2154
Sök

Halv kriminella ska jag dumpa dem ?

1 302 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har ett problem jag har tröttnat på att umgås med halvkriminella perssoner och funderar därför att dumpa mina polare.
Men jag klarar inte av att vara ensam heller.

Hur skulle ni ha giort ?

4 506 Inlägg
15 maj 2008
har växt upp i ett sådant samhälle sj.
Sj har jag inte svårt att avstå ifrån brott (Förutom bakom ratten då smile )

Men sedan har man märkt att vissa inte klarar av det och slutligen halar på.
Och sedan så går det messtadels utför för dem tycker jag. Vissa börjar bruka
droger m,m.

Det är dina vänner, Glöm ej det.
Men livet är så mkt enklare om man inte umgås med kriminella, Det är min uppfattning
efter att jag tatt avstånd sedan ett par år tillbaks.
Och nya vänner finner du, Du har säkert ngra andra vänner redan som du kanske inte
umgåtts så mkt med innan, Som du kan börja umgås med eller?

Kan du andas kan du dö.

12 086 Inlägg
15 maj 2008
Du kan ju trappa av, börja umgås i nya kretsar och lämna de gamla succesivt . Är nog bäst för alla parter.
Vet ju inte hur "halvkriminella" dina vänner är, blir de tjuriga på dig kanske de får för sig o slå ner dig helt enkelt =P Fast då är de ganska lite vänner måste jag påstå.

Haha.. vafan skaffa nya vänner bara och gör de diskret.
Ställ dig på din lokala raggarparkering och börja mingla lite smått lr gå ut på puben!

2 911 Inlägg
15 maj 2008
fegge_89 skrev:
Hej!

Jag har ett problem jag har tröttnat på att umgås med halvkriminella perssoner och funderar därför att dumpa mina polare.
Men jag klarar inte av att vara ensam heller.

Hur skulle ni ha giort ?

Kliv av innan det är för sent.
Har själv varit i samma läge, jag tog inte heller det på allvar förrän det var för sent.

4 506 Inlägg
15 maj 2008
JapMax skrev:
Du kan ju trappa av, börja umgås i nya kretsar och lämna de gamla succesivt . Är nog bäst för alla parter.

Det missade jag att skriva.
& det borde du följa.

Kan du andas kan du dö.

1 302 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Tack för tippsen jag ska trappa av.
Senast redigerat av fegge_89 (15 maj 2008)

8 156 Inlägg
15 maj 2008
Börja hänga på studenställena och ta ett par kurser på universitetet?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

12 086 Inlägg
15 maj 2008
Phaetoon skrev:

Byta livsstil totalt va wink

vinnarskalle!
907 Inlägg
15 maj 2008
finn nya vänner som har gemensamma intressen som du har. tex meka med bilen, vad vet jag. de löser du på nåt sätt smile

1 072 Inlägg
15 maj 2008
Ett tips, när jag va i den åldern då man festa mycket. (låter gammal ja vet) Då åkte vi runt till olika städer och tok söp. Jag bor i Östergötland och vi var i GBG, Udevalla strömstad mfl och de va grädden på moset. Mycket nytt roligt folk, kanske inga direkt bundis vänner men endå! Och sen kan man bli sket full utan att nån känner igen en efter hehe.. Men då behöver du nån att festa med och en chaffis som är dum nog & kör big_smile

4 506 Inlägg
15 maj 2008
JapMax skrev:
Phaetoon skrev:

Byta livsstil totalt va wink

Det var nog menat som tipps på hur du kan träffa ngra nya vänner.

Kan du andas kan du dö.

358 Inlägg
15 maj 2008
Man lär sig att hitta nya vänner.. Alltid finns de någon man kan umgås med o sen lär man sig känna folk som ett spindelnät..

För ca ett år sen så bestämde jag mig att klippa med alla utom 2-3 stycken efter att ha fått en ganska dyr läxa pga kriminella kompisar. Frihetsberövad i 2½ månad isolerad. Men som tur var så insåg alla att jag var oskyldig till de hela..

klipp av bara!..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 maj 2008
har en hel del kriminella polare, men det är deras problem, så länge dom inte håller på med nått tok när jag är med så bryr jag mig inte, då är det deras bekymmer... så hade jag varit du så hade inte jag dumpat dom av den anlendningen, bara du inte är med dom när dom håller på med nått tok smile

jag har väldigt lätt att avstå från brott med mera... har flera gånger blivit frågad om jag ska med ut på både det ena och det andra, men eftersom jag absolut inte håller på med sånt så har jag sagt nej jämt, jag står på mig och halkar inte in på fel spår...jag står för det jag tycker, vill och gör.. är du likadan så ska det inte va nått problem för dig smile
Senast redigerat av _Glenne_ (15 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
15 maj 2008
är ju lätt att man bli indragen eller stämplad om man umgås med kriminella. inte allt för bra att ha i ryggan kanske

2slow

Varningar. 36
1 200 Inlägg
15 maj 2008
Dra ner till lokala lekparken, bygg ett sandslott, sen kommer vännerna till dig. Nej då, har även jag vart i samma sits och lagt av nu, Jag började umgås med folk som jag inte kände så bra, men dom var så pass lika mig så att vi klaffade ihop klockrent. Är inte alltid man har sån tur.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 587 Inlägg
15 maj 2008
Jo samma här.. Liksom passerar du 18 år och vill ha ett NORMALT liv.. Umgås inte i kriminella kretsar.. De va riktigt nära på att gå snett för mig.. Men precis i tiid han jag dra mig undan.. Bil intresset har fixat mig nya kompisar.. Dom alla är hur jävla sköna som helst big_smile Även om liksom jag är invandrare och dom alla är svenska så funkar det för mig.. Folk tycker jag är konstig nu för att jag umgås med svenska nu och inte med invandrare mer.. Men ja bryr mig inte, ja lever för mig själv o ingen annan smile !

blacken
15 maj 2008
Du kanske inte ska"dumpa" dom helt, men undvik att delta i deras aktiviteter. Kanske inte heller umgås så mycket med dom heller, men även ifall dom är "halv/helkriminella så kanske en och annan är en "hyvens" person. Och vem vet ifall du tar en annan "kurs" i ditt liv så kanske några av dom ser att det går bra för dig och hakar på..

Evolution Garage
1 299 Inlägg
15 maj 2008
Kriminell eller inte, du har dina egna värderingar. Din moral bör hindra dig att göra saker DU tycker e fel, med eller utan polare. Då kommer den eventuella "dumpningen" visa sig, beroende på hur lika ni är som personer.

Sky´s the limit...

1 570 Inlägg
15 maj 2008
Flytta och dra iväg!

Riktiga polare ska man ha glädje och nytta av inte problem och sk*t.
Senast redigerat av henrikh (15 maj 2008)

1 196 Inlägg
15 maj 2008
henrikh skrev:
Flytta och dra iväg!

Riktiga polare ska man ha glädje och nytta av inte problem och sk*t.

Helt rätt, försök att flytta till en annan stad, gärna en bit ifrån dina vänner. Visst de kanske bara är "halvkriminella" men för eller senare så kommer de att åka dit.
Vem vet, polisen kanske redan vet vilka de är och vilka de umgås med, sen kanske de plockar dem när de fått in tillräckligt för att sätta dit dem på ett ar år.Då är du bara med där som en bisittare och blir inblandad i allt fast du är helt oskyldig. Inte bra.. Fly fältet medan du kan, vänner hittar man överallt.

Sök