninga som trashar dom!?||||||||

Inte för att jag bryr mig men jag tror du kommer bli smått påhoppad för det där wink

36 Inlägg
13 januari 2006
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Nordberg skrev:
Den första bilen jag tänkte på när jag tänkte 'bilköp' det var någon BMW, spelar ingen roll vilken,det enda som gjorde mig ointresserad av en BMW var väl att dom är lite dyra |||||||och dom har blivit överfallna av utlänninga som trashar dom!?||||||||

Inte för att jag bryr mig men jag tror du kommer bli smått påhoppad för det där wink

Förmodligen, men där jag bor (en liten håla) så är det verkligen sant.

Men fattar ju såklart att det inte bara är så, förmodligen är det mindre så än så, blabla!

129 Inlägg
13 januari 2006
Håller med om det där med Bmw...
Men jag tycker att du ska köpa antingen en 850 GLT eller 940 (bakhjulsdrift) big_smile

B | B E | C | C E

129 Inlägg
13 januari 2006
Fattar inte varför alla utlänningar ska köra bmw och MB ?

B | B E | C | C E

36 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Är det inte skit med bakhjulsdrift när det är halt, lerigt ute? Eller är det tvärtom?

850, var det den nyare eller äldre modellen? (jämfört med 854)

129 Inlägg
14 januari 2006
tror att 850 är den nyare modellen, och nej det är inte skit med bakhjulsdrift när det är halt, bara kul!

B | B E | C | C E

36 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Hehe, okej..

Förresten finns det någon svensk bra webshop där man kan köpa bildelar, lite styling osv? smile Kan vara kul att kolla vad som finns...

Men, 854 GLT -92?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
14 januari 2006
realcar.se
För att nämna en wink

12 Inlägg
14 januari 2006
Hur mycke pengar hade du tänkt att lägga ut?

1 396 Inlägg
14 januari 2006
Nordberg skrev:
Lite off.. hittade den här http://www.birkaimport.se/item_show.php?code_no=405
"Laglig för gatan" , menar dom att man får köra runt med en sån på bilvägar eller gångbanor?
Låter lite konstigt.

har du B-körtkort så får du köra omkring med den som en vanlig bil

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

36 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Fripps : 20-30 tror jag

NiclasT : Fan vad häftigt!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 januari 2006
Nordberg skrev:
Den andra bilen jag blev sugen på var Opel Kadett GSI, inte så mycket att säga kanske, den är fräck. smile Det som jag tror är lite dåligt med den är att den kanske inte är så stabil? Känns som om jag kommer behöva köpa en massa reservdelar varje månad för att fixa den, dyr bil i längden men billig att köpa...

Opel Kadett GSI är nog en "stabil" bil tongue Dock så rekommenderas 16v modellen smile Pigga och friska och roliga att köra med smile
Dock så drar den tyvärr i fel ände hmm Men annars finns inget negativt att säga om denna bil smile
Förstås så kan det nog finns exemplar som inte har blivit skötta ordentligt och är lite rostiga tongue

36 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Heh okej..

Hittade också några fina Honda Civic vti, men dom var väl lite dyra...

736 Inlägg
14 januari 2006
Köp en Saab Turbo, de låter alltid fränt! Men annars en Volvo Turbo för bakhjulsdriften... På sommaren spelar det ju ingen roll... fast starka framhjulsdrivna bilar brukar vilja åka rakt fram i kurvor.

2 122 Inlägg
14 januari 2006
850 är en fin bil för pengarna sen låter ju femman gött

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

36 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Tror det blir såhär :

Struntar i mazdan, civicen och de lite dyrare bilarna, struntar också i volvon(a) Reason : storlek

Satsar numera på att skaffa mig en billigare, mindre bil nu innan jag är 18, och sedan när jag blir 18 så kanske jag säljer och DÅ kan jag skaffa mig en mazda eller dylikt!

Så nu..

Kadett gsi
Golf gti

är båda de bilarna framhjulsdrivna?

bmw e30, den är väl bakhjulsdriven? och det är väl ett PLUS? smile storleken ett minus kanske

36 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Så.. nu har jag fått lite saker uträttade..uträdda? Vet inte hur man skriver det men skitsamma

Bmw e30 - DYYYR försäkring = schas, schas!
Volvo - Stor, klumpig = köra på många vägkanter som nybörjare
Mazdan och Hondan = 2 Expansive = Går inte ekonomiskt

+

Audi 90! Vad sägs om en sådan? Har inte hört något om den här på forumet men har blivit kär i en tror jag.

//Nordberg

36 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Menar du Audi 90? Vet inte om jag vill köpa en "färdigstylad" som förstabil, blir en jävla massa meck om man pajjar någon kjol eller så..

Bilbyggare
225 Inlägg
20 januari 2006
854a (850) är ne jekla fin bil annars som du var inne på, visst den e stor o så, men den e inte så klumpig som den ser ut ... och sen e den både billig i försäkring och drift vilket e ett stort plus,  så om jag var du skulle jag satsa på en 850  (har juh själv en som jag visserlig ska sälja när den e klar så att jag får en större motor och kaross {855} men iaf)

Så försöke om du kan att testa bilen, eller kanske du har tur att få låna en över en helg skulle det vara bättre,  hyffsad prestanda för pengarna om man får kalla det för prestanda, och sen e dom ganska fint utrustade.

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

Sök