Tjenare..
Det är rätt långt kvar tills det är dags för bilköp än så länge men jag tänkte kolla runt lite vad är jag ska ha
Kan börja med att nämna några bilar jag tänkt på, som ni kan säga något om, dåligt/bra
Den första bilen jag tänkte på när jag tänkte 'bilköp' det var någon BMW, spelar ingen roll vilken, det enda som gjorde mig ointresserad av en BMW var väl att dom är lite dyra och dom har blivit överfallna av utlänninga som trashar dom!?
Så en bämmvää är väl att glömma just nu..
Den andra bilen jag blev sugen på var Opel Kadett GSI, inte så mycket att säga kanske, den är fräck.
Det som jag tror är lite dåligt med den är att den kanske inte är så stabil? Känns som om jag kommer behöva köpa en massa reservdelar varje månad för att fixa den, dyr bil i längden men billig att köpa..
Sen så det senaste jag tänkt på är VOLVO! Svenskt!
Volvo 854r (turbo?) vore väl nästan drömbilen men den verkar det inte finnas så många exemplar av och så är den för dyr..
Men då finns det ju Volvo 854 GLT (-92) med 170hk eller vad det nu är som verkar riktigt fräsch och som jag tror är mycket stabilare än en opel eller rostig bmw?
[Ska ju helst vara en bil som jag kan köpa lite "moderna" grejor till den, t.ex lampor ska passa osv]
För övrigt så kan jag nästan ingenting om bilar utom hur man byter säkringar på en 760
Något tips på hur jag kan lära mig det? Utan att sitta och läsa instruktionsböcker för gamla bilar.
Kollar på dakar så mycket jag kan, det borde räcka
Lite off.. hittade den här
http://www.birkaimport.se/item_show.php?code_no=405"Laglig för gatan" , menar dom att man får köra runt med en sån på bilvägar eller gångbanor?
Låter lite konstigt.