3898
Sök

Poliser kan vara snälla!( ibland)

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
tänkte bara dela med mej av en händelse som uppstod förra helgen.. Hade varit chaufför öt min kompis hela natten och när jag sen är på väg hem typ klockan sex på en söndagmorgon, skittrött! då åkte jag ut från stan  och eftersom jag var trött ville jag bare hem å söve så jag åkte ju rätt fort då, först va de 90 sträcka sen blev dä 70 och sen 50 och jag höll typ 150 sen 120 och ungefär 100 genom 50 sträckan, inte en bil på hela tiden och sen kommer jag ikapp en v70 i slutet av 50 sträckan så jag bromsar in och då ser jag att det ligger en snutbil i rava på mej så jag tänkte bare fan, där rök mitt körkort!

dom stoppade mej självklart och jag fivk blåsa å vise korte och dom frågade förtås vad jag höll på med:P jag  satt där och försökte förklara att jag inte gör så annars när det är mycke trafik och sen förklarade jag att jag hade varit chaufför hela natten och bare ville hem å söve och dom gick iväg å va borta en stund och sen kom domtebaka å sa att dom diskuterat en stund och kommit fram te att jag nog inte gör så vanligtvis och att jag fick behålal kortet, inga böter eller något, och mitt kort är bara ett halvår gammalt..
så jag åkte därifrån nervös så inni helvette!tongue haha

så farbror blå kan vara lite snäll under vissa omständigheter:)

Garaget Video Crew
842 Inlägg
13 maj 2008
Du muta dom....erkänn!

wink

2 072 Inlägg
13 maj 2008
japp de kan vara snälla ibland.. big_smile vad så med mej me några ggr..
men de kallar man tur.. eller lotto big_smile (finns ej så många poliser kvar)

Sandzoo i da house

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
nej jag muta dom inte haha;) nej men så nervös har jag aldrig vart i hela mitt liv!

2 079 Inlägg
13 maj 2008
är man trevlig så är farbror blå alltid snälla, det kan jag garantera.........

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 maj 2008
Kajlie skrev:
Du muta dom....erkänn!

wink

han gade säkert vart inne på statoil före och fixat munkar och kaffe haha

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
nja inte alltid dom är scyssta, var på cruising i säffle i lördags och då stog dä en polis i en rondell och när jag åkte sakta förbi typ slet han opp dörra å fråga varför jag inte hade bälte på mej, han va grinig som fan! visst ska man inte åke utan bälte men lite förståelse kan dom väl han när dä går runt 15-20 km/h inni stan:P

2 079 Inlägg
13 maj 2008
jag menar att de är trevliga när man inte gjort nåt olagligt.......

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
ja då är dom att trevliga.. men har träffat många poliser när man åker runt i stan å dom är inte allvarliga när det är större tillställningar, typ cruising

75 Inlägg
13 maj 2008
Ungefär samma sak hände mig, fast körde inte lika fort. Jag fick också behålla kortet utan böter och dylikt.

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
jo visst det kan räcka mä dom hastigheterna.. men tror inte det är många här som har på sej bältet i stan så jätteofta

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
13 maj 2008
se på fan!! mirakel händer ibland smile grattis

674 Inlägg
13 maj 2008
obb16v skrev:
nja inte alltid dom är scyssta, var på cruising i säffle i lördags och då stog dä en polis i en rondell och när jag åkte sakta förbi typ slet han opp dörra å fråga varför jag inte hade bälte på mej, han va grinig som fan! visst ska man inte åke utan bälte men lite förståelse kan dom väl han när dä går runt 15-20 km/h inni stan:P

Du ska veta att han har ingen laglig rätt att öppna din dörr om inte situationen absolut kräver det.  Han måste be dig komma ut.

