3447
Sök

Sportavgas system till peugoet 206

28 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Tjenare! tänkte kolla lite med er ifall det är någon som är skicklig nog och kanske kan hjälpa mig
med att montera på ett sportavgassystem på min peugoet... lr kanske vet nån firma och pris på va det kan kosta. Men i Göteborg ska det vara då.  Vill också veta va det är för skillnad att ha systemet från katten och om man har dem hela vägen så att säga förbi katten å hela köret... blir det skönare ljud , bättre effekt? lr vad är skillnaden???

Ifall det är nån av er som bor i göteborg och kanske vet hur man byter utan att pajja bilen så skriv gärna till i min gästbok så kan vi åka tillsammans å köpa delarna som behövs.. pris på jobbet kan vi ju komma överrens om  om det skulle vara så att du skulle vilja ha det cool

Tackar redan nu för alla svar jag får!!!

Varje svar hjälper mig smile

Drifttekniker VA
580 Inlägg
13 maj 2008
Byta ett avgassystem klarar vem som helst. Sitter oftast fast med bult som du skruvar loss. Klarar du det inte själv kan du åka till vilken verkstad som helst så byter dom åt dig. Borde inte bli så dyrt då arbetet inte tar mer än ca 30 min.
På en sugmotor bil gör ett sport system inte så mycket för effekten kanske högst 1-5hk om det är ett bra sportsystem. Vissa sportsystem till sugmotor bilar sänker till och med effekten då en sugmotor måste ha ett visst mottryck. Man kan med andra ord inte ha ett aldeles för öppet system till en sugmotor. Det man istället får är ett härligare ljud smile

28 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Lalla78 skrev:
Byta ett avgassystem klarar vem som helst. Sitter oftast fast med bult som du skruvar loss. Klarar du det inte själv kan du åka till vilken verkstad som helst så byter dom åt dig. Borde inte bli så dyrt då arbetet inte tar mer än ca 30 min.
På en sugmotor bil gör ett sport system inte så mycket för effekten kanske högst 1-5hk om det är ett bra sportsystem. Vissa sportsystem till sugmotor bilar sänker till och med effekten då en sugmotor måste ha ett visst mottryck. Man kan med andra ord inte ha ett aldeles för öppet system till en sugmotor. Det man istället får är ett härligare ljud smile

Tjena!!  jo men ja är inte ute efter effekten så att säga utan ja är mer ute efter ljudet = )
men vad e de man måste köpa till förutom själva utblåset ?? och vad e skillnaden å köra från grenröret och katten?

403 Inlägg
13 maj 2008
Du får nog fler svar om du lägger tråden i rätt forum!

Garaget Video Crew
842 Inlägg
13 maj 2008
Känner en som gjorde det hos MH styling i Åmål blev super!

28 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Kajlie skrev:
Känner en som gjorde det hos MH styling i Åmål blev super!

men åmål är lite väl långt...

265 Inlägg
13 maj 2008
jag har ett 4 tums utblås på min bil,, ingen effekt men jag gjorde det bara för det härliga ljudets skull.....
sen vad folk säger skiter jag i,,, kolla in bilden,,,,

28 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
BMF skrev:
jag har ett 4 tums utblås på min bil,, ingen effekt men jag gjorde det bara för det härliga ljudets skull.....

Joo alltså det är precis det ja också är ute efter för ja menar va ska man med effekt till när man har en bil som har 110 hästar... så det är det ja också är ute efter ... LJUDET !!!! big_smile

265 Inlägg
14 maj 2008
Viddinho skrev:
BMF skrev:

Joo alltså det är precis det ja också är ute efter för ja menar va ska man med effekt till när man har en bil som har 110 hästar... så det är det ja också är ute efter ... LJUDET !!!! big_smile

då ska du inte sitta framför datorn och låta tiden rinna iväg,, ut med dig och köp en dämpare och få den monterad nu fan så vi får höra sen hur det låter cool

28 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
BMF skrev:
Viddinho skrev:
BMF skrev:

då ska du inte sitta framför datorn och låta tiden rinna iväg,, ut med dig och köp en dämpare och få den monterad nu fan så vi får höra sen hur det låter cool

Hehe...jo absolut ja drar med en gång... för du över pengarna då så ja kan dra kortet i kassan tongue haha

265 Inlägg
17 maj 2008
Viddinho skrev:
BMF skrev:
Viddinho skrev:

Hehe...jo absolut ja drar med en gång... för du över pengarna då så ja kan dra kortet i kassan tongue haha

hahahahaha

28 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
BMF skrev:
Viddinho skrev:
BMF skrev:

hahahahaha

HAHAHAHA..... big_smile

265 Inlägg
25 maj 2008
hur går det med dämparen,,,

har du någonting på gång,,,,

jag tänkte skicka pengar till dig men jag köpte nya fälgar till min bil istället cool
Senast redigerat av BMF (28 maj 2008)

28 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
BMF skrev:
hur hår det med dämparen,,,

har du någonting på gång,,,,

jag tänkte skicka pengar till dig men jag köpte nya fälgar till min bil istället cool

Har inte kommit nånvart än så länge faktiskt.. : (   ... din jävel va köpte du för fälgar ?? big_smile

265 Inlägg
28 maj 2008
ja du det blev 18 tum AWC Essen med 225/40/18 däck,,,

hade 17 innan och där var däcken helt slut så tänkte köpa nya däck
men när jag såg dessa fälgar så var det ingen snack om saken,,,,

jävligt nice

28 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
BMF skrev:

jävligt nice

hehe nice nice... en fråga va gick ditt sport avgassystem på allt som allt?

265 Inlägg
31 maj 2008
Viddinho skrev:
BMF skrev:

jävligt nice

hehe nice nice... en fråga va gick ditt sport avgassystem på allt som allt?

jag köpte dämparen för 700 kr
sen var det montering utav samma skit företag,,

1200 kronor
första gången,,
sen var jag tvungen att få den monterad på nytt för att idioterna hade gjort fel,,, mad
åkte till ferrita och som alla vet så är det rostfritt där,, de byggde om från där den orginala dämpare satt, typ 1 meter rostfritt rör samt svetsning
gick på 1500 kr under bordet annars var det dubbla,,
så totalt 2700 kronor

få den bra monterad från 1:a början så slipper du problem längre fram

265 Inlägg
25 september 2008
tjena grabben hur går det med bilen???

det var länge sen du skrev här....

säg inte att du sålde bilen nu

Sök