Blida skrev:
vet inte vad det är för årsmodell av din celica,men troligen så skulle ja tipa på att du hellre skall köpa en riktig turbo motor från en Celica och stoppa ner i din kaross nu för att slippa bekymer med SBP.
Om du iaf ska klydda med att T-konvertera/K-mata din orginal motor så är väl följande lite enkelt detta:
Kompsänkning genom packning.
Lura bort motorns övertryck med t-kors eller tex Apexi.(så ECUn inte känner av övertrycket)
ev större spridare,mappning av nån form.
troligen backa tändningen en del.
förslagsvis skaffa en bredbands lambda så du har koll på motorns värde.
avgastemp mätare,etc.
sen att du måste/behöver ha lite andra saker gällande själv överladdningen är nått ja antar att du redan känner till.
Skulle tippa på att T-konvertering Vs Kompressor är det förstnämnda billigast.
Varav byta av hela motorn det absolut smidigaste vad gäller bes å många andra saker.
Kolla gärna i den klistrade tråden som finns om motorbyte etc etc så bör du få svar på dina tankar gällande möjligt eller inte hos SBP.
mvh