With great freedom comes great responsebility

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
nej tänkte på dä jag mä men han va så förbannad så jag ville inte käfta emot:P hehe.. och jag slapp ju dessutom å bli av med 1500:)

Administratör
2 978 Inlägg
13 maj 2008
Ja jag kom med dimljusen och halvljuset på en kväll här i byn. Hade helt enkelt glömt vrida av dimljusen. Och mötte en polisbil och dom vänder såklart direkt. Jaha tänkte jag nu kostar det, jag stannar och går ut o visar kortet och blåser i alkomätaren och så undrar han om jag vet varför jag blev stannad och jag säger jo det vet jag och det är såhär att jag glömde för bilen är ny och jag är inte van osv osv måste låtit som världens sämsta ursäkt men han sa att då sparade du 500kr ikväll och hade jag haft bara dimljus på o inte halvljus hade det kostat 1200 eller 1500kr. Trevliga och snälla får man väl säga då !

En kopp av den svarta såsen...

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
ja dom ska iaf vara på rätt humör när man blir stoppad:P

674 Inlägg
13 maj 2008
Det hände mig en liknande grej med en civil bil i Uddevalla, när jag var på väg hem en sen kväll mitt i  sommaren till norrköping med min 850.  Innan jag börja bygga. väldigt lite trafik.  På 70 motorvägsleden i staden acca jag upp till 90-100 ca.  Dubbelfilig motorled. Körde om en grå 900. Misstänkte inget.. Han haka på utan att utmärka sig, tänkte inte mer på det. Fortsatte ut på motorvägen mot trollhättan höll mig under 140.  Avståndet till saaben ökade till ca 2-300 m.   Då tände han blåhjuset.    FAAAN  tänkte jag... & stanna direkt...   Kröp ner i stolen & var ordenligt nervös. Jag visste att jag skulle få problem att behålla jobbet om jag blev av med lappen.  Han stannar bakom mig, kommer fram & pratar med mig lungt, frågar vart jag är på väg, vart jag bor, & vad jag hade gjort i uddevalla.  Jag berätta det han frågade om. & så gick han runt bilen, titta på däcken fälgarna, osv. & så sa han. "Du har säkerligen bättre däck & väghållning än min 900.  Men kör försiktigt & lagligt hem nu så släpper jag dig vidare nu".       Jag fatta ingenting... Vad hände nu?? Tänkte jag hela vägen hem.     Men jag tackade han hjärtligt & lovade att göra som han sa.  Körde enligt skyltarna hela vägen hem.   
Snutarna kan vara riktigt storsinta & underbara,  Han fick min respekt iallafall den kvällen.   Sådana poliser har jag oendligt mer respekt för än sådana nitiska jävlar som inte har annat än paragrafet i huvet!   Sådana typer borde klassas som olämpliga redan i första & sista gallringen innan de får jobba helt på egen hand.

With great freedom comes great responsebility

38 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
ja det är STOR skillnad på "riktiga" poliser och andra poliser

Med.lem
3 759 Inlägg
13 maj 2008
asså egentligen så finns det ju ingen anledning för en polis att vara arg/grinig/otrevlig om man nu inte är det själv mot den.
Palla gå runt och vara sur på folk i sitt jobb hela tiden :S

De flesta poliser jag stött på har varit jätte trevliga..
En gång höll jag på att köra över en snut som sprang ut mitt i vägen när jag åke 125:a råkade göra en stoppie på ca 5-6 meter förbi honom, men han berömde mig för att jag "kunde kontrolera handbromsen så bra" :S hehe.
Dom var mindre glada på han i a-traktorn jag rejsade emot :hihi

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

230 Inlägg
13 maj 2008
obb16v skrev:

Nej!, det finns ingen anledning till att inte ha bälte på sig! om du nu bara haft ditt körkort i ca 6 månader...se då till å ha bälte på dig framöver...även om det bara går i 15-20 km/h...jag ska inte vara en "polis" som säger vad andra ska göra...men va faen!? ärligt talat, hur jobbigt eller obekvämt är det att ha bälte på sig egentligen? tänk på det bara ;-)

Men om du väljer att köra utan så hoppas jag att du inte råkar ut för något otrevligt iaf!

Sök